זיו: "לרוץ בתחתונים עד אשדוד? אם יהיה גביע, אני מוכן לעשות הרבה יותר מזה"

במשחק שיפתח את ערב חצאי הגמר של גביע המדינה ווינר סל ביום שני ייפגשו מכבי ת"א ומכבי אשדוד. האשדודים יגיעו כמובן כאנדרדוג, וינסו להפתיע את מחזיקת הגביע, להדיח אותה ולרשום ניצחון ראשון מול הצהובים השנה, אחרי שני הפסדים למאיר טפירו וחבורתו במסגרת הליגה.

יפתח זיו, רכזה הצעיר של אשדוד, אמנם רק בן 21, אבל עבורו זאת תהיה הופעה שנייה במעמד חצי הגמר. לפני שנתיים היה שם עם מכבי חיפה במפגש מול אותה מכבי ת"א שנגמר בהפסד כואב לאחר הארכה.

זיו לא שוכח את אותו מול הצהובים: "לפני שנתיים עם מכבי חיפה היינו גם בחצי הגמר, והפסדנו למכבי אחרי הארכה. אמנם באותה עונה לא שיחקתי הרבה, אבל דווקא באותו משחק עליתי לשחק לא מעט. היה משחק משוגע".

אז הנה יש לך הזדמנות לסגור מעגל מול מכבי בעוד מפגש בחצי הגמר.

"לגמרי, באמת זה יצא ככה".

מתרגשים לפני חצי הגמר?

"כן, בכל זאת זה חצי גמר, מעמד שלא כל יום יוצא לך לקחת חלק בו. אנחנו חבר'ה צעירים שלא היינו יותר מדי פעמים במעמדים האלה".

איך מתכוננים למשחק מהסוג הזה?

"האמת היא שמתכוננים למשחק רגיל נגד מכבי, זה אף פעם לא קל, אבל אנחנו באים כדי לנצח".

אתם אנדרדוג מובהק במפגש הזה. כל תוצאה מלבד ניצחון של מכבי תיחשב להפתעה ענקית.

"אני חושב שנגד מכבי, זה לא משנה איזה קבוצה אתה, כמעט תמיד אתה מגיע כאנדרדוג, ככה שגם אנחנו נגיע למשחק בפוזיציה הזאת. למעשה, אם חושבים על זה, במרבית העונה אנחנו מגיעים למשחקים ככה, אבל נגיע לארנה ביום שני כדי לטרוף את הפרקט".

אתם בתקופה פחות טובה לאחרונה, איך מרימים את עצמכם במשחק חצי גמר גביע שהוא להיות או לחדול?

"אין לנו ברירה, אנחנו חייבים להרים את עצמנו. אנחנו מגיעים למעמד כזה מחייב שלא קורה יותר מדי פעמים במהלך קריירה, מעמד מאוד מרגש ומיוחד. ניתן אימונים טובים עד המשחק, ונגיע כדי לתת הכל על הפרקט".

אפשר להגיד שבעצם אין לכם מה להפסיד, וכל הלחץ הוא על מכבי?

"בכל משחק על תואר נגד מכבי, הלחץ כולו עליהם ותמיד רק להם יש מה להפסיד. זה למעשה  מעמד האנדרדוג שדיברנו עליו קודם. ברור שהם עדיפים עלינו על הנייר, ואנחנו נצטרך להיות במיטבנו כדי לנסות לתפוס אותם לא מוכנים".

הפסדתם להם אמנם כבר פעמיים העונה, אבל שני המשחקים היו צמודים ונגמרו בהפרשים קטנים.

"נכון, שני המשחקים שלנו מול מכבי היו צמודים, וגם נראינו די טוב מולם, לפחות במשחק האחרון שהיה לפני שבוע. חזרנו שם מפיגור של 20 נקודות והראינו אופי, וננסה להביא את זה גם במפגש בגביע. אפשר להגיד ששאבנו עידוד מהמשחק הזה, ואנחנו רוצים לבוא ולנצח, במיוחד במעמד הזה".

לסיכום, אם וכאשר תזכו בגביע, אפשר לקבל ממך הבטחה לחגיגה מיוחדת?

"או-אה, עוד לא הקדשתי לזה מחשבה למען האמת. זה עדיין די רחוק, אם ננצח בחצי את מכבי אני אוכל להתחיל לחשוב על הגמר וגם על הנושא הזה".

בוא נסגור שאם יהיה גביע לאשדוד אתה רץ מהארנה עד אשדוד בתחתונים?

"אם יהיה גביע אני מוכן לעשות דברים הרבה יותר גרועים מזה, ואני עדין איתך".