חצי גמר גביע המדינה ווינר סל: מכבי ראשל"צ היא העולה הראשונה לגמר

במשחק הראשון בחצי גמר גביע המדינה ווינר סל הבטיחה לעצמה מכבי ראשל"צ את המקום במשחק הגמר ביום חמישי אחרי ניצחון בחצי הגמר הראשון על הפועל ת"א 70-86 , בזכות מחצית שנייה מצוינת. אלכס המילטון ודיימון סימפסון הצטיינו אצל הכתומים, מק'ניל וגינת בלטו בצד האדום.

הרבע הראשון התאפיין בהרבה לחץ, איבודי כדור, החטאות וחוסר ריכוז. מי שהשתחררה ראשונה היתה הפועל ת"א אותה הובילו אקון פרסל ותומר גינת ליתרון 7-14, למרות 2 עבירות מהירות של ריצ'ארד האוול. גיא גודס לקח פסק זמן והכתומים חזרו אחרת כשאלכס המילטון דואג להוריד אותם בפיגור מינימלי בסיום הרבע הראשון, 13-14.

המילטון היה זה שגם דאג ליתרון הראשון של ראשל"צ אבל שולר עם שלשה שמר על משחק צמוד עם פתיחת הרבע השני. האדומים לחצו על הגז, שולר ומקניל בשלשות סגרו ריצת 0-10 והעלו את הפועל ת"א ליתרון 37-33 אבל ראשל"צ שוב הגיבה, דיימון סימפסון היה נפלא במחצית הראשונה והשאיר כמעט לבדו את הכתומים במשחק, 37-38 לאדומים בהפסקה.

סימפסון ספג את העבירה השלישית שלו בפתיחת הממצית השניה וירד לספסל, גם לימונד בצד השני קיבל את השלישית וגם האוול היה עם 3 עבירות, אבל המשחק המשיך להיות צמוד עם נדנדת יתרון שעברה בין הקבוצות. המליטון וסטיבנס רצו למתפרצות ויחד עם שלשה של לונג קבעו 48-55 לכתומים אבל שולר עם שלשה לא נתן להם לברוח. שלשה של תומר גינת וסל אקרובטי של המילטון סגרו את הרבע השלישי ביתרון ראשל"צי, 58-61.

אדם אריאל פתח את הרבע האחרון עם שלשה ששיפרה במעט את האחוזים הרעים של הכתומים מחוץ לקשת אבל האוול ושולר לא נתנו לראשל"צ לברוח. הקבוצה של גיא גודס שיחקה מצוין, השלשות התחילו להיכנס והיתרון עלה עד 66-73 מנקודות של אדם אריאל. 4 וחצי דקות לסיום ספג סימפסון את העבירה החמישית שלו אבל המילטון עם שלשה שמר על היתרון ולונג מהקו קבע 68-79, שתי דקות לסיום המשחק, יתרון ממנו הפועל ת"א לא הצליחו לחזור. בסיום 70-86 למכבי ראשל"צ שעולה לגמר הגביע.

קלעו לראשל"צ: המילטון 23, סיפמסון 22 (13 ריב'), לונג 17 (7 אס'), סטיבנס 8, אריאל 8, קולשוב 3, בלייזר 3, שגב 2.

קלעו להפועל ת"א: מקניל 18, גינת 17, שולר 13, אקון פרסל 8, אמינו 6, לימונד 4, האוול 2.