חצי גמר הפלייאוף בליגת העל לנוער: נצחונות למכבי והפועל ת"א על רעננה ועמק יזרעאל, שיוויון 1-1 בסדרות

מאת אילון סלוס

שתי סדרות חצי הגמר בשוויון 1-1 בשיטת הטוב מ-5,  כאשר מכבי ת"א מחזירה את יתרון הביתיות אחרי ניצחון חוץ על רעננה, והפועל ת"א שומרת על הבית ומנצחת את הפועל עמק יזרעאל.

משחק מספר 3 בשתי הסדרות יתקיים ביום ראשון 6.5 , והמשחק בין הפועל עמק יזרעאל להפועל ת"א בשעה 17:00, ישודר בערוץ הספורט. משחק מספר 4 בסדרה בין מכבי ת"א לרעננה ישודר גם הוא בערוץ הספורט.

 

המנצחות יפגשו לסדרת הגמר שיפתח בתאריך 16.5.2018.

 

 

הפועל ת"א – הפועל עמק יזרעאל 76-95 (1-1 בסדרה)

האולם בתיכונט לבש אדום ואירח את משחק מספר 2 בסדרת חצי הגמר. הפועל ת"א בלבן פתחו עם ים מדר, שחר עמיר, גיא פלטין, גיא עלוש ועומרי יאסו, מולם בכחול, עמק יזרעאל עם סער בסון, איל ונדל, שלו לוגשי, דניאל קרבצוב וגבריאל צ'אצ'אשוילי.

 

הרבע הראשון נטול הגנות, היה שייך לאורחים מעמק יזרעאל כשסער בסון ושלו לוגשי מריצים אותה בפתיחה מנגד שחר עמיר היה ספק הנקודות העיקרי של המקומיים. בהמשך הרבע גבריאל צ'אצ'אשוילי עשה שמות בהגנה התל אביבית. שלשות נוספות של שחר עמיר ועומר הראל שמרו את הפועל ת"א במשחק ובתום הרבע 23-28 לעמק יזרעאל.

 

הרבע השני היה כל כולו הפועל ת"א שעבדו היטב משני צידי המגרש. מטח שלשות של ים מדר, שחר עמיר ושחר לזר ונקודות של רועי אריאלי העלו אותה ליתרון. מנגד בסון וצ'אצ'אשוילי סיפקו ליזרעאל נקודות. דקות טובות של פלטין הביאו את הפועל ת"א ליתרון 46-51 במחצית.

 

ברבע השלישי הפועל ת"א הגדילו את הפער. שחר עמיר פתח עם שלשה, ובהמשך מדר ופלטין העלו את המקומיים לדו ספרתי.  מנגד ביזרעאל היו אלה קרבצוב מהשדה, ונקודות של צ'אצ'אשוילי מהקו והפער בתום הרבע השלישי 59-72 .

הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד. מדר ופלטין לא נעצרו והפער צומח במשחק שהיה תעתיק של המשחק הראשון כשתי הקבוצות מתחלפות בתקפידים, ובסיום ניצחון 76-95 להפועל ת"א.

קלעו להפועל ת"א:

ים מדר 24, שחר עמיר וגיא פלטין 19, עומר הראל ורועי אריאלי 9 , שחר לזר 7, ארז בנימין 4, עומרי יאסו וגיא עלוש 2.

קלעו להפועל עמק יזרעאל:

גבי צ'אצ'אשוילי 22, סער בסון 12, דניאל קרבצוב 10, שלו לוגשי 9, ירדן אשכנזי 8, ליאל מלה 7, איל ונדל 6, רותם גורן 2.

 

עירוני רעננה – מכבי ת"א – 84-75 (1-1 בסדרה)

עירוני רעננה אירחו במטרווסט את מכבי ת"א. המקומיים בלבן עלו למגרש עם איתי גבע, איתמר סאקס, דניאל רון, גלעד מלניק ואיתי רם, מנגד מכבי ת"א בכחול, קיבלה בחזרה את דני אבדיה ויחד איתו פתחו גל כהן, דורי סהר, נדב אורון, עידן אלבר ונווה בן שמן .

אלבר, בן שמן ושלשות של דורי סהר הריצו את מכבי ת"א ליתרון בפתיחת המשחק. דניאל רון עם סל ושתי שלשות שמר את רעננה במשחק. אלבר המשיך ללהוט עם 7 רצופות. שלשות של יהל מלמד וגלעד מלניק מול סל של שיר מוראידי חתמו את תוצאת הרבע 25-18 למכבי ת"א.

ברבע השני מכבי ת"א המשיכו לברוח כשבהגנה הם מחזיקים את רעננה על 10 נקודות בלבד. מוראידי השתלט על המשחק עם 9 אישיות ברבע בתוספת שלשות של אהרוני ודורי סהר מול נקודות של איתמר סאקס ודניאל רון ובמחצית 47-28 למכבי ת"א.

ברבע השלישי שתי הקבוצות לא הצליחו לייצר נקודות. עידן אלבר ובן שמן מהצד הכחול מול דניאל רון ו-4 רצפות של עומרי קובץ קבעו את תוצאת הרבע 39-61 למכבי ת"א.

ברבע האחרון רעננה ניסו לחזור למשחק כשהיא פוגעת מכל מצב וקולעת ברבע האחרון כמעט כפי שקלעה בשלושת הרבעים הראשונים. מלניק פתח מבערים וביחד עם איתי רם ואיתמר סאקס ניסו לחזור למשחק , אבל זה היה מאוחר מדי. דני אבדיה עם 10 נקודות בפתיחת הרבע, לא נתן למקומיים להתקרב. רעננה שלחו את מכבי ת"א לקו אבל מוראידי ואלבר עמדו בלחץ וקלעו מהקו. בסיום 75-84 למכבי ת"א

קלעו למכבי ת"א:

עידן אלבר 28, שיר מוראידי 19, דורי סהר 13, דני אבדיה 11, נווה בן שמן 8, עמית אהרוני 3, גל כהן 2

קלוע לעירוני רעננה:

דניאל רון 18, גלעד מלניק 14, איתמר סאקס 13, אופיר לדרמן ויהל מלמד 10, איתי רם 6, עומר קובץ 6.