ישראל היא אחת מארבע המועמדות הסופיות לאירוח אליפות אירופה לנשים 2019

ישראל היא אחת מארבע המדינות האחרונות שנשארו כמועמדות לאירוח אליפות אירופה לנשים 2019, יחד עם לטביה, רוסיה וסרביה. בישיבה של הועד המנהל של פיב"א אירופה שהתקיימה במינכן, נמסר שמספר מדינות בהן אוקראינה וליטא ירדו מרשימת המועמדות וששתיים מתוך המדינות האלו יארחו את המשחקים. ההחלטה תתקבל ב-24 ביוני בפראג.
במסגרת מדיניות האיגוד לארח כמה שיותר אירועים בינלאומיים בארץ, הגיש האיגוד מועמדות לארח את אליפות העולם עד גיל 19 לבנים בקיץ 2019 וכן בית או שניים מאליפות אירופה לנשים גם כן בקיץ 2019. לפי המדיניות החדשה של פיב"א, ייתכן שגם אליפות אירופה לנשים תפוצל ליותר ממדינה אחת, כפי שקורה היום באליפות אירופה לגברים, אבל בשלב ראשון הפיצול יהיה לשתי מדינות ולא לארבע.
בחודשים האחרונים היו בארץ לא מעט ביקורים של נציגים מפיב"א העולמי ופיב"א אירופה כדי לבחון מספר אולמות ותנאים אחרים הקשורים לאירוח טורנירים אלו וכולם התרשמו מבתי המלון, האולמות והתנאים האחרים שמתאימים לארח טורנירים גדולים ברמה האירופית והעולמית.
כזכור הקיץ תארח ישראל שני טורנירים יוקרתיים, ב-31.8 את אחד הבתים של אליפות אירופה לגברים בו ישתתפו ליטא, איטליה, גרמניה, גאורגיה ואוקראינה ואת אליפות אירופה דרג ב' לנשים באילת, טורניר שיתקיים בדיוק בעוד 100 ימים ב-8-16 ליולי בהשתתפות 12 נבחרות.