ישראל לא עלתה לשמינית הגמר, אדלשטיין: "אנחנו גאים"

נבחרת ישראל לא תעפיל לשלב הבא. זאת השורה התחתונה והמאכזבת מהפסד הערב לגאורגיה לאחר הארכה שהשאיר את הכחולים לבנים מאוכזבים. למעשה, הנבחרת שלטה לכל אורך המשחק וכבר עלתה לפלוס 9 ברבע השלישי אבל הגאורגים העקשניים חזרו ונשארו בתמונה לכל אורך המשחק עד שחוללו מהפך ברבע האחרון. בסיום המותחן קיבלנו הארכה לאחר שיוויון 89-89 בתום המועד החוקי. בחמש הדקות הנוספות ישראל כבר לא יכלה לגאורגיה שקלעה 15 נקודות.

ארז אדלשטיין: "אני חושב שבהתאם לדקות האחרונות שעזבתי את חדר ההלבשה ופגשתי אנשים הבנתי שכולם זכו לראות רמה גבוהה של כדורסל היום. אני מאוד מאוכזב מההפסד אבל גאה. אליפות אירופה זה משהו מיוחד, יום אחד לא דומה לשני ויש תוצאות מפתיעות. צריך לדעת להתנהל עם יציבות בין משחק למשחק ובתוך המשחקים וזה מקצוע. אנחנו גאים שהקהל עמד ומחא כפיים לקבוצה ושאנשים דיברו על הנבחרת. פיתחנו ציפיות והיו לנו משחקי אימון טובים. גרמניה זאת הדוגמא הכי טובה לפני שנתיים הם אירחו ולא עלו לשלב הבא והם באו לפה עם מאמן זהה והציגו כדורסל טוב והם ממשיכים הלאה. אמרתי היום לשחקנים שגרמניה טובה מאיטליה והם אכן ניצחו. זה משחק שהיינו צריכים לנצח היום בלי שום ספק אבל הצגנו יכולת כדורסל גבוהה. אני גאה להיות מאמן נבחרת ישראל, זה כיף ותענוג אבל אני לא עסוק בעתיד שלי.

עומרי כספי: "זה היה משחק גדול אבל בסוף היינו קצרים והם קלעים זריקות בסיום, כמו כל הערב. לפעמים זה מה שזה, וזה ערב קשה עבורנו. שיחקנו טוב היום אבל בסוף הפסדנו לנבחרת טובה וזה היה משחק על עלייה. קרו כמה דברים ברבע האחרון שלא הסתדרנו, אנחנו לא בורחים מאחריות".

בר טימור: "מאוכזבים, מתוסכלים, אבל חזקים ביחד. נכשלנו במה שהתכוונו לעשות וזה לא נעים. נפלנו מהרגליים בהארכה, היו לנו הזדמנויות לגמור את המשחק, אבל הם חזרו כל הזמן. יכולנו לעשות הרבה דברים אחרת, קשים להגיד מה כרגע. אני לא חושב שזאת הרמה של הכדורסל שלנו. לא ניצלנו את ההזדמנויות שלנו, אבל לא צריך לרדת על הכדורסל ועל האנשים".

איליה זורוס מאמן נבחרת גאורגיה: "משנה שעברה כבר ומההכנה הנוכחית איבדנו את הריכוז מהר מדי, אבל זה עזר לנו להאמין בעצמנו שאנחנו יכולים לחזור. גם בהכנה נגד קבוצות מצוינות היינו בפיגור וחזרנו לניצחון, זה גרם לנו להאמין שהמשחק נגמר רק בסוף. זה הכין אותנו למצבים כאלה. היינו חסרים מספר שחקנים מרכזיים פה. היתה לנו תוכנית לתקוף עם שנגלייה, במיוחד נגד עומרי כספי שהוא נשק עיקרי בהתקפה הישראלית. רצינו להתיש אותו ולקבל מזה מצבים זריקה נוחים. מייקל דיקסון עזר לנו בהרבה רגעים מכריעים אבל כבר שנה שעברה בהעפלה לאליפות אירופה הוא עזר לנו הרבה. עם האישיות שלו והיכולות שלו הוא עזר לנו המון, אנחנו צריכים אותו גם בהמשך הדרך".

טימור ודוסון (צילום: עודד קרני)