ככה מתכוננים לאליפות!

נבחרת ישראל נכנסה לישורת האחרונה של ההכנות שלה לקראת אליפות אירופה בעוד קצת יותר משבוע בצרפת.

הקהל, באופן טבעי, נחשף למה שקורה על המגרש, לתוצאות, לקלעים, לאלו שמוסרים אסיסטים ואלו שמורידים ריבאונדים.  אלו הם הכוכבים של ההצגה וככה זה צריך להיות. הקהל רוצה לראות אותם, שמח כשהם מנצחים עבורו, עצוב כשמפסידים.

אבל כדי שכל זה יקרה נעשית עבודה גדולה מאחורי הקלעים. בדיוק כמו בהצגה או בסרט. הקהל רואה את המוצר המוגמר וכדי שהוא יהיה טוב כולם צריכים לתפקד כמו שצריך.

בנבחרת מנצלים את הימים האלו לסימולציה לקראת האליפות. הנבחרת ארחה את סרביה לשני משחקים בת"א וכעת נמצאת בשלושה משחקים בקרואטיה, מה שיוצר רצף כמעט מלא של 5 משחקים תוך שבוע, בדיוק כמו באליפות עצמה.

הנבחרת נכנסה לשיגרת אליפות וכל אחד עושה את תפקידו. מאמן הכושר אבי קובלסקי מכין את השחקנים ברמה הפיזית המנטאלית, הפיזיותרפיסטים יובל ועופר מתחזקים את גופם של השחקנים ומטפלים בהם כמעט ללא הפסקה וכל הצוות דואג לכך שלאף אחד לא יחסר דבר.

אבל את עבודת הנמלים עושים בעיקר עוזרי מאמן ליאור ליובין ואלון שטיין. ככה נראה יום שלהם בזאגרב. קימה מוקדמת, הכנה לקראת תדרוך וידאו למשחק של הערב, אימון לקראת הצהריים יחד עם המאמן הראשי ארז אדלשטיין כמובן, מנוחת צהריים קצרה ואז מתחילה העבודה האמיתית. אחה"צ יוצאים לזאגרב ארנה כדי לראות את המשחק המוקדם והיריבה של היום הבא, הכנות אחרונות למשחק הנבחרת בערב ואחריו לילה עם מעט מאוד שינה מול המחשב, ניתוח המשחק של הנבחרת שלנו, ניתוח המשחק של היריבה הבאה והכנת מה שנקרא – סקאוט ריפורט למאמן ארז כדי להיות מוכנים ליום הבא.

ככה זה יהיה באליפות אירופה, ככה יתנהלו גם הנבחרות האחרות, ככה מתנהלת כל נבחרת ישראל, מגיל קדטים וקדטיות וכמובן עד לבוגרים והבוגרות.

כדורסל מנצחים על המגרש, אבל כדי שהשחקנים שלנו יגיעו מוכנים עד כמה שניתן, ידעו כל מה שצריך על היריבה הבאה, ידעו מה עשו נכון או לא נכון במשחק הקודם, המאמן הראשי יוכל להתרכז במשחק עצמו, זו העבודה החשובה ביותר, אולי אפורה שאף לא יודע בדיוק כיצד היא מתבצעת, אבל בלעדיה אין לנבחרת שום סיכוי.