כל מה שרציתם לדעת על משחקי רבע גמר הפלייאוף בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס

ברבע הגמר הפלייאוף ייערכו המשחקים בשיטת הטוב מ-3 משחקים, כשהקבוצה הבכירה בדירוג בתום הליגה הסדירה תארח את המשחק הראשון והשלישי (במידת הצורך).

הפועל עמק יזרעאל מכבי טדי ת"א

המשחק הראשון בסדרה שיתקיים בנהלל ביום שני הבא בשעה 17:00, ישודר בשידור ישיר בערוץ הספורט (ערוץ 56).

אלוף האלופים של הליגה לנוער: האלופה מול מחזיקת הגביע, ההתיישבות העובדת מול העירוניים הפריפרייה מול המרכז במפגש הכי צמוד והכי מותח בשלב רבע הגמר. עמק יזרעאל יהנו מיתרון ביתיות לאחר שסיימו במקום השני במחוז צפון במאזן 6-12 מולה האלופה מכבי ת"א עם מאזן 3-15 סיימו רק במקום השלישי במחוז דרום. במפגש האחרון ביניהם ניצחו עמק יזרעאל בגמר גביע המדינה לנוער בעונה שעברה 83-93. הקבוצות צפויות להיפגש גם בגמר גביע המדינה לנוער.

עמק יזרעאל:

במועדון משחקים מעל 1000 ילדים וילדות מכיתה איב. במחלקת הנוער של המועדון יש 45 קבוצות תחרותיות והינו אחד משלושת המועדונים הגדולים בארץ.

את הקבוצה מאמן מאורו ספאק בן 41 מכפר החורש, גדל כשחקן במחלקת הנוער של המועדון ומאמן את קבוצת הנוער זו השנה השלישית.בעונת 2014/15 מאורו זכה עם קבוצת הנערים לאומית של המועדון באליפות המדינה ובעונה שעברה זכה עם הנוער בגביע המדינה.

הקבוצה משחקת בימים אלו בחצי גמר גביע המדינה מול חולון ומקוים להעפיל לגמר הגביע גם השנה.

עוזר מאמן עומר סת"ם גם הוא בוגר מחלקת הנוער של המועדון בן 24 מאלון הגליל.

מאמן כושר תום הררי בוגר מחלקת הנוער משמשית.

שחקנים מובילים:

ליאל מלה 185 ס"מ כיתה יב' – רכז פיסי מאוד. חודר טוב מאוד.

שלו לוגשי 190 ס"מ כיתה יב' (סגל נבחרת הנוער)- קלעי מצוין , עם ידיים ארוכות וגישה מצויינת לריבאונד התקפה.

רותם גורן 182 ס"מ כיתה יב'- גארד משחק בעמדות 1-2 קלעי שמאלי ושחקן הגנה מצוין.

אוהד דקל 204 ס"מ כיתה יא' (סגל נבחרת הנוער) – שחקן גבוה עם יד רכה והתמצאות טובה בצבע, יכול מסירה טובה מאוד.

יהל פלג רכז 185 ס"מ כיתה יא' – בעל ראיית משחק טובה מאוד, חוטף כדורים מצוין. צריך להתחזק מבחינה פיסית.

ירדן אשכנזי גארד פורוורד 194 ס"מ , חריג גיל. הבנת משחק וקליעה טובה מאוד מחצי מרחק עשה התקדמות גדולה מאוד השנה.

השגים בולטים לקבוצה:

הקבוצה העפילה לגמר גביע המדינה לנוער שנתיים ברציפות והפסידה בגמר למכבי ת"א 2007/8 ו 2008/9.

בעונת 2014/15 קבוצת הנוער העפילה לגמר אליפות המדינה והפסידה לרעננה.

בעונה שעברה 2017/8 תואר ראשון לקבוצת הנוער.

מחזיקת גביע המדינה לאחר נצחון על מכבי ת"א במשחק הגמר.

בוגרי המועדון אשר משחקים בליגת העל:

איתי שגב שיחק במועדון עד כיתה י' ועבר לאקדמיה ומשם למכבי ת"א , כאדם משעור שיחק בקבוצת הנוער של העמק ושם פרץ לתודעה, עמית גרשון משחק בהפועל ב"ש בליגת העל , גבי צ'אצ'אשוילי שיחק בשנתיים הקודמות בעמק והשנה משחק כזר באקדמיה בפראג.

טוב לדעת:

בקבוצה משחקים שני בנים של שחקנים ששיחקו בליגת העליהל פלג הבן של ברק פלג וירדן אשכנזי הבן של יובל אשכנזי.

מכבי ת"א

מחלקת הנוער של מכבי ת"א היא מהגדולות בארץ. למועדון היסטוריה מפוארת בזכייה בתארים ושחקנים רבים

את הקבוצה מאמן אורן אהרוני, זו השנה החמישית, לאחר שאימן בעבר את עירוני ר"ג ובפרוייקט הנוער בר"ג. בעונה שעברה הוביל את קבוצת הנוער לזכייה בדאבל. אימן בעבר את גבעת שמואל ליגת העל וזכה באליפות הליגה הלאומית, עוזר מאמן בבני השרון וכמו כן אימן את נבחרת הנוער 2014. אימן בשנים האחרונות בנוער ובפרוייקט בוגרי מכבי ת"א בעירוני ר"ג את עידן זלמנסון, בן אלטיט, נימרוד לוי ,גל גלינסקי ,אלון לוין ,אור לאומי, איתי שגב ועוד.

בוגרי המחלקה שיחקו ומשחקים כיום בליגות הבכירות ונבחרות ישראל השונות כגון: יותם הלפרין, גיא פניני, גל מקל, בן אלטיט ועוד רבים וטובים.

המועדון זכה באליפות הנוער בשנים 1972 (ברקוביץ וארואסטי), 1980-83 (הרשקוביץ, ליפין, קדמן), 1986-88 (ארדיטי, כץ, איציק כהן), 1990-94 (לייזי כהן, קטש, בן בסט, כהן מינץ, שטיין), 1997 (שחר גורדון), 2001-03 (הלפרין, פניני, בן שימול),2005 (כספי, מקל, גור אריה), 2007-09 (דניאל, סקוורר, רייס, טישמן, בר אבן), 2016-18 (זוסמן ,פליישר, זלמנסון, עבו, אלבר, אבדיה, סהר).

בגביע המדינה זכו בשנים 1975-76, 1980-81, 1984, 1987, 1989-93, 1998, 2001-2, 2004, 2006-11, 2013, 2016-7

שחקנים מובילים:

דני אבדיה – בן 18, 2.00 מטר, משחק בקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א, בנבחרת העתודה ואף זומן לסגל הנבחרת הבוגרת.

דורי סהר – בן 18, הצטרף לאחרונה לסגל הקבוצה הבוגרת. שחקן עם קליעה, חדירה והרבה חוכמה, שומר טוב ושחקן קבוצתיהוא היה שחקן נבחרות ישראל קדטים, קפטן קבוצת הנוער ונבחרת הנוער ועכשיו יצא בדצמבר עם סגל ה-U19 לטורניר בלגיה.

רזיאל חיון פורוורד אתלטי שהגיע מהאקדמיה של גלבוע/מעיינות. קליעה טובה מבחוץ לצד שמירה טובה וחוכמת משחק. ב– 2017 הצטיין בנבחרת הקדטים באליפות אירופה וסיים במקום ה-2 בנקודות למשחק.

עמית אהרוני – מנווט את הקבוצה, הבן של אורן אהרוני, מאמן הקבוצה. רכז בחסד בעל ראיית משחק טובה.

טוב לדעת:

דני אבדיה הוא השחקן הראשון בהיסטוריה של פרויקט "Basketball Without Borders" שזכה בתואר השחקן המצטיין בשני המחנות: האירופאי והאמריקאי.

תורת הסיכויים:

תוצאת הסדרה תלויה במידה רבה בהשתתפותו של דני אבדיה בסדרה, יחד איתו היתרון נוטה בבירור לטובת מכבי ת"א. בלעדיו הסיכויים נראים שווים כשעמק יזרעאל יהנו מיתרון ביתיות בהר הגעש בנהלל.

מכבי רעננה עירוני אליצור יבנה

פנינת השרון מרעננה סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון במחוז צפון עם מאזן 4-14 , הקבוצה רושמת שישה ניצחונות רצופים ונמצאת בכושר מצויין מולה הסינדרלה מיבנה שמאז ימי עומרי כספי העליזים לא זוכרת ימים טובים מאלה. יבנה סיימה במקום הרביעי הרחק מחבורת הצמרת במאזן 8-10.

מכבי רעננה עירוני

מכבי עירוני יורם רעננה, שבעונה החולפת הגיעה לחציגמר הפלייאוף,

סיימה כאלופת מחוז הצפון לראשונה מאז 2015, כשסגרה את העונה הסדירה עם 6 ניצחונות רצופים.

פנינת השרון הבליטה העונה התקפה מאד מאוזנת, אותה הוליכו יהל מלמד, איתמר סאקס, גלעד מלניק, איתי גבע, אופק גופר, עידו פרידלנדר, נדב סיבוני, איתמר רוט וסער יהודה.

את הקבוצה, הפועלת גם במסגרת תיכון מטרווסט בליגת התיכונים, מאמן רון נוה, המנהל המקצועי של המועדון, זו העונה השישית ברציפות בקדנציה בשנייה שלו. נוה, שזכה עם השנתון של ניצן חנוכי באליפות המדינה לנערים בתחילת המילניום, הוביל את רעננה לשלוש אליפויות מדינה רצופות בין 2013-2015 , הראשונה כמנהל מקצועי ושתיים כמאמן הקבוצה, כשעל הדרך הוא מוסיף זכייה היסטורית בגביע במדינה (2014), באליפות התיכונים (2015) ובמדליית הארד באליפות העולם לתיכונים באותה עונה.

יחד עם נוה מובילים את מחלקת הנוער כבר יותר מעשור יושבת הראש זיוה לבדגן והמנהל ערן טסל, בעזרת תמיכה של מנהל רשות הספורט העירונית אלה ביאר, מנהל מחלקת הספורט מאיר ברנשטיין ומחזיק תיק הספורט מיכאל רייזמן. במועדון המתגאים בכך שלמעשה מדובר במחלקת נוער שיש לה קבוצת בוגרים במקום קבוצת בוגרים שיש לה מחלקת נוער.

קשה לסמן שחקן מפתח אחד, שכן בלא מעט משחקים הציגה רעננה 5 ואף 6 שחקנים בדאבל פיגרס, אבל מי שהגיע בכושר נהדר לשלב השני של העונה הוא יהל מלמד, שחקן נבחרת הקדטים לפני שנתיים וכיום בנבחרת הנוער.

טוב לדעת:
יהל מלמד ואיתי גבע עברו ממש לאחרונה גיבושים מוצלחים, הראשון לסיירות והשני לטיס.

אליצור יבנה

אליצור יבנה חברה קבועה בליגת העל לנוער בשנים האחרונות. הפעם האחרונה בה הקבוצה הגיעה לרבע הגמר היה לפני ארבע שנים. בוגרי מחלקת הנוער משתלבים גם בקבוצת הבוגרים של המועדון כמו אמיר בורסוק, יובל רחמילביץ', יוני דוד ואחרים.

סגל הקבוצה כולל את את בר שינבויים (שמחשק גם בסגל הבוגרים), נועם פוקס ועוז חולי שמשתייכים לסגל נבחרת הנוער של ישראל, אופק לוי כשרון מבטיח מכיתה י"א, ניב עמית, יונתן דורי, רביד סהר, אופיר פרייבך, עומר גוטסמן וגיא שפריר

את הקבוצה מאמן שלומי כהן, זו השנה החמישית ברציפות.

טוב לדעת:
חוץ מעומרי כספי, גם אלישי כדיר, אורי קוקיה ואלעד הופמן כולם מיבנה.

תורת הסיכויים:

רעננה מגיעה בכושר טוב ומולה הסינדרלה מיבנה עשו את שלהם בעצם ההגעה לרבע הגמר. צפוי ניצחון לרעננה בשני משחקים.

הפועל ת"א א.ס. רמת השרון עלומים

הפועל ת"א סיימה את העונה במקום השני במחוז דרום עם מאזן 2-16 כולל שני ניצחונות בדרבי על מכבי ת"א. הפסידה פעמיים לראשל"צ ומגיעה לסדרה בכושר טוב מולה רמת השרון שעלתה לרבע הגמר לאחר מחזור סיום מותח וצמוד במחוז צפון, אותו סיימה במקום השלישי עם מאזן 7-11.

הפועל תל אביב

מחלקת הנוער של הפועל אוסישקין תל אביב הוקמה מחדש ביחד עם קבוצת הבוגרים לפני 11 שנים. אחת המחלקות המובילות בארץ והיתה מהראשונות שהקימה אקדמיה לכדורסל המשלבת לימודים ברמה גבוהה עם איתור כישרונות מכל הארץ. האקדמיה בשיתוף הכפר הירוק מסיימת את שנתה השישית.

הקבוצה זכתה פעם אחת בגביע המדינה לנוער ב-2005 (גל איתן, יפתח בוכמן)

למחלקת הנוער ולקבוצת הבוגרים שמשחקת בליגת העל שיתוף פעולה הדוק.

קבוצות הנוער של המחלקה נמצאות כבר מספר שנים בצמרת כדורסל הנוער בארץ והן אורחות קבועות במשחקי הפלייאוף והשלבים המתקדמים של הגביע.

את הקבוצה מאמנים ערן גמזו ועוזרו גיל סלטר.

הקבוצה מורכבת משחקני האקדמיה לכדורסל של הפועל תל אביב בכפר הירוק ושחקנים שגדלו במחלקת הנוער של הפועל תל אביב. לקבוצה 6 שחקנים בסגל המורחב של נבחרת הנוער, שחקן אחד בסגל נבחרת הקדטים ושניים בסגל נבחרת העתודה.

שחקני מפתח של הקבוצה: שחר לזר, גיא עלוש (חריג גיל ושחקן סגל הבוגרים בליגת העל), ים מדר שחקן בוגרים בליגת העל.

טוב לדעת:
בקבוצה משחק לוטן אמסלם הבן של שמעון אמסלם אגדת כדורסל שהיתה באמת.

א.ס. רמת השרון עלומים

הסינדרלה של מחוז צפון שבעונתה הראשונה שלנו בליגת העל לנוער, שרבים חשבו שלא תשרוד, עושה את הבלתי ייאמן ומעפילה לרבע הגמר אליפות המדינה. כל שחקני הקבוצה הם שחקני בית שגדלו, צמחו והתפתחו במחלקת הנוער של רמת השרון , הדבר שמאפיין את הקבוצה זה החיבור המדהים של השחקנים והתלכיד הקבוצתי .

השנה האחרונה בה ראו תואר ברמת השרון היה בשנת 1999 עת זכו בגביע המדינה בהדרכת רונן ננו גינזבורג שעושה חיל בצ'כיה.

את הקבוצה מאמן, שחקן העבר האגדי גיא קנטור שהחל את הקריירה במועדון הנוער ובבוגרים ומאמן במקביל את קבוצת הבוגרים בליגה הארצית. קנטור הוביל כשחקן את קבוצת הנוער לגמר גביע המדינה בה הפסידו למכבי ת"א של עודד קטש. יחיד איתו בצוות המנהל המקצועי אסף טיטנסקי ומנהל מחלקת הכדורסל אלון שפר.

השחקן הבולט של הקבוצה הוא אלון גילאי דותן שנמנה על סגל נבחרת הנוער, נותן תפוקה על גבול הטריפלדאבל כמעט בכל משחק ומשחק כבר השנה דקות משמעותיות בקבוצת הבוגרים שמתמודדת על עליה ליגה הלאומית, יחד איתו הקפטן שי אהרון, אדם קליין, נדב נעים, יואב אדר, טום רביבו, גיא ארטמן, עדן קוטלר ארקין, עמית טוריסקי, עידו ברזם, אילי אבישר (אושיית הרשת), איתמר דביר.

4 שחקנים מסגל הקבוצה (עמית טוריסקי , עדן קוטלר ארקין , טום רביבו ועידו ברזם ) עתידים בסוף העונה להתגייס ליחידות מובחרות !

טוב לדעת:
נדב הנפלד, אושיית כדורסל שיחק בכל קבוצות הגיל במועדון וב-1985 הוביל את נבחרת בית הספר תיכון רוטנברג ברמת השרון לזכייה באליפות העולם לבתי ספר תיכוניים.

תורת הסיכויים:

האדומים בראשות ים מדר נראים גדולים על רמת השרון שיכולה להיות גאה שבעונה הראשונה בליגת העל לנוער הגיעה למעמד המכובד. התחזית ניצחון בשני משחקים להפועל ת"א.

מכבי "איציק" ראשל"צ – מכבי אסי חיפה

מכבי "איציק" ראשל"צ סיימה את העונה במקום הראשון במחוז דרום הקשה כשהיא מסיימת לפני הפועל ומכבי ת"א. הקבוצה סיימה את העונה במאזן 2-16 (הפסידה ליבנה ולמכבי ת"א), מולה מכבי אסי חיפה שהבטיחה מקומה בפלייאוף במחזור האחרון סיימה את מחוז צפון במאזן 8-10.

מכבי "איציק" ראשל"צ

מכבי ראשל"צ אחד ממועדוני הנוער המפוארים בארץ שסיפק הישגים רבים ומשתף פעולה במשך שנים רבות על הקבוצה הבוגרת. הקבוצה זכתה 4 פעמים באליפות המדינה לנוער: 1996 (דרור חג'ג', ארז מרקוביץ'), 1998 (אפיק ניסים), 2011-12 (אור סולומון, יניב סולומון) ומחזיקת גביע המדינה לנוער 2015 (אופיר חכמון, רון נקרשביץ)

סגל הקבוצה:

אפק שפיר קפטן הקבוצה, אתלט נהדר שעושה הכל במגרש הגנתית והתקפית, בוגר ומנהיג.

גיא נצר הבוגר שבחבורה, משתייך לסגל הקבוצה הבוגרת, אתלט מדהים, יכול ל"עשות" סל מתי שרק רוצה, תומך ומדריך את החבר'ה הצעירים. נכס אמיתי. (מתגייס בחודש הבא, הגיע לקבוצה מאשקלון)

נועם דוברת שחקן חכם מאד, בוגר לגילו, ה"שארס" של הקבוצה, תמיד ימצא את השחקן הפנוי, קלעי מצוין וריבאונדר נפלא, הוקפץ לא מזמן לסגל הקבוצה הבוגרת ואף הספיק לשחק בליגת העל. משתייך לסגל נבחרת הנוער של ישראל. (מסיים כיתה י"ב בגיל 16.5)

טל פלדהקלעי של הקבוצה, בעל טכניקת קליעה ברמה הגבוהה ביותר, גארד בן 16.5 , בעל מוסר עבודה גבוה שמיועד להגיע לבוגרים בשנה הבאה. משתייך לסגל נבחרת הנוער של ישראל.

אורי קושט הפייטר של הקבוצה, שחקן קבוצתי מאד, בעל חדירה חזקה ונהדרת לסל, בעל אישיות מדהימה. (מגיע לראשון לציון מקיבוץ נגבה שנמצא בין ק.גת לאשקלון)

ירין גולדנברג בעל יכולת פנומנלית של שליטה בכדור, עובר כל שחקן בקלילות "מרגיזה" והכל בחיוך וברוגע. ראיית משחק משובחת וקליעה נהדרת מחצי מרחק.

ליאור ברקוביץ ה"עוגן" של הקבוצה, שומר בחסד, עושה הכל בצניעות אופיינית, תמיד מפרגן ומעודד, חודר נהדר לסל, מוסר נהדר, פשוט אי אפשר בלעדיו. (מגיע מרחובות)

אלן פטריאייב גבוה בעל יד רכה מאד בקליעה, ריבאונדר טוב שגם יודע להוביל כדור, שחקן קבוצתי שתמיד מעודד ומפרגן לחברים.

עידן בן עזרא הצטרף לקבוצה באמצע השנה והשתלב מיידית, מהיר מאד, לוחם קשוח שלא מוותר, מאד חברתי, תמיד מחייך ומפרגן.

יוגב עובדיה מהחברה הצעירים (כיתה י'), חזק עמו שור, שומר קשוח ואגרסיבי שמוציא ליריבים את החשק לשחק, מוביל כדור ובעל חדירה וראיית משחק טובים.

עומר חממה גם עומר משתייך לחברה הצעירים בקבוצה (כיתה י'), רכז בעל שליטה טובה מאד בכדור, קליעה וראיית משחק.

עידו ירקון ה"בנימין" שבחבורה, בן 15 שצורף לקבוצה לפני זמן לא רב, למרות גילו הצעיר נלחם ולא מוותר, מוליך כדור עם קליעה וחדירה ברמה טובה מאד. פוטנציאל עתידי נהדר.

הצוות המקצועי:

מאמן: רועי קארש – חי ונושם כדורסל 24/7 מאמן את הקבוצה שנה שנייה, משקיע באימונים בהכנה לאימונים, וידאו וניתוח משחקים. עם סגל קצר השנה הצליח להוציא "מים מהסלע.

עוזר מאמן : דן קציר – כמו רועי חי ונושם כדורסל, מאמן במחלקת הנוער קבוצת קט סל א' וקבוצת נערים ב' לאומית, בנוסף להיותו ע.מאמן, הוא גם פעמיים בשבוע מאמן קבוצת ילדים בסיכון במסגרת פרוייקט HOOPS FOR KIDS

מנהל הקבוצה: מוטי ברעם האבא של השחקנים, מתנדב שעושה עבודת קודש בדאגה לכל שחקן באופן אישי.

טוב לדעת:
נועם דברת כוכב קבוצת הנוער עלה לראשונה לפרקט ליגת העל לנוער במשחק מול מכבי ת"א, את הנקודות הראשונות שלו בקריירת הבוגרים השיג לפני שלושה ימים בשלשה מול גלבוע/גליל.

מכבי אסי חיפה

מכבי אסי חיפה חברה קבועה בליגת העל לנוער. את הקבוצה מאמן בני כץ זו השנה השלישית ברציפות ועוזר לו אסי סירקין עוזר מאמן שנה שנייה בנוער על כמו כן מאמן נערים לאומית וילדים ב׳, מאמן כושר: ברק משה

הקבוצה זכתה בדאבל ב-1985 (תומר שטיינהואר, עדי גורדון, והמאמן הנוכחי בני כץ) וב-1989 (קורן אמישה). בנוסף זכתה בגביע מדינה ב-1988 (האחים אמישה).

את הקבוצה מובילים דניאל נג'ר שנותן תפוקה בכל משחק ונמנה על סגל הבוגרים של מכבי חיפה הנטר בליגה הלאומית, הכישרון הצעיר והמבטיח מקסים פוקסמן מכיתה יא, נועם פרץ, עמית ביניש, עומר סבן, יונתן לבנברג (היה בנבחרת הקדטים), יאיר אלבוים, טל אריאלי, טל אבני, עמית רבקין, איתי מילר, אורי מור

טוב לדעת:
מאמן הקבוצה בני כץ שיחק 3 משחקים בליגת העל עם קורן אמישה, עדי גורדון, ארי רוזנברג ואסף ברנע. שיא הקריירה שלו היו 7 נקודות מול הפועל ת"א של שמעון אמסלם.

תורת הסיכויים:

ראשל"צ מגיעים עם 15 ניצחונות רצופים כולל על הפועל ומכבי ת"א ויש להם יתרון ברור על מכבי חיפה. הכתומים צפויים לנצח בשני משחקים.