לויצקי: "כשיש קהל ואנרגיות, אתה נכנס לאטרף"

 

אחרי ההפסד במשחק הפתיחה בטורקיה, נבחרת הנשים של ישראל בהנהגתו של עדן ענבר תנסה לרשום ניצחון ראשון בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה, כאשר תארח ביום רביעי (19:00) את נבחרת רומניה. הרומניות פתחו את הקמפיין שלהן ברגל ימין לאחר שגברו על בוסניה בקרב צמוד 65-67, וישראל תצטרך להיות במיטבה על מנת לשמור על הבית.

קטיה לויצקי, שקלעה 10 נקודות מול הטורקיות, תצטרך להיות דומיננטית גם מול הרומניות: "הן קבוצה טובה, למרות שאנחנו משחקות בבית, אנחנו לא פייבוריטיות מובהקות. נצטרך לעבוד יותר קשה מאשר עבדנו בטורקיה, כי הציפיות מאיתנו יותר גבוהות כאן בבית".

מה נצטרך לעשות מולן כדי לנצח?

"תוכנית המשחק היא קצת שונה. הן כביכול פחות חזקות מתחת לסלים, ויש להן גארדיות שהן יותר דומיננטיות. נשתדל לשמור על הצבע, אבל נצטרך לצאת אל הגארדיות שלהן שקולעות טוב מבחוץ ויכולות לגרום הרבה נזק".

הרבה זמן עבר מאז ששיחקתן בבית, כמה זה מרגש?

"מאוד מרגש. אני באמת  כבר לא זוכרת מתי הייתה הפעם האחרונה ששיחקנו בבית, במיוחד באולם כזה. הדרייב אין שונה מאוד מהאולמות ששיחקנו בהם עד עכשיו. אני מקווה שנצליח למלא אותו כמה שיותר, ושנרגיש את הקהל מאחורינו".

מה נותן הקהל במשחק כזה?

"נותן פוש, נותן אנרגיות טובות. כשיש מגרש ריק ההרגשה היא של משחק אימון. כשאתה מגיע ויש קהל ואנרגיות, אתה נכנס לאטרף וזה מה שחסר לנו. ראינו גם את הקהל הרומני במשחק שלהן, שהגיע ומילא את האולם ונתן להן דחיפה אדירה. גם הטורקיות ממלאות אולמות בבית. גם אנחונו רוצות להרגיש בבית כשאנחנו משחקות בארץ".

עם הניסיון שלך אחרי כל כך הרבה שנים, איך את מגיעה למשחק הזה?

"אני מגיעה לכל משחק אותו דבר. לא עושים משהו מיוחד, פשוט באים עם תוכנית המשחק, ועושים את העבודה. התחושה בנבחרת מאוד טובה, ואחרי שננצח התחושה תהיה עוד יותר טובה".