ליאור אליהו פורש מנבחרת ישראל

ליאור אליהו, מגדולי השחקנים של נבחרת ישראל בכל הזמנים, החליט לסיים את דרכו בנבחרת ישראל ולמעשה ההופעה האחרונה שלו במדים הלאומיים הייתה באליפות אירופה בת"א בקיץ 2017.
אליהו מסיים את דרכו בנבחרת ישראל כשהוא במקום העשירי בתולדות נבחרת ישראל בהופעות עם 140 משחקים ובמקום הרביעי בין הקלעים עם 1686 נקודות אחרי דורון ג'מצ'י, מיקי ברקוביץ ובועז ינאי.
אליהו היה שותף לנבחרת העתודה שזכתה במדליית כסף באליפות אירופה בשנת 2004 ואת הבכורה שלו במדים הלאומיים עשה כעבור שנתיים במשחק אימון נגד ליטא. שיא הקריירה של אליהו בנבחרת ישראל היה באליפות אירופה 2009, אז קלע 31 נקודות נגד קרואטיה ובסך הכל השתתף בשש אליפויות אירופה וגם באליפות העולם עד גיל 21 בשנת 2005 שם סיים עם ממוצעים אדירים של 18.2 נקודות ו-8.2 ריבאונדים. אליפות אירופה 2009 לא הייתה מוצלחת עבור נבחרת ישראל שהודחה בסיום השלב הראשון, אבל אליהו היה בשיאו עם 21.3 נקודות למשחק. גם באליפות אירופה 2011 אליהו הוביל את קלעי נבחרת ישראל עם ממוצע של 16.4 נקודות לערב.

אליהו מסר: זו תמיד הייתה זכות גדולה ללבוש את מדי נבחרת ישראל.שיחקתי בכמה קבוצות בקריירה שלי, אבל ללבוש את המדים הלאומיים תמיד היה מיוחד עבורי. אני רוצה להודות לכל מי שאימן או ניהל את הנבחרת בשנים הארוכות שלי בשורותיה ובעיקר לחברי השחקנים. תמיד אהיה אוהד של נבחרת ישראל ואני מאחל לה הצלחה במשחקים הקרובים במסגרת מוקדמות גביע העולם.

איגוד הכדורסל מודה לאליהו על תרומתו האדירה לנבחרת ישראל במשך שנים רבות ויידע להיפרד ממנו בצורה מכובדת כפי שעשה עד היום עם שחקני עבר גדולים.