ליגה לאומית, חצי גמר הפלייאוף: ניצחון חוץ למכבי חיפה ברעננה; מוצקין מובילה 0-1 על גליל עליון

סדרות חצי הגמר של הליגה הלאומית יצאו לדרך הערב (שלישי), ואחרי שהעשן התפזר קיבלנו שני משחקים צמודים שהסתיימו אחרי דרמות אדירות. ברעננה הקבוצה המקומית שסיימה ראשונה את העונה הסדירה ספגה הפסד ביתי מול מכבי חיפה ואיבדה את יתרון הביתיות (בדיוק כפי שקרה בסדרת רבע הגמר מול יבנה). בקרית מוצקין הקבוצה של רועי פרל הצליחה לשמור על הבית עם ניצחון על הפועל גליל עליון בזכות סל ניצחון ענק של עומר טל.

בפלייאוף התחתון הצטרפה היום מכבי רחובות להפועל כפ"ס וירדה לליגה הארצית אחרי הפסד חוץ דרמטי בהארכה להפועל ר"ג/גבעתיים ששרדה עוד עונה בליגה הלאומית.

עירוני 'יובלים' רעננה – מכבי חיפה 85-82 (1-0 בסדרה למכבי חיפה)

משחק פלייאוף ענק במטרווסט בסיומו מכבי חיפה גנבה את הביתיות עם ניצחון ענק. דווקא רעננה היתה זו שהחזיקה ביתרון לאורך רוב דקות המשחק, אלא שלקראת הסיום היה זה קרון דשילדס החיפאי שסחב את הירוקים על גבו וסיים ערב נפלא עם 30 נקודות ו-7 אסיסטים. סמי גיבנס היה מעולה מול האקסית עם דאבל דאבל של 19 נקודות ו-13 ריבאונדים. 30 נקודות של ג'ארמר גאלי לא עזרו לרעננה שתצטרך לנצח ברוממה כדי להגיע לגמר.

מכבי קרית מוצקין – הפועל גליל עליון 53-55 (0-1 לקרית מוצקין בסדרה).

זה לא היה משחק גדול, אבל בסיומו הקבוצה המקומית חגגה ניצחון בתום משחק צמוד ואגרסיבי. שתי הקבוצות לא הצליחו לברוח אחת לשנייה, אבל  הביתיים הצליחו לשמור את גליל עליון על 6 נקודות בלבד ברבע האחרון, למרות שג'אמר סמואלס יצא בחמש עבירות. מנגד, גליל החטיאה ממצבים קורצים ויכולה לצאת מהמשחק בתחושת אכזבה עצומה. חאבייר קרטר בלט במוצקין עם דאבל דאבל של 18 נקודות ו-11 ריבאונדים. .

הפועל ר"ג/גבעתיים – מכבי רחובות 90-92

מכבי רחובות נפרדת מהליגה הלאומית אחרי הפסד בהארכה, בדיוק כפי שקרה לה מול הוד השרון. האורדונים נשארו בליגה בזכות הניצחון וחגגו עם האוהדים שלהם בסיום המשחק. הקבוצה של חנן הירשוביץ לא הצליחה לנצח את המשחק הצמוד, בדיוק כמו לאורך רוב העונה. דבון מקסוול בלט עם 30 נקודות.

תוצאות נוספות בפלייאוף התחתון:

הפועל חיפה – מכבי הוד השרון 81:87

אליצור נתניה – הפועל כפר סבא 88:81