ליגה לאומית לנוער – מחזור 5

מאת: אילון סלוס

מחוז צפון
טבלת מחוז צפון מתחלקת לשניים: החלק העליון מורכב משש קבוצות עם מאזן חיובי. הפועל גלבוע/מעיינות ממשיכה לשמור על מאזן מושלם 0-5, אחריה שתי קבוצות עם מאזן 1-4: גליל עליון/קרית שמונה ומכבי אסי חיפה ואחריהן הפועל עמק יזרעאל עם מאזן מושלם 0-4 ומשחק חסר. שתי קבוצות שמשלימות את חבורת הצמרת עם 3 ניצחונות: הפועל ג.מ. צעירים ומכבי פרדס חנה (משחק חסר). בחלק התחתון , אליצור קריית אתא (3-2), ארבע קבוצות עם ניצחון אחד: הפועל ניר נהריה, הפועל קרית טבעון, אקדמיית וינגייט צפון ומכבי חיפה וסוגרת את הטבלה, מכבי עמיחי חדרה עדיין ללא ניצחון. במחזור הבא קרב צמרת בין שתי הטוענות לכתר שהפועל עמק יזרעאל תארח את מכבי אסי חיפה.

התוצאות:
הפועל ג.מ. צעירים – מכבי חיפה 61-73
(אתר סל הגלבוע)
משחק חשוב לשתי הקבוצות במאבק על המקום החמישי שמוביל אל הבית העליון בתום הסיבוב המוקדם.
לרשותו של המאמן המקומי ברק ויינריב עמד בפעם הראשונה סגל מלא ובריא שיאיר הררי חוזר מהפציעה ודניאל כהן אחרי שנה כמעט ללא כדורסל רשמי חוזר בפעם הראשונה .
פתיחת המשחק הייתה פשוט מושלמת עבור האדומים לבנים שפשוט טרפו כל ס"מ בפרקט ולא הותירו כל סיכוי באותם רגעים לאורחים מחיפה ובסיום הרבע הראשון 5-20 לגלבוע/מעיינות צעירים .
ברבע השני המשיכה גלבוע/מעיינות צעירים להמם את האורחים בירוק שחניכיו של בני כץ לא מוצאים את עצמם ולא את הטבעת וגם את מעט הנקודות שהם עושים הם מספקים מהעונשין. 4 דקות לסיום המחצית הררי העלה להפרש שיא (10-30) . וינרייב החל ברוטציה רחבה כדי לתת אוויר להמשך והירוקים ניצלו זה עד תם והחלו לכרסם את ההפרש ומורידים עד מינוס 9 (31-22) . פריבר חתם מהעונשין וסגר מחצית מצויינת שיכלה לגמור את המשחק אבל בסופה חיפה השאירה לעצמה אור בקצה המנהרה ובסיום המחצית הראשונה 22-33 לגלבוע/מעיינות צעירים .
במחצית השנייה חיפה רצתה להשלים את הקאמבק, אבל דן פריבר אחד לא נתן להם כל סכוי עם מפגן אדיר של קליעות מחוץ לקשת (4 שלשות רצופות) ודקות טובות של נטע בן שלום הבריחו שוב את השחקנים של ויינריב לחוף מבטחים זמני ובסיום הרבע השלישי 40-56 גלבוע/מעיינות צעירים.
הכניסה לרבע הרביעי הייתה אשליה עבור המקומיים שעוד עלו ל+17 (42-59) אבל מאותו רגע הייתה קבוצה אחת על המגרש שרצה עד מינוס 4 בלבד 2 דקות לסיום (58-62) . אבל אז הגיע זמן של שחקן הקלאץ נטע בן שלום שביחד עם יאיר הררי בסל חשוב הובילו ריצה 3-11 ב-2 דקות האחרונות וחתמו סופית את הניצחון לנוער לאומית 2 שלנו .
חשוב לציין שהמשחק היה קשה מאוד לשיפוט עם הרבה מאוד עבירות ואגרסיביות משני הצדדים שאפו לשרון נחמן ואליאס עאוני על שיפוט משובח לעיני 100 צופים מרוגשים ומעורבים במשחק.

קלעו לגלבוע/מעיינות צעירים: נטע בן שלום -27, דן פריבר-23 (5 שלשות), יאיר הררי -13, יהל צור-3, אלון חנני -3, שלו מלכה-2, אור שבתאי -2

הרבו לקלוע למכבי חיפה: עדי וויסבך -19, עידו כהן, עומר אברהם -7 כ"א, ניב שדה, עידן כץ -6 כ"א

הפועל גלבוע/מעיינות – אקדמיית וינגייט צפון 53-113
(אתר סל הגלבוע)
במסגרת המחזור ה- 5 הגיעה אקדמיית וינגייט צפון (כיתות י'- י"א ) למשחק עם בטחון רב לאחר שבשבוע שעבר ניצחו בביתם את קריית- אתא ב- 20 נק' הפרש.

גלבוע/מעיינות הגיעו דרוכים ומוכנים למשחק ובפתיחה מרשימה משני צידי המגרש עולים במהירות ל- 10-2 לאחר כ- 3 ד', פסק זמן של מאמן האקדמיה לא עוצר את המקומיים שממשיכים בהגנה אינטנסיבית ובמשחק התקפה מפרגן, עופרי נווה מעלה ל- 16-2 בחדירה נפלאה ובסיום הרבע 26-8 כאשר 8 שחקנים קולעים עבור המקומיים ברבע ה-1.

ברבע השני משחק התקפי משובח של שחקני גלבוע/מעיינות- 7/8 לשלוש נק' ו- 7 אס' (נטע גל עם 3 שלשות ועמית ראובן עם 2 שלשות ), מנגד גיא פלטין ועמית אלמוג עם שתי שלשות מ- 9מ' וסל קשה מכדרור ובירידה למחצית 57-28 מקומי.

ברבע השלישי ממשיכים המקומיים ליהנות ולשתף את הכדור -9 אס' ו- 6/8 לשלוש נק' (נטע גל עם 2 שלשות ועמית ראובן עם 2 נוספות), דקות מצוינות של שובל וקנין, אילן מוקין ואמיר הרבסט משני צידי המגרש ובסיום הרבע- 87-51 לגלבוע/מעיינות.

אביאל לוי עם מספר פעולות מרשימות פותח את הרבע האחרון בסערה, ההגנה ממשיכה לפעול, וקנין ופלג פוקס בדקות טובות ביחד עם עמית ראובן שהיה נפלא לכל אורך המשחק מובילים שוב לרבע מהנה של כדורסל ובסיום 113-53 משכנע לגלבוע/מעיינות.

קלעו לגלבוע/מעיינות: עמית ראובן- 26 נק'/8אס'/4 חט'/4כ"ח, נטע גל- 23 נק'/4 אס'/4כ"ח, אביאל לוי-14 נק'/11כ"ח
שובל וקנין-12 נק'/3כ"ח/3אס', שגב גרילק- 11 נק'/7 כ"ח3 אס', עופרי נווה- 10 נק'/5 כ"ח/2 אס', אמיר הרבסט- 6 נק'/5כ"ח, שי סרוסי- 5 נק'/2כ"ח/2אס', אילן מוקין- 3 נק'/6כ"ח/4אס', פלג פוקס- 3 נק'/3 כ"ח, עידו כהן- 5 כ"ח

הרבו לקלוע לאקדמיית וינגייט צפון: עמית אלמוג- 17 נק' – 5 שלשות , גיא פלטין- 12 נק'

דבר המאמן ליאור קרת: "אני גאה בשחקנים ובצוות שלי שהגיעו חדים ודרוכים למשחק ושיחקו אותו כמעט בכל דקות המשחק בדרך שלנו- פרגון, מאמץ וריכוז בפרטים הקטנים. בקשתי מכל שחקן לבצע פעולה אחת שלא ביצע באימון או במשחק הקודם והרבה שחקנים עשו זאת. הערב גם קלענו ב- % מרשימים מאד מה שהוביל לתוצאה הגבוהה אבל אנחנו נשאר צנועים, נמשיך לעבוד קשה ומדויק בכל אימון בכדי להמשיך ולהשתפר ברמת הביצוע כפרטים וכקבוצה.
אנחנו כבר עם הפנים קדימה לשמינית הגמר גמר הגביע מול חבל מודיעין בנוער- שני משחקים אליהם נגיע מוכנים, ממוקדים ודבקים במשימות שלנו"

מכבי חיפה אסי – הפועל ניר נהריה 71-87
אליצור קריית אתא – גליל עליון/קרית שמונה 68-50
מכבי עמיחי חדרה – הפועל קרית טבעון 70-47
מכבי פרדס חנה – הפועל עמק יזרעאל (נדחה למוצ"ש 14.11)

מחוז מרכז
אחרי חמישה מחזורים מתחלקת הטבלה במחוז מרכז בין שבע קבוצות חזקות שיאבקו בצמרת ולהן מאזן חיובי, ובתחתית חמש קבוצות שיאבקו על הירידה, עם מאזן שלילי. האלופה מכבי עירוני רעננה מוליכה עם מאזן מושלם 0-4 בראש הטבלה, אחריה שלוש קבוצות עם מאזן 1-4: אליצור עירוני נתניה, הפועל ת”א אוסישקין ומכבי הוד השרון. במרכז הטבלה אקדמיית וינגייט דרום, הפועל לב השרון מקי ומכבי ראשל”צ איציק עם מאזן חיובי של 2-3. בתחתית 4 קבוצות עם מאזן 4-1 :הפועל כפר סבא אביב, הפועל יורם חולון בני הרצליה ומכבי טדי ת”א. אחרונה עירוני אהרן ר”ג עדיין ללא ניצחון.
שתי משחקי צמרת גדולים יתקיימו במחזור הבא: הראשונה רעננה תצא למשחק חוץ מול מכבי ראשל"צ איציק, והפועל ת"א אוסישקין תארח את אליצור עירוני נתניה.

התוצאות:
מכבי טדי ת”א – מכבי הוד השרון 85-68
(דיווחו של גבי ויגלר)
המשחק החל בשליטה מלאה של הוד השרון. רבע ראשון מצוין של שחקני הנוער של חי דוידי הסתיים 27-12.
ברבע השני שתי הקבוצות הציגו כדורסל טוב. שלוש שלשות רצופות של שחקן הוד השרון מסיים את הרבע בשוויון 25-25.
במחצית השנייה הוד השרון אפשרה לת"א לצמצם את הפער ל- 9 נקודות עד לסיום הרבע שנגמר 15-12
ברבע השלישי הוד השרון פתחה פער של 18 נקודות.
ברבע האחרון הפער עבר את ה-25 נקודות ת"א מצמצמת ל-17 נקודות והמשחק מסתיים בתוצאה 85-68.

מכבי רעננה עירוני – עירוני אהרן ר”ג 58-88
(מתוך אתר עירוני רעננה)
מכבי עירוני יורם רעננה אירחה ב"מטרווסט" את עירוני אהרון רמת-גן למפגש ראשון בין הקבוצות מאז אוקטובר 2003 (אז ניצחה רמת-גן בסיבוב הראשון של גביע-המדינה), כששתי הקבוצות נמצאות בקצוות ההפוכים של הטבלה. הרבע הראשון היה שקול – גיל בני בשלשה קבע 4-5 למארחים, אבל גולן ענבר ותומר חן העבירו את היתרון לסגולים עם 10-9. היתרון החליף צדדים מיד ליד, כשבני ומייק בריסקר (במפגש מול קבוצתו לשעבר) מעניקים לרעננה יתרון 17-18. מתן מד'גר דייק פעמיים מקו-העונשין 4 שניות לסיום, אבל בריסקר שיחרר שלשה מדאון-טאון ואנחנו ב-19-21 אחרי 10 דקות. בני ובריסקר המשיכו במלאכת ההוצאה לפועל ברבע הבא, כשעדן נלגס עושה עבודה שקטה בריבאונד ועם חדירה יפה לטבעת קבע 23-31. מתפרצת יפה הסתיימה בדיש של עומר ויצמן לתום אולנובסקי וגם פסק-זמן של אמיר פטל לא עצר את הלבנים, כשבן תומפסון ועומר פולג חוברים לבני ולבריסקר. שלשה של האחרון העלתה ל-29-46, לפני שחן צימק עם סל מקרוב ממש לפני הבאזר. קבוצתו של רון נוה אמנם לא הבריקה אבל הגנה טובה שלה עשתה את העבודה למרות ניסיונות של מדג'ר להחזיר את רמת-גן לעניינים. בריסקר תפר שלוש שלשות ברבע השלישי ויחד עם נלגס ואולנובסקי (מסוכריה נהדרת של בני) עלו ל-37-57, כשההפגזות מרחוק של בריסקר ממשיכות ל-43-67. אלון פרומברג ורועי אפלשטיין ניסו לתת תקווה לקבוצתם בפתיחת הרבע האחרון, כשרמת-גן חוטפת 3 כדורים ברצף אבל לא מתרגמת זו לנקודות ובסופו של דבר נענשת עם שלושת של בריסקר ואולנובסקי. הביתיים ניצלו את השבירה של יריבתם ונקודות של עילאי פורמן ותומר פארן חתמו ניצחון 58-88.

אליצור עירוני נתניה – בני הרצליה 54-61
אקדמיית וינגייט דרום – מכבי ראשל”צ איציק 63-82
הפועל יורם חולון – הפועל לב השרון מקי 91-81
הפועל כפר סבא אביב – הפועל ת”א אוסישקין 87-59
מחוז דרום
מחזור חלקי במחוז דרום שרק שלושה משחקים מתקיימים. הפועל דני ירושלים ומכבי ת"א ממשיכות להביס את יריבותיהן ולהיות רמה אחת מעל הליגה, כשהן נותרות עם מאזן מושלם 0-5. אחריהן ארבע קבוצות עם שלוש ניצחונות: הפועל גן יבנה הפועל באר טוביה (2-3) אליצור יבנה והפועל מודיעין אורנים (1-3 ומשחק חסר), שאחריהן הפועל ברנר עם מאזן 3-2. בתחתית, שלוש קבוצות עם ניצחון אחד: מכבי עופר ראשל"צ, הפועל ירושלים יובל והפועל נס ציונה איתי, ושתי קבוצות ללא ניצחון: מכבי עומר רחובות והפועל ב"ש/בני שמעון.

התוצאות:
הפועל באר טוביה – מכבי ת"א 100-49
מכבי עומר רחובות – הפועל גן יבנה 62-54
הפועל ברנר – הפועל דני ירושלים 70-53
הפועל ירושלים יובל – אליצור יבנה (נדחה ליום רביעי 11.11)
הפועל נס ציונה איתי – מכבי עופר ראשל”צ (נדחה ליום שישי 13.11)
הפועל ב"ש/בני שמעון – הפועל מודיעין אורנים (נדחה למוצ"ש 21.11)