ליגה לאומית לנוער – מחזור 9

מאת: אילון סלוס

מחוז צפון
הפועל גלבוע/מעיינות מוליכה את הטבלה עם מאזן מושלם 0-8, אחריה שלוש קבוצות עם 2 הפסדים: הפועל עמק יזרעאל ומכבי אסי חיפה (2-7) וגליל עליון/קרית שמונה (2-6 ומשחק חסר). אליצור קריית אתא מתבססת בחמישיית הצמרת המובילה לפלייאוף העליון (3-6). שתי קבוצות שיאבקו כנראה על המקום השישי המוביל לטורניר ההזדמנות האחרונה: מכבי חיפה (5-4) והפועל ג.מ. צעירים (4-4 ומשחק חסר). בתחתית: מכבי פרדס חנה, הפועל קרית טבעון (6-3), הפועל ניר נהריה (7-2) ואקדמיית וינגייט צפון (6-2 ומשחק חסר) וסוגרת את הטבלה, מכבי עמיחי חדרה עדיין ללא ניצחון.

התוצאות:
אליצור קריית אתא – מכבי פרדס חנה 45-71
מכבי עמיחי חדרה – הפועל עמק יזרעאל 81-71
הפועל קרית טבעון – הפועל ניר נהריה 61-67
מכבי חיפה אסי – מכבי חיפה 64-72
הפועל גלבוע/מעיינות – הפועל ג.מ. צעירים (נדחה ליום רביעי 16.12)
אקדמיית וינגייט צפון – גליל עליון/קרית שמונה (נדחה ליום חמישי 17.12)

מחוז מרכז
מכבי עירוני רעננה והפועל ת”א אוסישקין צמודות בראש הטבלה עם מאזן 1-8, ואחריהן אקדמיית וינגייט דרום (2-7) שלושת הראשונות הבטיחו מקומן בפלייאוף העליון. משלימות את שישיית הצמרת, ששניים מהן יעלו לפלייאוף ואחת תלך לטורניר ההזדמנות האחרונה: מכבי הוד השרון, (3-6), מכבי ראשל”צ איציק ואליצור עירוני נתניה (4-5). במרכז הטבלה שלוש קבוצות עם מאזן 6-3: הפועל לב השרון מקי, הפועל יורם חולון ועירוני אהרן ר”ג ובתחתית שלוש קבוצות עם מאזן 7-2: הפועל כפר סבא אביב, בני הרצליה ומכבי טדי ת”א.

התוצאות:
מכבי רעננה עירוני – הפועל לב השרון מקי 39-78
בשבוע החולף נחלה מכבי עירוני יורם רעננה הפסד בכורה העונה, אבל ידעה לצאת מזה מיד עם ניצחון ענקי בגביע-המדינה. שחקניו של רון נוה ידעו שהבטיחו מעשית את המקום בבית העליון וכן בליגת העל החדשה לנוער בעונה הבאה גם לפני המשחק הביתי נגד הפועל לב-השרון מקי, אולם רצו לשים על כך חותמת סופית. אחרי כמה דקות לא טובות של שני הצדדים הראה הלוח 2-5 למארחים. עבודה נהדרת של מייקל בריסקר, שצלף פעמיים מחוץ לקשת והוסיף חטיפה שהסתיימה באסיסט יפהפה לעומר ויצמן, איפשרה למקומיים לעלות ל-8-15. האדומים נהנו משלשות של גולן אפוטה ובן עברי, שצימקו את הפער ל-14-15 עם כדור ביד, אולם הביתיים השיגו עצירות וסיימו את הרבע עם נקודות של בן תומפסון וגיל בני – 14-19. הלבנים הידקו את הגנתם ברבע השני והיקשו מאד על האורחים. תום אולנובסקי עם סל ועבירה הגדיל ל-16-25 ולאחר-מכן הגיעו 4 נקודות רצופות של עדן נלגס. סתיו אהרון ניסה לקחת אחריות והצליח לייצר נקודות מהשדה ומקו-העונשין, אולם גם-הוא לא בלם את ההסתערות המקומית עם יכולת טובה של עומר פולג, גיל בני ובריסקר, כשהפער צומח עד ל-22-43 בהפסקה. השליטה של פנינת השרון נמשכה גם לאחר ההפסקה, כשבפרקים ארוכים של הרבע השלישי עולה כמות הנקודות של בריסקר על הסקור של לב-השרון, במיוחד לאחר שהארד הרענני ניפק 9 אישיות רצופות במגוון מהלכים נאים. אולנובסקי ועומרי איל הצטרפו לחגיגה והפער המשיך לצמוח עד 30-63, לפני שאהרון סגר את הרבע עם שלוש קליעות-עונשין מדוייקות. המקומיים הורידו את הרגל מהדוושה ברבע האחרון בצד ההתקפי, אבל עדיין המשיכו להציג הגנה יעילה. קבוצתו של עמית רשף נותרה מאחור ו(אולי) התנחמה בכך שבדו-קרב מול בריסקר היא יצאה כשידה על העליונה ובסיום 39-78 משכנע לרעננה.

הפועל ת”א אוסישקין – מכבי הוד השרון 60-63
(דיווחו של גבי ויגלר)
אתמול אירחה הפועל ת"א את קבוצת הנוער המפתיע של האגודה למשחק צמרת. המשחק היה צמוד לכל אורכו כאשר הוד השרון פותחים מצוין אך נסוגים לקראת סיום הרבע שמסתיים ביתרון קל להוד השרון 22-21 ברבע השני בעיקר ההגנות וה-score הנמוך 8-10 ובמחצית התוצאה: 30-31
הרבע השלישי חזר להיות קצבי עם יותר דיוק והסתיים 14-16 ולרבע הרביעי מתייצבות הקבוצות ביתרון קל לתא 44-46. שתי דקות לסיום המשחק הוד השרון פותחים פער 57-53 חטיפת כדור והחטאת layup יכלו לגמור את המשחק לטובת הוד השרון אך פחות מחצי דקה הפועל ת"א עם שלשה ועוד שתי נקודות, החטאת layup נוספת של הוד השרון מביאה את התוצאה ל- 57-58. מכאן הוד השרון מעמידים את ת"א עוד פעמים על הקו ומנגד מצליחים בשלשה וחצי דקה לסיום התוצאה שוויון 60-60. ושוב הוד השרון מחטאים עוד שני layup מעמידים את ת"א על הקו שמדייקים 3/4 והמשחק מסתיים בניצחון של הפועל אוסישקין על הוד השרון 60-63.

קלעו להפועל ת"א אוסישקין:
צוף בן משה 16, יובל שדה 12, יובל לוי 12, דור וכנר 9, נועם חסון 7, אלמוג זקס 4, דניאל אלעזר 3
מכבי טדי ת”א – אקדמיית וינגייט דרום 87-65
הפועל כפר סבא אביב – הפועל יורם חולון 73-62
אליצור עירוני נתניה – מכבי ראשל”צ איציק 78-73
בני הרצליה – עירוני אהרן ר”ג 75-70
מחוז דרום
הפועל ירושלים דני ואליצור יבנה (1-8) מוליכות את הטבלה שלמכבי ת"א מאזן מושלם 0-8 ומשחק חסר. שלושתן הבטיחו מקומן בפלייאוף העליון. המאבק על שלושת הכרטיסים הנותרים והכרטיס להזדמנות האחרונה צמוד ופתוח בין 6 קבוצות: הפועל מודיעין אורנים, הפועל באר טוביה, הפועל נס ציונה איתי (4-5), הפועל ירושלים יובל, הפועל ברנר (5-4) והפועל גן יבנה (4-4 ומשחק חסר). במחזור הבא יערכו מפגשים ישירים ביניהם מה שעשוי להכריע את גורל העלייה לפלייאוף. בתחתית: מכבי עומר רחובות שרושמת ניצחון בכורה בליגה על הדולקת אחריה מכבי עופר ראשל"צ (8-1) ואחרונה ללא ניצחון: הפועל ב"ש/בני שמעון.

התוצאות:
הפועל באר טוביה – אליצור יבנה 73-48
הפועל ב"ש/בני שמעון – הפועל ירושלים יובל 80-30
מכבי עומר רחובות – מכבי עופר ראשל”צ 43-59
הפועל ברנר – הפועל נס ציונה איתי 71-77
הפועל דני ירושלים – הפועל מודיעין אורנים 65-72
מכבי ת"א – הפועל גן יבנה (נדחה ליום רביעי 16.12)