ליגה לאומית, מחזור 12: נצחונות לעפולה, הרצליה, אתא והפועל חיפה; משחק מטורף עם 4 הארכות באשקלון

משחקי המחזור ה-12 בליגת הלאומית נערכו הערב, ו-4 הראשונות רשמו נצחונות ושמרו על מקומן ברביעייה הראשונה. משחק מטורף התנהל באשקלון שם נזקקו המקומיים ל-4 הארכות כדי לגבור על חבל מודיעין בתוצאה הבלתי שגרתית 126-132 כאשר פול דילייני מסיים עם 48 נקודות ומדד מפלצתי של 54.

בני הרצליה – הוד השרון 76-81

ניצחון חשוב לבהרצליה שהצליחה להתגבר על פציעתו של אנטני פישר ומחצית ראשונה רעה מאוד. הקבוצה של נתי כהן עם הפסד שלישי ברצף, ובהחלט יכולה לצאת מהמשחק הזה עם תחושת החמצה גדולה. האורחים פתחו נהדר בראשות ג'ימי הול וטרבון יוז וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 22-19. האורחים כבר עלו ליתרון דו ספרתי ברבע השני, אלא שהיורדת מליגת העל התעשתה וסיימה את המחצית הראשונה בפיגור 39-35. שתי שלשות של הוד השרון בפתיחת הרבע השלישי קבעו 50-39 לאורחים, אך הרצליה הגיבה עם שלוש שלשות משלה ו-4 נקודות ברצף של נואה דיקרסון סגרו את הרבע השלישי ב-57-56 בלבד לאורחים. המומנטום של הרצליה נמשך והיתרון עבר לביתיים בפתיחת הרבע האחרון. 4 דקות לסיום אור לאומי קבע 65-73 אחרי ג'אמפ קשה. האורחים יצאו לריצת 9-2 וזה רק 74-75, אלא שקנדל אנטוני קלע 4 נקודות רצופות קריטיות ומזה הוד השרון כבר לא חזרה. אנטוני הצטיין בהרצליה עם 29 נקודות, טרבון יוז קלע 26 שלא עזרו לקבוצתו.

הפועל ר"ג/גבעתיים – הפועל חיפה 99-88

ניצחון ראשון בעונה הסדירה להפועל חיפה בזיסמן מול ר"ג/גבעתיים. הקבוצה של אלעד חסין השיגה את ניצחונה השביעי ברציפות והיא מתבססת בשלישייה הראשונה. האווירה בזיסמן הייתה נהדרת והוסיפה הרבה כבוד לליגה הלאומית עם התנהגות מופתית של שני הקהלים. חיפה פתחה נהדר ועם מטווח שלשות הובילה 6-15. האורדונים נראו מבוהלים, אולם הצליחו לסיים את הרבע הראשון בפיגור סביר – 26-21. פתיחת הרבע השני הייתה של הביתיים שנעזרו ביכולת טובה של צמד הזרים – 32-32. האורחים התחילו נהדר את הרבע השלישי ואף עלו ליתרון, אלא שר"ג/גבעתיים הגיבה עם 7 נקודות ברצף והחזירה לעצמה את היתרון. האורחים מהכרמל רצו 9-2 לקראת סוף הרבע השלישי אותו סיימו ביתרון 71-63. חיפה נעזרה ביכולת טובה של ראקים באקלס בפתיחת הרבע האחרון, אך קווין קאפרס השיב אש והוריד ל-85-80, 4 דקות לסיום. האורדונים המשיכו להתקרב, אך פעולה גדולה של ג'ייסון סיגרס ושלשה אדירה של אייל ונדל קבעו 93-85 ולמעשה הכריעו את המשחק. באקלס הוביל את המנצחת עם 35 נקודות, מנגד קאפרס סיים עם 29 נקודות ו-7 אסיסטים.

קרית אתא – קרית מוצקין 81-83

דרבי הקריות הסתיים בניצחון של אתא אחרי קרב מותח. הקבוצה של שרון אברהמי מחברת ניצחון שני ברצף וקוטעת רצף של שלושה נצחונות של מוצקין. מרכוס רלפורד ניצח את המשחק עם סל מכריע 15 שניות לסיום. בהתקפה האחרונה החטיא אמין סטיבנס. גם בשנה שעברה בפלייאוף המשחק שנערך בין שתי הקבוצות הוכרע בצורה צמודה. הקבוצה של רועי פרל הצליחה לסיים את הרבע הראשון ביתרון 25-19 אחרי פתיחה צמודה. אמין סטיבנס ולורנס אקפריגין שלטו בצבע ועשו הרבה צרות לאתא. מנגד, שני הזרים של אתא שמרו את הביתיים במשחק. שגיב דוד קלע 5 נקודות ברצף והעביר לקבוצתו את היתרון, אך שתי שלשות רצופות של נועם מטלון בתוספת שלשה של גיא פרבר סגרו את המחצית ביתרון 52-45. אתא פתחה לא טוב את הרבע השלישי, אלא שרום גפן ומרכוס רלפורד החזירו את שרון אברהמי למשחק ואחרי שלושה רבעים זה 58-55 בלבד למוצקין. הרבע האחרון היה מוזר ושתי הקבוצות לא מצאו את הסל. שלוש דקות לסיום הלוח הראה 77-78 לביתיים. שגיב דוד קלע שלשה גדולה, אולם האורחים לא נשברו וחזרו ל-81-81. מרכוס רלפורד לקח אחריות ובהתקפה החשובה קלע סל ענק. מוצקין יצאה להתקפה מכריעה שלא הסתיימה בסל והמשחק הוכרע. רלפורד בלט עם דאבל דאבל של 27 נקודות ו-11 ריבאונדים. אצל המפסידה, אמין סטיבנס כהרגלו היה נהדר עם דאבל שאבל משלו של 28 נקודות ו-12 ריבאונדים.

הפועל עפולה – רמת השרון 73-93

עוד ניצחון לעפולה ששומרת על המקום הראשון אליו חזרה בשבוע שעבר. הקבוצה של ניר קפלן המשיכה להציג כדורסל התקפי, ברבע השני ברחה לאחרונה בטבלה בדרך לניצחון קליל שלא הוטל בספק. הביתיים פתחו טוב את המשחק, אך דוריאן פינסון וגל גילינסקי השיבו אש וסגרו את הרבע הראשון ב-23-24 בלבד לביתיים. עפולה עלתה טוב יותר לרבע השני, הבוצה מבירת העמק קלעה ברבע הזה 29 נקודות ולקראת המחצית ברחה לעולה החדשה. במחצית עפולה הוליכה 38-53. המחצית השנייה התנהלה כשהמקומיים שומרים על היתרון ומשחקים עם הרבה בטחון בדרך לניצחון חשוב. אלונזו קולמן הוביל חמישה שחקנים בספרות כפולות עם 25 נקודות. מנגד, גל גילינסקי בלט עם 18 נקודות, 7 אסיסטים ו-7 ריבאונדים.

אליצור איתו אשקלון – חבל מודיעין 126-132 (לאחר 4 הארכות)

איך אפשר לסכם את הדרמה שהייתה באשקלון ונמשכה 3 שעות? פול דילייני סיים את המשחק עם 48 נקודות, אשקלון הגיעה 65 פעמים לקו וגם 14 שלשות של העולה החדשה לא עצרו את הקבוצה של רועי חגאי שמשיגה ניצחון חשוב במאבק הכניסה לפלייאוף. המשחק היה בשליטה של הביתיים ברובו, ולרבע האחרון הם נכנסו ביתרון 54-63. טוני יאנגר הוביל מהפך של העולה החדשה ומכאן המשחק הפך לצמוד. דיונדרה פארקס קבע 78-78 כדקה לסיום ושתי הקבוצות לא הצליחו לקלוע – הולכים להארכה ראשונה. עמית ביר כץ קבע שיוויון 89-89, 40 שניות לסיום ההארכה הראשונה ודיונדרה פארקס נחסם בניסיון לנצח את המשחק – הארכה שנייה. האורחים כבר הובילו 95-91, אולם אשקלון הפכה ל-97-100. 4 שניות לסיום אוראל לב סחט סל ועבירה ושלח את המשחק להארכה נוספת אחרי 100-100. אשקלון שוב עלתה ליתרון מבטיח, אך הפעם היה זה אורי גרמיזו ששלח את המשחק לעוד הארכה עם שלשת קלאץ' מטורפת – 113-113. בהארכה הרביעית השחקנים של אלון שטיין נגמרו, והביתיים השלימו ניצחון באחד המשחקים הגדולים של הליגה הלאומית בשנים האחרונות.

אליצור יבנה – עירוני רעננה 70-78

משחק די משונה באולם רלף קליין, בסיומו הקבוצה המקומית מנחילה לרעננה הפסד ראשון באולם זה. הקבוצה של שי סגלוביץ' עם ניצחון שני ברצף וחוזרת למאבקי הצמרת. מנגד, רעננה לא מצליחה לייצר יציבות והיא ממשיכה במאבקי התחתית. הרבע הראשון היה קרב בין ראיין קלאמג' הרענני לדניאל מולינגס היבנאי כשכל אחד בלט בקבוצתו. האורחים סיימו את הרבע ביתרון מינימלי 20-19. אליצור יבנה פתחה את הרבע השני עם 2-8 ושמרה על היתרון הזה עד למחצית שנגמרה ב-33-38. המומנטום של הביתיים נמשך גם ברבע השלישי שנפתח עם 14 נקודות של אליצור יבנה ללא מענה. הקבוצה של עופר ברקוביץ' הגיבה עם ריצה משלה וקלעה 9 נקודות ברצף. האורחים המשיכו לנגוס בפער וירדו לרבע האחרון בפיגור 55-56. המהפך של רעננה הושלם ברבע האחרון, אך הביתיים לא נשברו וחזרו להוביל. 4 דקות לסיום הלוח הראה 66-66. יבנה קלעה 4 נקודות רצופות ודקה לסיום הובילה 68-72. יאיר קרביץ צימק מהקו, אבל בהתקפה הבאה דניאל מולינגס קלע סל חשוב וניצח את המשחק. מולינגס בלט עם 20 נקודות ו-5 אסיסטים עבור יבנה. מנגד, ראיין קלאמנג' סיפק שיא קריירה של 23 נקודות עם 5 שלשות ללא החטאה.

אליצור נתניה – גליל עליון 75-74

משחק מטורף בנתניה בסיומו הקבוצה של אבישי גורדון יוצאת עם הניצחון, ואילו הביתיים מאוכזבים אחרי עוד הפסד צמוד. הצפוניים כבר הובילו בפער מבטיח, אלא שברבע האחרון הם נתקעו וקלעו רק 3 נקודות ב-5 הדקות הראשונות של הרבע האחרון. רועי הובר היה בלתי ניתן לעצירה עם 30 נקודות וגם קלע את שתי זריקות העונשין שקבעו את תוצאת המשחק. הרבע הראשון היה צמוד ונגמר ביתרון של האורחים 22-21. נתניה עלתה ליתרון בפתיחת הרבע השני, אלא שריצת 9-2 של האורחים החזירה להם את היתרון. רועי הובר קבר שתי שלשות והיה בלתי ניתן לעצירה והקבוצה מכפר בלום הגדילה את היתרון בדרך ל-49-35. גם ברבע השלישי הצפוניים שלטו כאשר ווין לנגסטון שלט בצבע ורועי הובר הוציא לפועל. הקבוצה של רובן נייברגר חזרה עם יכולת טובה של קמרון ניילור וגל שטרנברג. המקומיים החזיקו את גליל עליון על 3 נקודות בלבד ב-5 הדקות הראשונות של הרבע השני ולפתע הלוח הראה שיוויון 66-66. סל רדף סל עד שקמרון ניילור קבע מהפך – 70-72, אולם ווין לנגסטון החזיר את היתרון לקבוצתו. רז אדם קלע סל חשוב, אבל החטיא שלשה ובצד השני רועי הובר קבע מהקו את תוצאת המשחק. הובר סיים כקלע הבולט של המנצחת עם 30 נקודות, קמרון ניילור סיפק דאבל דאבל של 24 נקודות ו-10 ריבאונדים למפסידה.