ליגה לאומית, מחזור 14: נצחונות להפועל עפולה, בני הרצליה והפועל חיפה

במשחקי המחזור ה-14 בליגת הלאומית שהתקיימו הערב ניצחו כל ארבע הקבוצות הראשונות, ואילו בתחתית השיגה נתניה ניצחון חוץ חשוב ברעננה וברחה מהמקום הלפני אחרון כשהיא שולחת לשם את חבל מודיעין שנוצחה בביתה על ידי קרית אתא.

עירוני רעננה – אליצור נתניה 75-74

ניצחון בשנייה האחרונה לחבורה מעיר היהלומים אחרי סל של ברייס וושינגטון. הקבוצה של רובן נייברגר קיבלה את ראשד מאדן בהופעת בכורה עם משחק טוב של 19 נקודות ו-8 ריבאונדים. חשוב מכך – הקבוצה מעיר היהלומים עולה מעל לקו האדום. מנגד, רעננה יכולה לצאת בתחושת פספוס אדירה אחרי שכבר שלטה במשחק ברבע האחרון ולא הצליחה להוסיף ניצחון שהיה מרחיק אותה מהתחתית הבוערת.

לאורך כל המשחק שתי הקבוצות היו צמודות ולאחר שלושה רבעים הלוח הראה 51-55 לביתיים. הקבוצה של עופר ברקוביץ' הגדילה את היתרון שלה ועלתה ל-61-68 כ-4 דקות לסיום. האורחים חזרו עם ראשד מאדן ורז אדם וקיבלנו משחק צמוד. 7 שניות לסיום רעננה איבדה כדור חוץ אותו לא הצליחה להוציא ואיפשרה לנתניה התקפה האחרונה. מאדן חדר והחטיא, על הריבאונד היה וושינגטון שניצח את המשחק.

וושינגטון הוביל את המנצחת עם דאבל דאבל של 25 נקודות ו-14 ריבאונדים. אנטינו ג'קסון קלע 25 נקודות לרעננה

הפועל גליל עליון – בני הרצליה 91-89

הרצליה משיגה ניצחון כפול על הקבוצה של אבישי גורדון שדווקא הובילה ברוב שלבי המשחק, אלא שבסוף איבדה את היתרון ונכנעה לערב מצוין של אנתוני פישר שסיים עם 27 נקודות ו-5 שלשות. האורחים הגיעו ללא אור לאומי, ובפתיחה שלטה גליל עליון והוליכה 17:29 בתום  הרבע הראשון. ברבע השני האורחים הידקו את ההגנה וירדו למחצית כשהם ביתרון 40-38. ברבע השלישי ג'רי אוונס דאג להחזיר לביתיים את היתרון והם כבר הובילו 59-68 לאחר שלושה רבעים. ברבע האחרון הרצליה קלעה 32 נקודות ועם יכולת אדירה של פישר ומהלכים נכונים של אייזיאה אייזנדורף ניצחה את המשחק, לא לפני שרועי הובר החטיא הזדמנות נוחה לשלוח את המשחק להארכה בשנייה האחרונה.

פישר הצטיין בהרצליה עם 27 נקודות. 30 נקודות ו-14 ריבאונדים של ג'רי אוונס לא הספיקו לגליל עליון.

חבל מודיעין – קרית אתא 90-86

זה לא היה פשוט, אבל קרית אתא חוזרת לצפון עם ניצחון יקר בתום מותחן. הקבוצה של שרון אברהמי קלעה ב-63 אחוז לשתיים והצליחה לשרוד משחק חוץ קשה. ג'אמר יאנג בבכורה סיפק 21 נקודות שלא עזרו לביתיים, ולאור הניצחון של אליצור נתניה, הקבוצה של אלון שטיין חוזרת אל מתחת לקו האדום.

עמית ביר כץ פתח נהדר את המשחק וסיים את הרבע הראשון עם 9 נקודות. מנגד, דניאל דנינו החזיר מלחמה עם 8 נקודות משלו. המקומיים סיימו את הרבע הראשון ביתרון 19-24 אחרי שלשה של תום ספקטור על הבאזר. הרבע השני נפתח עם ריצה של אתא בראשותו של מרכוס רלפורד, אלא שחבל מודיעין חזרה למשחק בעזרת יכולת נפלאה של אוראל לב וסיימה את המחצית ביתרון 45-43. הרבע השלישי נפתח עם יכולת טובה של קווינטרל תומאס בצד של אתא, אבל חבל מודיעין לא נשברה ונשארה במשחק. שלשה של אתא חתמה את תוצאת הרבע 63-57 לאורחים. הרבע האחרון המשיך להיות צמוד והביתיים כבר עלו ל-76-80, 4 דקות לסיום. מכאן הם קלעו רק 6 נקודות ונכנעו למהלכים גדולים של מרכוס רלפורד ודניאל דנינו .

מרכוס רלפורד בלט באתא עם 29 נקודות, 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. מנגד,לא עזרו 24 נקודות של איוון אסקה שגם הוסיף 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

רמת השרון – אליצור יבנה 96-89

הקבוצה של שי סגלוביץ' רושמת ניצחון חשוב אחרי האכזבה בשבוע שעבר ברוממה מול הפועל חיפה. החבורה מרמת השרון ממשיכה להפסיד, וגם ערב ענק של טיירל נלסון לא עזר לה כדי לצמצם פערים והיא נשארה אחרונה עם 2 נצחונות בלבד.

יבנה פתחה טוב עם יכולת נהדרת של בילי מקשפרד שקלע 10 נקודות ברבע הראשון. מנגד, נלסון קלע 9 משלו והלוח הראה 25-23 לאורחים. צמד הזרים של יבנה המשיך לבלוט ברבע השני ובכל פעם שרמת השרון עשתה קולות של חזרה, היו ליבנה הכלים לברוח – 51-43 במחצית. ברבע השלישי הצהובים ברחו ליתרון דו ספרתי עליו שמרו עד לסיום.

אצל המנצחת בלט דניאל מולינגס עם דאבל דאבל של 23 נקודות ו-12 ריבאונדים, דור גולדנברג הוסיף 12 נקודות ו-8 ריבאונדים. נלסון התפוצץ ברמת השרון עם 39 נקודות ו-16 ריבאונדים שלא עזרו לקבוצתו.

הפועל עפולה – הפועל ר"ג גבעתיים 92-97

המוליכה עפולה ממשיכה לנצח. הערב היה לה הרבה יותר קשה מול הקבוצה הלוחמת מר"ג. האורדונים היו שם לכל אורך המשחק, אבל ריצת 2-20 של הביתיים ברבע השלישי העניקה להם יתרון דו ספרתי ובהמשך הם התגברו על קאמבק של האורחים.
החצי הראשון היה צמוד כשאף קבוצה לא הצליחה לברוח, והאורדונים הובילו 46-43 לאחר ריצה קטנה בתום הרבע השני. הרבע השלישי נפתח טוב עבור האורדונים שכבר עלו ל- 56-48, אלא שניר קפלן הזעיק פסק זמן והקבוצה שלו הגיבה בריצת 2-20 בראשות לייסדריוס דאן ובן קרטר והמקומיים סיימו את הרבע השלישי ביתרון 60-68. המומנטום של המקומיים נמשך והם עלו ליתרון שיא 67-79, אלא שהקבוצה של חנן הירשוביץ לא ויתרה ועם שתי שלשות ברצף הורידה ל-82-84 בלבד, 2 דקות לסיום. ברגעים החשובים עפולה דייקה מהקו ועמדה בלחץ בדרך לניצחון נוסף.

דאן ניצח את קווין קאפרס בקרב האישי בין הסקוררים עם 27 נקודות מול 25 של האורח. בן קרטר הוסיף 17 להפועל עפולה, אור סולומון קלע 13 לר"ג/גבעתיים.

הפועל חיפה – אליצור איתו אשקלון 89-91

מה עוד אפשר לומר על הקבוצה של אלעד חסין שממשיכה ברצף הניצחונות שלה? גם ללא איגור נסטרנקו ואופק אביטל, הקבוצה מהכרמל המשיכה לנצח והרחיקה את אליצור איתו אשקלון מהפלייאוף. הדרומיים נאלצו להסתדר ללא ד'אור פישר הפצוע ונכנעו במשחק הפכפך. חיפה התחילה טוב  והחזיקה ביתרון, אלא שפול דילייני עם 8 נקודות ברבע הראשון השאיר את הדרומיים קרובים. ג'ייסון סיגרס ספג עבירה שלישית כבר ברבע הראשון שנגמר ב-24- 25 לביתיים. האורחים פתחו את הרבע השני בריצת 11-3 ובהמשך עלו ליתרון דו ספרתי. אור קורנלסיו היה נהדר ברבע השני ועם 13 נקודות במחצית הצעיד את קבוצתו ליתרון 45-38. סיגרס היה נהדר ברבע השלישי וביחד עם עומר טל חיפה השלימה מהפך. הקבוצה של רועי חגאי עצרה את המומנטום של הביתיים וסיימה את הרבע השלישי ביתרון 63-61. עם פתיחת הרבע האחרון האדומים צלפו שלוש שלשות ועלו ליתרון 70-78. אשקלון לא ויתרה והסיום היה צמוד – 89-88 לאורחים, חצי דקה לסיום. סיגרס קלע סל אופייני מחצי מרחק בדיוק בזמן הנכון ומנגד דילייני החטיא בצד השני.

עומר טל בלט עבור האדומים עם 20 נקודות ו-7 ריבאונדים. בצד המפסיד דודו שמריז קלע 20 נקודות.

קרית מוצקין – הוד השרון 78-94

ניצחון נוסף של מוצקין שממשיכה במומנטום במשחק בו היא שלטה לכל אורכו. הקבוצה של נתי כהן סופרת הפסד נוסף בדרך לחלק התחתון של הטבלה. כבר מהפתיחה הביתיים עלו ליתרון מוקדם וניצלו רכות הגנתית של הוד השרון. מטווח שלשות של מוצקין העניק להם יתרון 20-27. עם פתיחת הרבע השני היתרון קפץ לדו ספרתי, אך טרבון יוז ודורי סהר דאגו לצמק. לקראת תום החצי הראשון נועם מטלון ואמין סטיבנס דאגו שקבוצתם תוביל 47-36. עם פתיחת הרבע השלישי מוצקין שוב עלתה ליתרון דו ספרתי, אלא שג'ימי הול וטרבון יוז דאגו לנקודות עבור האורחים שקיבלו הגנה נהדרת מהצוות הישראלי – 64-70 לצהובים לאחר שלושה רבעים. הרבע האחרון שוב נפתח עם בריחה של מוצקין, אך שוב הקבוצה של נתי כהן חזרה – 72-76 בלבד. דווקא כאן הוד השרון נתקעה בהתקפה ובריחה נוספת של הביתיים סגרה את הסיפור.

אמין סטיבנס בלט עם 25 נקודות עבור המנצחת, רום קורנליוס הוסיף 20. מנגד, טרבון יוז סיים עם 22 נקודות.