ליגה לאומית, מחזור 15: נצחונות לעפולה והרצליה; הפסד להפועל חיפה אחרי 9 נצחונות רצופים

משחקי המחזור ה-15 בליגה הלאומית נערכו הערב, ושתי המוליכות הפועל עפולה ובני הרצליה השיגו נצחונות על מוצקין וחבל מודיעין. השלישית הפועל חיפה ספגה חוץ בנתניה. יבנה העפילה למקום הרביעי אחרי ניצחון ביתי על ר"ג/גבעתיים.

קרית אתא – עירוני רעננה 87-75

אחרי הטראומה בשבוע שעבר עם סל שנקלע אחרי הבאזר, רעננה הגיעה לאתא והוכיחה כי היא שווה יותר מהמיקום שלה. החניכים של עופר ברקוביץ' שלטו כבר מהפתיחה, ובכל פעם שאתא התקרבה ידעו לבצע פעולות נכונות ורשמו ניצחון חוץ ענק. מנגד, אתא ממשיכה לא להיות יציבה ולא ניצלה את ההפסד של גליל עליון בהוד השרון ואת זה של הפועל חיפה בנתניה. הרבע הראשון נגמר ב-22-16 לאורחים, שהגדילו את הפער ברבע השני בזכות שני הזרים ויאיר קרביץ. המומנטום של רעננה נמשך ובמחצית זה 42-33. במחצית השנייה הקבוצה של שרון אברהמי רדפה אחרי האורחים, אולם אנטינו ג'קסון בערב ענק לא איפשר קאמבק ובכל פעם היה שם עבור קבוצתו שחוזרת למרכז עם ניצחון גדול שמרחיק אותה מהאיזור המסוכן. ג'קסון בלט ברעננה עם 29 נקודות (5 שלשות) ו-7 אסיסטים. מנגד, מרכוס רלפורד סיים עם 21 שלא עזרו לאתא.

אליצור נתניה – הפועל חיפה 69-79

ניצחון ענק לחניכים של רובן נייברגר שתופסים מרחק מהמקום ממנו יורדים לליגה הארצית בתום העונה. מנגד, הקבוצה של אלעד חסין קיוותה לנצח בפעם העשירית ברצף, אבל הגיעה פצועה ולא יכלה לחבורה האנרגטית של נתניה. לכל אורך המשחק קיבלנו קרב צמוד בין הקבוצות, והרבע הראשון נגמר ב-19- 17 לאורחים מהכרמל. המקומיים פתחו את הרבע השני עם 6 נקודות ברצף ובהמשך איתי מושקוביץ בשלשה קבע 23-28. דקות נהדרות של ברייס ווישנגטון ועידו אלון קבעו 38-47 לביתיים במחצית. שתי הקבוצות לא הבריקו ברבע השלישי שנגמר ביתרון מקומי 53-59. ניב ברקוביץ' פתח נהדר את הרבע האחרון והפועל חיפה כבר הרגישה את המהפך מגיע, אלא שדווקא כאן המקומיים קיבלו מהלכים גדולים של ראשד מאדן שהעניקו להם ניצחון יקר. מאדן סיים עם 17 נקודות עבור נתניה, מנגד 21 נקודות ו-18 ריבאונדים של ראקים באקלס לא עזרו לאדומים.

בני הרצליה – חבל מודיעין 83-84

אלון שטיין חזר לאולם היובל וספג הפסד כואב. הקבוצה של מיקי גורקה ממשיכה להפגין אופי, וקיבלה הערב את ג'אקים דונלדסון שחזר מפציעה ותרם 8 נקודות ו-10 ריבאונדים. גם אור לאומי חזר לפרקט אחרי היעדרות. מנגד, העולה החדשה יכולה לצאת עם תחושת פספוס גדולה אחרי עוד הפסד צמוד ליריבה מהצמרת. כבר בפתיחה קיבלנו קרב צמוד והרבע הראשון נגמר ב-26-25 לאורחים. ברבע השני בני הרצליה שמרה הרבה יותר טוב וספגה רק 17 נקודות לעומת 28 שקלעה ובמחצית זה 43-53. רומן רובינשטיין וג'אמר יאנג סיפקו יכולת טובה ברבע השלישי, אך מנגד ניצן חנוכי ואייזיאה אייזנדורף שמרו על היתרון של המארחים, 61-68 להרצליה לאחר שלושה רבעים. הדקות האחרונות היו צמודות עד שקנדל אנטוני קבע 74-82, 3 דקות לסיום. נגמר? ממש לא. האורחים הגיבו עם 9 נקודות ברצף ועלו ליתרון 83-82, 45 שניות לסיום. הרצליה יצאה מפסק זמן עם איבוד אבל גם חבל מודיעין איבדה ואנטוני דייק מהקו – 83-84, 12 שניות לסיום. רובינשטיין לקח אחריות והחטיא, והרצליה חגגה ניצחון צמוד נוסף. אנטוני בלט בהרצליה עם דאבל דאבל של 19 נקודות ו-10 אסיסטים. אצל העולה החדשה היה זה ג'אמר יאנג עם 26 נקודות שלא עזרו לקבוצתו.

אליצור יבנה – הפועל ר"ג/גבעתיים 84-99

ניצחון גדול ליבנה שממשיכה לפלס את דרכה לצמרת. הקבוצה של שי סגלוביץ' שלטה לכל אורך המשחק, וגם כאשר האורדונים צימקו ידעה לברוח ברגעים החשובים ולשמור על הבית. מנגד, הקבוצה של חנן הירשוביץ ממשיכה במאבקי התחתית שלה. הפתיחה הייתה שקולה, אך לקראת תום הרבע הראשון הביתיים לחצו על הדוושה והובילו 17-27, כאשר דור גולדנברג עם 8 נקודות. ברבע השני היתרון של הביתיים גדל ל-27-39, אך דווקא כאן האורדונים הגיבו עם 8 נקודות רצופות וירדו למחצית בפיגור 43-50. תומר זלמנסון פתח את הרבע השלישי בשלשה והלוח הראה 51-52 בלבד. מכאן התעשתה יבנה עם דקות נהדרות של בילי מקשפרד וסגרה את הרבע השלישי ביתרון 62-71. ברבע האחרון המקומיים ברחו שוב, הבטיחו ניצחון יקר ושמרו על המאזן הביתי המוצלח שלהם. מקשפרד הצטיין ביבנה עם דאבל דאבל של 23 נקודות ו-15 ריבאונדים, מירון רוינה במשחק החזרה שלו קלע 11 נקודות. אצל האורדונים בלט טי קיי אדוגי עם דאבל דאבל של 26 נקודות ו-13 ריבאונדים.

קרית מוצקין – הפועל עפולה 70-62

ניצחון גדול לעפולה שצולחת גם את המוקש בקריות, למרות שקיבלה רק 2 נקודות מלייס דאן. הקבוצה של ניר קפלן הוכיחה הערב כי היא יכולה לנצח גם דרך ההגנה, וניטרלה לחלוטין את היריבה שלה שהשאירה על קו העונשין 14 נקודות. מנגד, מוצקין לא הצליחה להיכנס למשחק וכבר ברבע השני נקלעה לפיגור דו ספרתי ממנו לא הצליחה לחזור. בפתיחה שתי הקבוצות הציגו משחק מפוזר, אך הראשונה להתאושש הייתה עפולה שהובילה בסוף הרבע הראשון 18-11. מטווח שלשות בראשות דולב דראפיץ' ומקסים קיקוס ברבע השני העניק לאורחים יתרון 37-19, ובמחצית זה כבר 46-23. ברבע השלישי לא הרבה השתנה ועפולה שמרה על היתרון שלה והצליחה לשרוד קאמבק ברבע האחרון של הביתיים בדרך לניצחון יקר. קלארק רוזנברג בלט עם 19 נקודות בעפולה, מנגד במוצקין לורנס אקפריגין סיים עם 12 וגיא פרבר קלע 11.

הוד השרון – גליל עליון 75-92

ניצחון ראשון לקבוצה של נתי כהן אחרי חמישה הפסדים רצופים. הקבוצה של אבישי גורדון לא הופיעה למשחק כבר בפתיחה וספגה הפסד שני ברצף שמרחיק אותה מהצמרת. חסרונו של ג'ימי הול לא הורגש והוד השרון חיפתה על כך עם הרבה אנרגיות ורוח לחימה, כאשר טרבון יוז סיים עם 28 נקודות. רועי הובר סיים עם 18 נקודות בגליל עליון.