ליגה לאומית, מחזור 17: הפסד לעפולה בגליל עליון; נצחונות ליבנה, חבל מודיעין והוד השרון

ארבעה ממשחקי המחזור ה-17 בליגה הלאומית נערכו הערב, ו ספגה המוליכה הפועל עפולה הפסד שני ברציפות, והמאבק על המקום הראשון נפתח לגמרי.

אליצור אשקלון – אליצור יבנה 106-92

הקבוצה של שי סגלוביץ' מתקבעת במקום הרביעי אחרי ניצחון חוץ שני ברציפות. אליצור יבנה נהנתה מערב התקפי מרשים וגם העובדה שהפסידה בריבאונד לא הפריעה לה לנצח. כבר מהפתיחה דניאל מולינגס חתך את ההגנה של הביתיים פער אחר פעם והוביל את קבוצתו ליתרון 25-21 לאחר הרבע הראשון. ברבע השני שני הזרים של יבנה סיפקו יכולת אדירה וביחד עם אפיק ניסים יבנה כבר עלתה ליתרון דו ספרתי והוליכה במחצית 52-43. גם במחצית השנייה ההגנה של אשקלון לא הייתה קיימת והקבוצה של סגלוביץ' ניצלה זאת עד תום והשלימה ניצחון נאה . בילי מקשפרד חזר לאולם באשקלון ותרם 23 נקודות למנצחת, אפיק ניסים הוסיף 18 וחן כלפון 14. מנגד, דודו שמריז קלע 22 נקודות לאשקלון וד'אור פישר תרם 19 נקודות.

הוד השרון – עירוני רעננה 73-74

כנראה שרעננה עוד תצטער על ההפסד הזה שמעניק להוד השרון דאבל עליה. הקבוצה של נתי כהן התגברה על חצי ראשון רע בזכות מחצית שנייה גדולה של יריב עמירם ועידו דוידי, רשמה ניצחון גדול והיא עושה צעד משמעותי אל עבר השמינייה הראשונה. הפתיחה הייתה של האורחים שהובילו 18-12 בתום הרבע הראשון. אנטינו ג'קסון וטיילר ווידמן כבר קבעו 28-19 בפתיחת הרבע השני, אך לקראת המחצית הביתיים התעוררו וצימקו ל-41-34. דוידי ועמירם להטו בפתיחת הרבע השלישי והמהפך הושלם. עמירם ועידן פז חתמו את הרבע השלישי ב-50-55 להוד"ש. החבורה הישראלית של נתי כהן עלתה ל-59-66, אך אנטינו ג'קסון לא ויתר והוריד ל-73-74 בלבד, 45 שניות לסיום אבל גם פיספס את הזריקה החשובה במשחק. עידו דוידי המשיך בכושר הנפלא שלו עם 20 נקודות ו-6 אסיסטים. אנטינו ג'קסון בלט אצל המפסידה עם 23 נקודות ו-7 אסיסטים.

קרית מוצקין – חבל מודיעין 86-82
קרבות התחתית ככל הנראה יימשכו עד תום העונה. הניצחון של העולה החדשה בקריות פותח מחדש את כל התמונה ומצמצם את הפער מחוף מבטחים מבחינת הקבוצה של אלון שטיין. מוצקין עם הפסד שני בבית לשתי האחרונות בטבלה, וייתכן כי בעתיד היא תצטער על כך. הקבוצה של אלון שטיין פתחה נהדר, בראשות עמית ביר כץ ואיוון אסקה, והובילה 11-4. המקומיים מיד הגיבו עם ריצה משלהם ואת הרבע הראשון הצליחו לסיים ביתרון 21-25 בזכות יכולת טובה של נועם מטלון. גיא פרבר פתח את הרבע השני עם שתי שלשות ברצף ומטלון הוסיף אחת משלו. אלא שבצד השני האורחים הגיבו עם 8 נקודות בצף ואת החצי הראשון סיימו ביתרון מינימלי 37-36. הביתיים פתחו טוב את הרבע השלישי ועם תום מעיין ונועם מטלון הוליכו 56-63. פרבר פתח נהדר את הרבע האחרון, אלא שדווקא כאן האורחים הגיבו עם 8 נקודות והסיום היה צמוד. בפיגור נקודה טוני יאנגר לקח אחריות והחטיא אבל השתלט על הריבאונד וקבע 83-82. הביתיים לא הצליחו לקלוע עד לסיום, והעולה החדשה חגגה ניצחון חוץ שני העונה. ביר כץ בלט אצל חבל מודיעין עם 17 נקודות ו-9 ריבאונדים. מנגד, נועם מטלון קלע 18.

גליל עליון – הפועל עפולה 73-82

גוני יזרעאלי חסר? יש את די ג'יי שארפ. יכולת אדירה של הגארד שקלע 22 נקודות ו-6 שלשות, העניקה לגליל עליון את הניצחון. הקבוצה של אבישי גורדון קוטעת רצף של שלושה הפסדים לעיני הקהל הביתי שמילא את כפר בלום. מנגד, הקבוצה מבירת העמק סופגת הפסד שני רצוף ונראה שהקרב על המקום הראשון פתוח לגמרי. למרות החסרון של גוני יזרעאלי, הקבוצה של אבישי גורדון נראתה טוב בפתיחה. עליונות בצבע של האורחים העניקה להם יתרון 20-16 לאחר הרבע הראשון. שארפ ורון סבג סיפקו יכולת נהדרת ברבע השני ועד למחצית הביתיים קלעו 7 שלשות וסיימו את המחצית בפיגור מינימלי 38-37. לאורך כל המחצית השנייה אף קבוצה לא הצליחה לברוח. סל רדף סל ברבע השלישי שנגמר ב-58-56 להפועל עפולה. הביתיים נראו טוב בהגנה ברבע האחרון ושלשה של מקסים קיקוס קבעה 68-68. מכאן עפולה לא הצליחה לקלוע סל במשך 4 דקות, ודשארפ ניצח את המשחק עם שתי שלשות ברצף. שארפ הוביל את קלעי המנצחת עם 22 נקודות, ג'רי אוונס הוסיף 15 נקודות ו-10 ריבאונדים. מנגד, בן קרטר בלט עם 21 נקודות ו-11 ריבאונדים.