ליגה לאומית, מחזור 18: הפסדים ביתיים לעפולה והפועל חיפה מול אשקלון והוד השרון

במשחקי המחזור ה-18 בליגה הלאומית שהתקיימו הערב נחלה ה מוליכה הפועל עפולה הפסד ביתי מול אשקלון. הרצליה שהביסה בחוץ את האחרונה רמת השרון נצמדה לעפולה בפסגה עם מאזן זהה. השלישית הפועל חיפה ספגה הפסד ביתי מפתיע מול הוד השרון.

חבל מודיעין – גליל עליון 79-83

אולי הניצחון הכי חשוב העונה של העולה החדשה שמשיגה ניצחון שני רצוף ומנצלת את ההפסד של הפועל ר"ג/גבעתיים כדי להיצמד אלי כששתי הקבוצות במאזן זהה כעת. מנגד, הקבוצה של אבישי גורדון שוב חוזרת להפסיד, למרות שקיבלה חזרה את גוני יזרעאלי. הצפוניים קלעו רק 6 שלשות ב-21 אחוזים ונכנעו ל-27 נקודות של איוון אסקה שהיה בלתי ניתן לעצירה. הפתיחה הייתה שקולה והרבע הראשון נגמר ב-18-17 לצפוניים. תום ספקטור ועמית ביר כץ הובילו ריצה קטנה של הביתיים שעלו ל-25-33, והיתרון הזה נשמר עד לתום החצי הראשון שהסתיים ב-40-45. ברבע השלישי הקבוצה של אבישי גורדון נראתה טוב יותר ועלתה ל-52-47, אך אסקה וביר כץ דאגו להחזיר לקבוצתם את היתרון – 60-61 לאחר שלושה רבעים. ברבע האחרון המותחן נמשך. סל רדף סל עד שאסקה בדאנק אדיר קבע 71-76, 4 דקות לסיום. אסקה שוב הרעיד את הטבעת, אלא שווין לנגסטון היעיל הוריד ל-79-80, חצי דקה לסיום. תום ספקטור עמד בלחץ ובהתקפה החשובה של המשחק די ג'יי שארפ החטיא שלשה. אסקה תרם דאבל דאבל של 27 נקודות ו-16 ריבאונדים, אוראל לב סיים עם 14 נקודות ו-8 אסיסטים. רועי הובר בלט אצל המפסידה עם 25 נקודות.

עירוני רעננה – קריית מוצקין 71-72

רעננה רושמת ניצחון ענק ושומרת על הבית אחרי מספר הפסדים כואבים. הקבוצה של עופר ברקוביץ' הייתה בפיגור לכל אורך המשחק, אלא שבחמש הדקות האחרונות מוצקין לא קלעה סל שדה ואורי טרוצקי, שנשלח לקו, דייק פעמיים והשלים מהפך אדיר. האורחים פתחו נהדר עם שלשות של תום מעיין, רום קורנליוס ונועם מטלון וכבר הובילו 17-3. הרבע הראשון נגמר ב-23-14 למוצקין. 9 נקודות רצופות של הביתיים ברבע השני קבעו שיוויון 30-30, אך עד למחצית הצפוניים ברחו וירדו לחדרי ההלבשה ביתרון נאה 44-39. האורחים שוב פתחו טוב את הרבע השלישי וברחו ל-50-41, והרבע השלישי נגמר ב-60-53. 5 דקות לסיום הלוח הראה 70-62 לאורחים, אלא שמכאן הם קלעו רק נקודה אחת מהקו וראו את רעננה חוזרת לאט לאט עד שטרוצקי דייק פעמיים, כאשר בצד השני קורנליוס החטיא זריקה על הבאזר. יאיר קרביץ הוביל את המנצחת עם 21 נקודות, מנגד קורנליוס בלט עם 16 משלו והוסיף גם 5 אסיסטים.

הפועל חיפה – מכבי הוד השרון 100-92

הקבוצה של נתי כהן יצאה מרוממה עם ניצחון אדיר – הרביעי ברצף שלה – ולמעשה מנצחת בפעם השנייה העונה את האדומים מהכרמל. כבר מהפתיחה האורחים נראו טוב יותר וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 28-21. ברבע השני האורחים המשיכו בשלהם כשעידו דוידי האורח מציג יכולת נהדרת והלוח הראה 44-27. היתרון של הוד השרון כבר הגיע ל-20 הפרש – 51-31, ובמחצית זה 58-41. ג'ייסון סיגרס ואיגור נסטרנקו פתחו טוב את הרבע השלישי והורידו ל-66:53. טרבון יוז ויריב עמירם דאגו להרגיע את המומנטום של הפועל חיפה כשעלו ל-81-66 לאחר שלושה רבעים. גם ברבע האחרון הקבוצה של אלעד חסין רדפה וסיגרס הוביל קאמבק הירואי, אלא שהאורחים הצליחו לשרוד גם את הקאמבק הזה ויצאו עם ניצחון אדיר. עמירם סיפק עוד משחק טוב של 18 נקודות, עידן פז ועידו דוידי קלעו 15 כ"א. בצד השני, סיגרס הוביל את המפסידה עם 22 נקודות (10/14 לשתיים).

הפועל רמת גן גבעתיים – קרית אתא 85-70

ניצחון מרשים לצפוניים שיוצאים ממגרש חוץ לא קל עם ניצחון אחרי תקופה לא פשוטה. האורדונים קלעו 3 שלשות בלבד באחוזים מחפירים ונאלצו לרדוף אחרי האורחים לכל אורך המשחק. הקבוצה של חנן הירשוביץ מסתבכת עוד יותר בתחתית, לאור הניצחון של חבל מודיעין. כבר מהפתיחה קווינטרל תומאס ומרכוס רלפורד בלטו והובילו את קבוצתם ל-28-21. ברבע השני היתרון של קרית אתא צמח לדו ספרתי, אלא שהביתיים קלעו 7 נקודות ברצף ובמחצית זה 47-37. ברבע השלישי המומנטום של האורדונים נמשך, אלא שהם לא הצליחו להפוך את התוצאה והרבע השלישי נגמר ב-67-61 לאורחים. מכאן הרבע האחרון היה בשליטת אתא. הקבוצה של שרון אברהמי ברחה ליתרון דו ספרתי, בעיקר בזכות משחק אחראי של יונתן רבינוביץ' והדרך לניצחון הייתה קצרה. רלפורד סיים עם 25 נקודות עבור אתא, קווין קאפרס קלע כמות זהה למקומיים.

אליצור יבנה – אליצור נתניה 80-91

ניצחון חשוב ליבנה שממשיכה לבסס את מקומה בצמרת הגבוהה. החבורה של שי סגלוביץ' הצליחה לברוח ברבע האחרון אחרי משחק צמוד ובזכות יכולת אדירה של שני הזרים שלה רשמה עוד ניצחון. מנגד, הקבוצה של רובן נייברגר שוב מפסידה בחוץ, ולא מצליחה לברוח מהתחתית. המחצית הראשונה הייתה בשליטת האורחים שלא הצליחו לתרגם את היתרון שלהם וסיימו ב-46-42. דניאל מולינגס עם סל ועבירה בפתיחת הרבע השלישי הוריד ל-52-51 בלבד ובהמשך דפק דאנק אדיר וקבע מהפך 54-55 ליבנה. הרבע השלישי נגמר ב-62-69 לביתיים. מכאן המומנטום של יבנה נמשך והיא קלעה ברבע האחרון 12 נקודות רצופות כדי לברוח ליתרון דו ספרתי ומכאן זהות המנצחת לא הוטלה בספק. מולינגס היה בשיאו עם 28 נקודות ו-8 ריבאונדים. בצד המפסיד בלט ראשד מאדן שסיים עם 20 נקודות.

הפועל עפולה – אליצור איתו אשקלון 92-82

ניצחון אדיר לקבוצה מהדרום שמנחילה לעפולה הפסד שלישי ברצף, למרות משחק שיא של לייסדריוס דאן שקלע 38 נקודות. יובל נעימי היה טוב בבכורה עם 9 נקודות ו-6 אסיסטים, ואשקלון שלטה לכל אורך המשחק בדרך לניצחון מרשים שמקרב אותה לפלייאוף. מנגד, עפולה עם מאזן זהה לזה של בני הרצליה ותצטרך לעבוד קשה על מנת לשמור על המקום הראשון. דאן קלע 18 נקודות ברבע הראשון אותו אשקלון סיימה ב-26-22. ברבע השני השליטה של הדרומיים באה לידי ביטוי בלוח התוצאות שהראה 51-37 במחצית. עפולה עלתה בטירוף לרבע השלישי – מוריאל לוטאטי קבר שלשה אחר שלשה ולייסדריוס דאן הצטרף אליו בדרך למהפך, אולם אריזונה ריד קבע את תוצאת הרבע השלישי בשלשה – 69-67. עפולה שוב צימקה והורידה למינוס נקודה בלבד, אלא שכאן שוב היה זה ריד שעם 8 נקודות ברצף דאג שהנקודות ייסעו לאשקלון. ריד הוביל את המנצחת עם 19 נקודות. מנגד, ערב אדיר של דאן עם 38 נקודות לא עזר לעפולה.

א.ס רמת השרון – בני הרצליה 99-72

כבר מהרגע הראשון היה ברור מי קבוצת הצמרת ומי בתחתית. הרצליה הגיעה עצבנית אחרי ההפסד בשבוע שעבר והוציאה עצבים על האחרונה בטבלה שנעצרה אחרי שני ניצחונות רצופים. הרצליה קלעה 14 שלשות ב-42 אחוז. רבע ראשון ענק של קנדל אנטוני, ג'ואקים דונלדסון ואור לאומי שקלעו 22 נקודות משותפות העניקו להרצליה יתרון 24-20 לאחר הרבע הראשון. הרצליה פתחה את הרבע השני עם ריצת 0-10 ועלתה ליתרון דו ספרתי. אנטוני פישר ואור לאומי הוסיפו שתי שלשות רצופות והיתרון של האורחים צמח ל-43-28 באמצע הרבע השני. פישר המשיך להתעלל בהגנה של רמת השרון שראתה את הקבוצה של מיקי גורקה מובילה במחצית 56-39. לא הרבה השתנה ברבע השלישי – הרצליה שמרה על היתרון שלה ואנטוני פישר העלה ל-17 – 72-55 לבני הרצליה לאחר שלושה רבעים. ברבע האחרון היתרון הלך וצמח והרצליה שייטה לניצחון. לאומי בלט בהרצליה עם 18 נקודות, אנטוני פישר סיפק 17 נקודות. מנגד, בלט טיירל נלסון עם 23 נקודות.