ליגה לאומית, מחזור 19: ניצחון למכבי חיפה בעפולה; מוצקין הופתעה בביתה על ידי אשקלון

משחקי המחזור ה-19 בליגה הלאומית הניבו לא מעט תוצאות מפתיעות. המחזור נפתח ביום ראשון כאשר המוליכה מכבי רעננה גברה בביתה על אליצור יבנה. במשחקי הערב השנייה בטבלה מכבי מוצקין הופעה בביתה על ידי אשקלון. מכבי חיפה נצמדה למוצקין במאזן זהה של 13 נצחונות ו-6 הפסדים כאשר חזרה עם ניצחון חוץ חשוב מעפולה.

הפועל עפולה – מכבי חיפה 90-88

ניצחון ענק לברק פלג שניצמד לקרית מוצקין במקום השני רגע לפני המשחק ביניהן. הפועל עפולה הפגינה משחק נהדר בראשות רום קורנליוס אבל זה לא הספיק לה מול המומנטום החיפאי שלא עצר באדום. ווילי וורקמן קלע 20 נקודות, אנטוני פישר הוסיף 17 לירוקים, דולב דראפיץ' בלט עם 17 נקודות לעפולה.

עירוני קרית אתא – הפועל ר"ג/גבעתיים 77-70

ניצחון שלישי ברציפות להפועל ר"ג/גבעתיים שעושה זאת בצורה מרשימה בבכורה של עמנואל אומוגבו בקרית אתא (18 נקודות ו-19 ריבאונדים). ר"ג ניצלו רבע שלישי חלש של קרית אתא וברחו ליתרון דו ספרתי, ועל הדרך גם נקמו בהם על המשחק בסיבוב הראשון. קרית אתא מסתבכת בקרב על הפלייאוף ותצטרך לעבוד קשה מאד בשבועות הקרובים כאשר כעת היא במאזן זהה לזה של ר"ג. יוני ניר היה מצוין עם 15 נקודות, דבון מקסוול קלע 16, גיא דותן קלע 18 לקרית אתא.

הפועל חיפה – מכבי הוד השרון 107-77

לתוצאה הזאת אף אחד לא ציפה. נתי כהן חזר לרוממה וניצח את הפועל חיפה בתצוגה התקפית מרשימה. קווינטרל תומאס קלע 33 נקודות והיה מעל כולם, כשאוהד כהן הוסיף 21 נקודות ו-8 אסיסטים. הוד"ש עם צעד משמעותי אל עבר הפלייאוף ועובר את הפועל חיפה במאזן המשחקים ביניהן. מנגד, האדומים עם הפסד כואב שמסבך את מצבם בטבלה לקראת סיום העונה.

מכבי קרית מוצקין – אליצור אשקלון 82-78

ניצחון ענק לאבי סוכר ואליצור אשקלון שמנחילים הפסד ביתי שני לקרית מוצקין. הקבוצה האורחת ניצחה את הרבע השלישי 31-11 ומשם לא שמטה את היתרון עד הסוף, אחרי שבחצי הראשון היו אלה הצפוניים שבלטו והיו נראים בדרך לניצחון קליל. ניב ברקוביץ' בלט עם 20 נקודות, מנגד חאבייר קרטר קלע 17 למפסידים שמסתבכים בקרב על המקום השני.

אליצור נתניה – הפועל גליל עליון 72-67

ניצחון מרשים לגליל עליון שמתבססת במקום הרביעי ופותחת פער קטן מעפולה. האורחים הציגו את ג'ו לואל אקויל שקלע 12 נקודות ועם מחצית שנייה נהדרת התגברו על מחצית ראשונה רעה. נתניה יכולה שוב לחוש פספוס עם הפסד ביתי לא רגיל וכנראה שהיא תהיה הפלייאוף התחתון העונה. גוני יזרעאלי קלע 17 נקודות ומסר 8 אסיסטים, סטפן דניס עם 16 לנתניה.

מכבי רחובות – הפועל כפר סבא 73-97

מרכוס רלפורד וברנדון באומן קלעו 29 ו-21 בהתאמה. ביירון ווסלי סיפק 29 לקבוצה מהמקום האחרון. רחובות מתקדמת בצעדי ענק אל השמינייה, מנגד כפר סבא כנראה תתקשה להישאר.