ליגה לאומית, מחזור 20: הפסד להרצליה ביבנה; הפסד חמישי ברציפות לעפולה

במשחקי המחזור ה-20 של הליגה הלאומית שיצאו לדרך הערב, ספגה המוליכה בני הרצליה הפסד חוץ מול אליצור יבנה. הפועל עפולה ממשיכה את רצף ההפסדים שלה עם הפסד חמישי ברציפות, הפעם בבית לאליצור נתניה. בתחתית, השיגה האחרונה רמה"ש ניצחון שני ברצף, והחזירה את עצמה לחיים ולמאבקי ההישרדות לארח שכבר נדמה היה בתום הסיבוב הראשון כי היא בדרך הבטוחה לירידה.

אליצור יבנה – בני הרצליה 91-92

מוליכת הטבלה נכנעה לאיבנה במשחק ענק. הקבוצה של שי סגלוביץ' קלעה 9 מ-17 לשלוש והצליחה להיצמד לפסגת הטבלה. אלעד הופמן סיפק ערב ענק של 30 נקודות, והוביל את קבוצתו לניצחון הכי יקר שלה העונה. אחרי פתיחה מגומגמת, יבנה עלתה ל-10:18, בעיקר בזכות הופמן. הרצליה חזרה טוב מפסק זמן וסגרה את הרבע הראשון בפיגור 18-22. ברבע השני קנדל אנטוני ואנטוני פישר קיזזו עוד קצת ביתרון של הביתיים ו-5 דקות למחצית הלוח הראה 33-33. הרצליה הידקה את ההגנה וירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 44-38. הופמן פתח את הרבע השלישי עם 8 נקודות ברצף, אלא שקנדל אנטוני השיב מלחמה והמשחק המשיך להיות צמוד – 68-63 להרצליה לאחר שלושה רבעים. חן כלפון פתח את הרבע האחרון עם שתי שלשות, ובילי מקשפרד הוסיף אחת משלו. אלא שלהרצליה היה את קנדל אנטוני שכפה שיוויון. הופמן מיד הגיב עם 5 נקודות רצופות, אך שוב הרצליה חזרה – 91-91. כ-17 שניות לסיום דניאל מולינגס קלע רק זריקה אחת מהקו, ובהתקפה האחרונה אור לאומי קלע אבל עשה זאת לאחר הבאזר. הופמן קלע 30 למנצחת, בילי מקשפרד הוסיף דאבל דאבל של 20 נקודות ו-14 ריבאונדים. בצד השני בלט קנדל אנטוני עם 29 נקודות ו-7 אסיסטים.

הפועל עפולה – אליצור נתניה 73-70

האם נתניה בדרך לפלייאוף העליון? הקבוצה של רובן נייברגר רשמה ניצחון ענק בבירת העמק, והיא בהחלט במאבק על הפלייאוף. האורחים כבר הובילו ביתרון מבטיח ברבע השלישי, אבל הצליחו לשרוד קאמבק של העפולאים ורשמו ניצחון יקר. המחצית הראשונה הייתה מאוד מוזרה והמשיכה את הקו ההגנתי של נתניה. המקומיים התקשו לקלוע וסיימו את הרבע הראשון בפיגור 13-12. ברבע השני הבעיה ההתקפית של עפולה החריפה והקבוצה מבירת העמק מצאה את עצמה בפיגור 23-14 כשהיא קולעת רק 2 נקודות ב-5 דקות. עד למחצית היתרון של האורחים קוזז ל-32-26. עפולה מצאה עצמה בפיגור בפתיחת החצי השני 49-32. החבורה של ניר קפלן התעוררה ועם לייסדריוס דאן הצליחה לסיים את הרבע השלישי בפיגור 57-50 בלבד. ברבע האחרון המקומיים המשיכו במומנטום שלהם והלוח כבר הראה 66-70 לטובת הביתיים, כשתי דקות לסיום. דווקא כאן עפולה נבלמה מול ההגנה הקשוחה של האורחים שקלעו 7 נקודות עד לסיום בדרך לניצחון ענק. ברייס וושינגטון סיפק דאבל דאבל של 16 נקודות ו-10 ריבאונדים עבור נתניה. בצד השני, 25 של דאן לא מנעו הפסד חמישי ברצף לעפולה.

א.ס רמת השרון – מכבי קריית מוצקין 89-92

ניצחון שני ברצף לעולה החדשה שחוזרת לתמונת ההישארות. ריקי טרנט שוב היה בשיאו וסיים עם 25 נקודות ו-8 אסיסטים, ועזר לקבוצתו להשלים דאבל על מוצקין. המקומיים קלעו הערב 16 שלשות ב-43 אחוז, כאשר איגור סימין בלט עם 5 שלשות, כולל השלשה שניצחה את המשחק. האורחים, מנגד, ספגו עוד הפסד צמוד ומוצאים עצמם בבעיה לקראת הישורת האחרונה של העונה. אורלנדו קולמן, הרכש החדש של מוצקין, פתח טוב, אלא שבצד השני ריקי טרנט השיב אש. מוטי מוסקוביץ' קבר שתי שלשות רצופות ועם אחת נוספת של טרנט הלוח הראה 17-26 לרמה"ש לאחר הרבע הראשון. גם ברבע השני המקומיים המשיכו להחזיק ביתרון ואף הגדילו אותו, אלא שקולמן במחצית טובה של 11 נקודות צימק ל-39-42 לביתיים. הרבע השלישי היה בסימן מטווח שלשות – ריקי טרנט פתח עם צליפה מחוץ לקשת, אך בהמשך האורחים הגיבו עם שתי שלשות וצימקו. מוטי מוסקוביץ' קלע 5 נקודות רצופות, אך גיא פרבר החזיר עם 5 משלו והרבע השלישי נגמר ב-69-71. הקבוצה של גיא קנטור פתחה את הרבע האחרון עם שלוש שלשות ברצף ועלתה ל-74-84. נגמר? ממש לא. הקבוצה מהצפון חזרה למשחק עם יכולת טובה של ניב אוזן, וחצי דקה לסיום קולמן איזן ל-89-89. רמה"ש יצאה להתקפה אחרונה ואיגור סימין סיים אותה עם שלשה אדירה שניצחה את המשחק. טרנט בלט אצל המנצחת עם 25 נקודות ו-8 אסיסטים, מוטי מוסקוביץ' קלע 17 ואיגור סימין הוסיף 15. מנגד, הופעת בכורה מוצלחת לקולמן עם דאבל דאבל של 28 נקודות ו-12 ריבאונדים.

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי הוד השרון 69-76

ניצחון ענק לאורדונים שחזרו לזיסמן וחזרו לנצח. הקבוצה של חנן הירשוביץ קיבלה הופעת בכורה אדירה מאלונזו קולמן שסיים עם 24 נקודות ו-16 ריבאונדים ועזר לקבוצתו החדשה לרשום וי חשוב במאבקי התחתית. מנגד, הוד השרון עם הפסד שני ברצף ונראה כי מקומה בפלייאוף העליון לא מובטח. המחצית הראשונה הייתה שקולה ונגמרה בשיוויון 33-33, כשאף אחת מהקבוצות לא מצליחה לברוח. בפתיחת הרבע השלישי האורחים הצליחו לעלות ליתרון קטן, בזכות יריב עמירם ועידו דוידי. קולמן החזיר לאורדונים את היתרון – 54-57 לאחר שלושה רבעים. האחרון פתח את הרבע האחרון עם 9 נקודות ברצף והאורדונים הובילו 60-68. הקבוצה של נתי כהן חזרה למשחק וטרבון יוז צימק ל-69-70 אחרי שלשה. מכאן, ר"ג גבעתיים לא נתנה למשחק לברוח ועם נקודות חשובות של קווין קאפרס הבטיחה את הניצחון. קולמן בלט עם דאבל דאבל של 24 נקודות ו-16 ריבאונדים. מנגד, 28 נקודות של טרבון יוז לא עזרו להוד השרון.