ליגת אתנה ווינר בכדורסל נשים יוצאת לדרך

כדורסל רמה"ש – בנות הרצליה
אולם אורנים, רמה"ש
בשעה 18:30
שידור ישיר בערוץ ספורט 5+

א.ס. רמה"ש תקיים העונה התשיעית את "המשחק הוורוד" לציון חודש מודעות העולמי לסרטן השד. רמה"ש תארח את בנות הרצליה למשחק הפתיחה, הדרבי של השרון, בין שתי קבוצות שמכוונות העונה לצמרת הטבלה.
המארחת עם עדני דגן על הקווים תקווה לפתוח את העונה הנוכחית בצורה טובה יותר מזו אשתקד. סגל הקבוצה עבר שינוי משמעותי הקיץ, כשהיחידות שנותרה מהעונה החולפת הן אן מארי ארמסטרונג המצוינת, אליסה בארון ויעל אהרונוב-שמואלי. בגזרת הרכש שווה לעקוב השנה אחר נעמי קולודני שתשמש כמבוגרת האחראית לצד בר גילינסקי, נועה זלינבסקי, והצעירות יולי גרוסמן וטל לב שיערכו את עונת הבכורה שלהן בליגת העל. כמו כן צירפה רמה"ש לשורותיה את הזרות אמה קאנון ולורין מינסקי.
מי שתנסה לקלקל את החגיגה באולם אורנים תהיה מחזיקת גביע המדינה בנות הרצליה, שהתחזקה בפגרה ותקווה לסיים שוב בצמרת (סיימה במקום ה-4 אשתקד). המאמן גלעד כץ ממשיך לעונה שנייה כמאמן ראשי ואף זכה לחיזוק נהדר בדמותה של טלי נוי שתשתמש כעוזרת. בקבוצה ערכו חריש עמוק עם 3 שחקניות זרות חדשות: מישל סנואו הוותיקה, ג'סטין תומאס וקישה המפטון. הקפטנית ליעד סואץ-קרני ואופיר בנט צפויות להוליך את הסגל הישראלי.

מכבי "בן" אוצר השקעות אשדוד – הפועל פתח תקווה
אולם הקריה, אשדוד
שעה: 19:00

האלופה פותחת עונה במטרה מוצהרת לשמור על כל התארים, כשמרבית השלד מהעונה שעברה נשמר. אליסון הייטוואר ממשיכה לעונה נוספת במדי האלופה יחד עם שי דורון, אלישה קלארק ואשלי האוטס שממשיכות אף הן לעונה נוספת בצהוב-אדום. החיזוק המשמעותי בסגל מגיע עם הצטרפותן של קטיה לויצקי, שחוזרת לקדנציה שנייה בקבוצה, ולצידה הסנטרית אולינקה סאני, ששיחקה בחמש השנים האחרונות בליגה הצרפתית. מעניין יהיה לראות גם כיצד תשתלב בסגל הנוצץ המתאזרחת טיאה פרסלי, יחד עם ישראליות מוכשרות כמו רוני בן נון ולימור פלג.
גם על הקווים זוכה אשדוד לפנים חדשות השנה, בדמותו של עדן ענבר, שמגיע אליצור רמלה שהתפרקה. על אף ההישג המרשים בדמות ההעפלה לחצי גמר היורוקאפ אשתקד, בהנהלת הקבוצה החליטו משיקולים כלכליים לוותר השנה על השתתפות במפעל האירופי. מה שבטוח, באשדוד לא יסכימו לסיים את העונה עם שום תוצאה אחרת מלבד הסתערות על כל התארים.
היריבה מאם המושבות מגיעה מצידה עם מטרות צנועות בהרבה. אחרי שכשלה בעונה שעברה להיכנס לפלייאוף העליון, תקווה פתח תקווה לעשות צעד נוסף קדימה. עיקר התקוות יתנקזו גם העונה אל הזרות, ג'ילאן רוסינס, בריטני הירנקו וסטפאני מאדן שממשיכה לעונה נוספת וצפויה לעשות הרבה צרות בצבע לכל קבוצות הליגה.

הפועל ראשל"צ – מכבי רמת חן/בליך
בית מכבי, ראשל"צ
שעה: 19:00

משחק מסקרן נוסף ייערך בבית מכבי בראשל"צ, שם תתארח אחת מהקבוצות המבטיחות של העונה הקרובה – מכבי רמת חן/בליך, המציגה לראווה צוות מקצועי מרשים הכולל את אלי רבי כמנהל מקצועי ולצידו את שירה העליון כמאמנת ראשית, שתפגוש את האקסית מעיר היין אותה אימנה במשך חמש עונות.
על הנייר הסגל של רמת חן/בליך נראה מבטיח. שירן צעירי ונעמה שפיר הגיעו מרמלה, דניאל דיאמנט מאשדוד, צ'לסי הופקינס מבנות הרצליה. קיילה תורנטון ורבקה גארדנר המצוינות ממשיכות לעונה שנייה בקבוצה.
מנגד, ראשל"צ לא צפויה להקל את החיים על היריבה. קטיה אברמזון תנצח על הסגל הישראלי של המועדון. אשלי שילדס אמורה לשמש כספקית הנקודות המובילה. כריזמה פן ממשיכה לעונה שנייה.

אליצור חולון – אס"א דרץ ארץ ירושלים
אולם קציר, חולון
שעה: 19:00
המשחק שישלים את מחזור הפתיחה יפגיש בין שתי קבוצות אשר סיימו בעונה שעברה בחלק התחתון של הטבלה (מקומות ה-8 ו-9 בהתאמה) ותעשנה את הכול על מנת לנסות ולהיחלץ השנה מהתחתית הבוערת.
אליצור חולון הספיקה בקיץ להתחזק באחת השחקניות הבולטות והמרשימות מעונה אשתקד, אנטוניה נינג'יפה אקסית הפועל פ"ת שסיימה כמלכת הריבאונדים וסגנית מלכת הסלים. בנוסף החתימה הקבוצה של אייזנברג את צמד הזרות ג'סמין האסל וג'סמין ג'יימס לצד החתמתן של הישראליות נועה גנור ומאיה איסרוב. כמו כן אורטל אורן ממשיכה לעונה נוספת במדי הקבוצה.
ירושלים שומרת על המשכיות בגזרת הישראליות, כאשר רבקה רוס, דניאל רבר ודייזי פדר ממשיכות לעונה נוספת. בגזרת הזרות הסנטרית של הקבוצה תהיה שאמילה המפטון היעילה, אסיה טיילור שתשחק מול האקסית והרוקית בריאנה קיסל.

מצ"ב תמונות מהמשחק הוורוד אשתקד.
קרדיט: עודד קרני, ליגת אתנה ווינר נשים.


רותם ברנשטיין
אחראית מדיה ותקשורת, ליגת ווינר נשים.
050-6409235