ליגת העל לנוער, חצי גמר הפלייאוף: ניצחון למכבי ת"א על ראשל"צ; העפילה לגמר מול הפועל ת"א

מאת אילון סלוס

יש לנו גמר פלייאוף בליגת העל לנוער. מכבי והפועל ת"א ייפגשו לדרבי בסדרת גמר הפלייאוף של ליגת הנוער.

קבוצת הנוער של מכבי ת"א שזכתה בגביע המדינה ומחזיקה בתואר אלופת המדינה, עלתה הערב לסדרת הגמר של הפלייאוף לאחר ניצחון 79-84 על מכבי ראשל"צ במשחק הרביעי בסדרת חצי הגמר בהדר יוסף והשלימה ניצחון 1-3 בסדרה לאחר שפיגרה 0-1. בגמר ממתינה למכבי ת"א היריבה העירונית הפועל ת"א לסדרת דרבי על האליפות. הסדרה תצא לדרך ביום שני בשעה 19:00 באולם תיכונט כאשר להפועל ת"א יתרון הביתיות.

הפתיחה היתה שייכת למקומיים שפתחו בסערה. דני אבדיה, דורי סהר ושלשה של נדב סהר בדרך ליתרון 0-9. האורחים חזרו למשחק עם נקודות של נועם דברת, ליאור ברקוביץ, אורי קושט וגיא נצר. נדב סהר ודורי סהר המשיכו לדאוג שמסביב יהום הסער. שלשות של טל פלד ושניים מבית היוצר של ליאור ברקוביץ והרבע מסתיים 17-21 למכבי ת"א.

ברבע השני המקומיים שומרים על היתרון ולא נותנים לאורחים להתקרב. שיר מוריאידי ודורי סהר הובילו את מכבי ת"א מנגד שלשה של נועם דברת ו-4 של אורי קושט. דקות טובות של אהרוני ויונתן אטיאס נתנה שמנגד אפק שפיק עם 4 משלו ושלשה של נועם דברת נותנת לצהובים את היתרון במחצית 35-39.

הרבע השלישי היה שייך לאורחים בכתום. אורי קושט ונועם דברת רשמו מהפך במשחק. שלשות של אבדיה ואהרוני ונקודות מהקו של אטיאס החזיקו את המקומיים במרחק נגיעה. דו קרב בין אבדיה ודורי סהר מצד אחד מול נועם דברת וטל פלד הביאו לשוויון, אבל שלשה נוספת של נועם דברת והרבע מסתיים ביתרון 60-63 למכבי ראשל"צ.

הרבע האחרון היה הפכפך והצהובים נותנים בו את הטון. שלשות של אבדיה וחיון, סל ועבירה של מוראידי מול שלשה של דברת והמקומיים מחזירים את היתרון הביתה. אהרוני, אבדיה ומוריאידי דאגו לשמור על היתרון. שקושט, נצר וברקוביץ לא מוותרים על המשחק ועל העונה כולה. אבל נקודות מהקו של אהרוני ומוראידי מול נקודות של נצר ויוגב עובדיה ובסיום 79-84 למכבי ת"א שמעפילה לגמר אליפות המדינה לנוער מול הפועל ת"א.

קלעו למכבי ת"א:

דני אבדיה 23, עמית אהרוני 15, דורי סהר 12, שיר מוראידי 10, יונתן אטיאס ורזיאל חיון 8, נדב סהר 6, נדב ינקוביץ 2.

קלעו למכבי ראשל"צ:

נועם דברת 21, טל פלד 19, אורי קושט 14, ליאור ברקוביץ 10, גיא נצר 9, אפק שפיר 4, יוגב עובדיה 2.