ליגת העל לנוער, מחזור 13: עמק הגליל שומרת על המקום הראשון בצפון; ראשל"צ עם מאזן מושלם בדרום

מאת אילון סלוס

במשחקי המחזור ה-13 בליגת העל לנוער שמרו המוליכות של שני המחוזות על מקומן עם נצחונות חשובים.

מחוז צפון

מחזור חלקי כשבסיומו, עמק הגליל ממשיכה במסע ההצלחות שלה ומנצחת יריבה לצמרת בדמות מכבי רעננה ושומרת על המקום הראשון. הפועל כפ"ס ועמק חפר אחריה עם משחק חסר. רעננה גלבוע/מעיינות ומכבי חיפה במאבק על כרטיס לפלייאוף. במרכז הטבלה:, רמת השרון וגליל עליון עם משחק חסר. בתחתית מכבי פ"ת ונהריה.

טבלת הליגה

מס'        קבוצה                                                           נק'

  1. הפועל נעם עמק הגליל 23
  2. הפועל עמק חפר 21 (משחק חסר)
  3. הפועל כפר סבא אביב 21 (משחק חסר)
  4. מכבי חיפה אסי 21
  5. הפועל גלבוע מעיינות 20
  6. מכבי רעננה עירוני 20
  7. א.ס.רמת השרון עלומים 19
  8. הפועל גליל עליון צפת 16(משחק חסר)
  9. הפועל ניר נהריה 14
  10. מכבי פתח תקוה נחמן 14 (משחק חסר)

 

תוצאות המשחקים

מכבי רעננה עירוני – הפועל נעם עמק הגליל 81-58

ניצחון חוץ חשוב לעמק הגליל על רעננה בחוץ וחבורת העמק שומרת על המקום הראשון.

העמק פתחו את המשחק בסערה בראשות הצמד יהל פלג וטום סיגטי שמנגד נדב סיבוני מגיה עם 4 רצופות. אוהד דקל וגל ביטנר מריצים את העמק ליתרון חד ספרתי ובסיום הרבע 31-10 לעמק הגליל.

ברבע השני האורחים מהעמק לא מורידים את הקצב. פלג עם שתי שלשות ונקודות ביחד עם נקודות של עומרי שוסהיים שמנגד עמית אדיבי נכנס לעניינים ברעננה ובמחצית 53-23 לעמק.

ברבע השלישי נרגעו הרוחות והמשחק התנהל על מי מנוחות. ברעננה דקות טובות ליונתן מושקוביץ ובעמק היו אלה סיגטי וארז ביבר ובתום הרבע השלישי 70-37 לעמק.

הרבע האחרון היה שייך למקומיים שהחזירו מעט מכבודם. יהל מלמד ואיתמר רוט עם הנקודות, מנגד שלשות של פלג וביבר ובסיום 81-58 לעמק.

 

הרבו לקלוע לרעננה:

יהל מלמד 13, יונתן מושקוביץ 11, עמית אדיבי 9

הרבו לקלוע לעמק הגליל:

יהל פלג 20, טום סיגטי 13, יהל ליבוביץ 10

 

הפועל גלבוע מעיינות – א.ס.רמת השרון עלומים 69-72

שתי הקבוצות הופיעו למשחק במסגרת המחזור ה-13 בסגלים מלאים כאשר הביתיים שמחו לקבל את אונה שחזר מפציעה.

 

גלבוע/מעיינות בפתיחה עם הגנה אגרסיבית, חכמה ויוזמת בראשות נדב לוי ויובל כוכבי משאירה את האורחים עם 3 סלי שדה בלבד בכל הרבע הראשון, משחק התקפה מפרגן וקצבי עם 5 שחקנים שקולעים ברבע הזה בראשות אוחנה עם 9 נק' ותרומה נפלאה מהספסל של זומרפלד שעולה כרוח סערה עם 8 נק' ואלון לוי בדק' אגרסיביות משני צידי המגרש ובסיום הרבע 24-10 לקבוצה הביתית.

 

בתחילת הרבע השני המומנטום המקומי נמשך עם לוי שממשיך להרים אנרגיות וגואטה הנפלא עם 5 נק' ולאחר סל של ארטמן המצויין 30-14 לאחר כ-3 ד'. משם הכל התהפך קליין, ארטמן וגילאי דותן צוברים נק' קלות מידי וקולעים באחוזים גבוהים מהקו -9 נק' עונשין ברבע הזה ומנגד דק' של חוסר ריכוז בהתקפה- סיומות לא מוצלחות וכדורים שלא נכנסו ובמחצית 38-37 לאורחים מרמה"ש.

 

את המחצית השנייה פותחים המקומיים עם הגנה נפלאה ומשבשים לחלוטין את משחק ההתקפה של הכחולים (שוב רק 3 סלי שדה ברבע), מנגד אוחנה ממשיך ללהוט ועם 13 מתוך 14 נק' ברבע של לחימה ללא פשרות שנדב לוי מכניס אנרגיות אדירות והרבע מסתיים 51-47 לגלבוע/מעיינות.

 

ברבע האחרון ההגנה ממשיכה להיות נהדרת ולאחר דק' ארוכות של מאמץ הגנתי מגיעים ירין תורג'מן האנרגטי עם 5 נק' בפתיחת הרבע ובן ממן שמשתלט על המשחק משני צידי המגרש ביחד עם כוכבי שלוקח אחריות עם 6 נק' אישיות מול ההגנה האגרסיבית של האורחים ו 4ד' לסיום 64-55 למקומיים. ארטמן בשלשה גדולה מצמק ל-64-58 וכוכבי בסל נוסף מעלה ל- 66-58 שביט עם שלשה נוספת מוריד ל-5 נק' את הפער אך ממן עם 3 נק' ואוחנה עם נק' נוספת מהקו ומנגד ארטמן לא מוותר ו-42 שנ' לסיום מוריד שוב ל-70-66, סל ענק של גואטה מעלה שוב ל- 72- 66, זומרפלד נשלח אל הקו ומחטיא ומנגד שלשה של קליין הלוחם מורידה ל-72-69, המקומיים עוד איבדו את הכדור האחרון שניות ספורות לסיום אך זריקה מחצי מגרש של האורחים לא מוצאת את הטבעת וגלבוע/מעיינות עם ניצחון ביתי ראשון מאז הניצחון מול נהריה במחזור השלישי. 67-72 לגלבוע/מעיינות בסיום.

 

הרבו לקלוע לגלבוע מעיינות:

דביר אוחנה- 26 נק', יובל כוכבי- 12 נק'/8 אס'/5 כ"ח/5 חט' , דניאל גואטה, בן ממן (6 כ"ח) ונבו זומרפלד- 8 נק' כ"א

הרבו לקלוע לרמה"ש:

גיא ארטמן- 22 נק', אלון גילאי-דותן,ואדם קליין- 12 נק' כ"א, הראל שלום- 9 נק', אורי שביט- 8 נק'

 

מכבי חיפה אסיהפועל ניר נהריה 53-92

הפועל עמק חפרהפועל גליל עליון צפת (נדחה ליום רביעי 12.2)

מכבי פתח תקוה נחמן הפועל כפר סבא אביב (נדחה ליום שני 10.2)

 

מחוז דרום

מכבי ראשל"צ שומרת על הפסגה עם מאזן מושלם, אחריה בשלישיית הצמרת: הפועל ת"א ומכבי ת"א.  מרכז הטבלה צפוף כשהפועל ירושלים, אליצור יבנה ונס ציונה נאבקות על הכרטיס הרביעי לפלייאוף. בתחתית המועמדות לירידה, הפועל באר שבע / ב"ש ומכבי רחובות.

טבלת הליגה

 

מס'      קבוצה                                           נק'

  1. מכבי ראשלצ איציק 26
  2. הפועל תל אביב 24
  3. מכבי תל אביב טדי 23
  4. הפועל ירושלים עזרא 20
  5. הפועל נ.צ רוטשטיין 20
  6. אליצור יבנה 20
  7. הפועל יורם חולון 18
  8. ע.ל.ה יהוד 16
  9. הפועל באר שבע/ב"ש 14
  10. מכבי רחובות עומר 14

 

תוצאות המשחקים

הפועל יורם חולון – הפועל ירושלים עזרא 61-63

הפועל חולון הפתיעה בבית את הפועל ירושלים במשחק צמוד ודרמטי, ומבטיחה את מקומה בליגת העל בעונה הבאה.

הפתיחה היתה שייכת למקומיים שטרפו את המגרש משני צידיו, בהתקפה דניאל ציצואשוילי, חיים יצחקיאן, עידן חכמון סיפקו נקודות כשההגנה מחזיקה את ירושלים על 8 בלבד ובתום הרבע 8-22 לחולון.

ברבע השני התהפכו היוצרות. האורחים מירושלים ברבע התקפי מרשים של 16-31 , בראשות אילון ששון, יובל שניידרמן ויואב קליין חוזרים למשחק. ציצואשוילי, להט וחכמון דואגים להשאיר את המקומיים במשחק ובמחצית 39-38 לירושלים.

ברבע השלישי שתי הקבוצות מתקשות לייצר נקודות ברבע שמסתיים 9-8 לירושלים ובסיומו 48-46 לירושלים.

הרבע האחרון היה מותח וצמוד. חולון עם נקודות מהקו של אדוארד גיטמן ושלשה של אלמוג ניסמזון מנגד שלשה של יובל קרח. חכמון הוביל את חולון ליתרון ומנגד ששון ושניידרמן לא נתנו להם לברוח. שלשה ונקודות של להט בתוספת סל של גיטמן מול נקודות מהקו של שניידרמן וסלים של אפל וששון קבעו את תוצאת המשחק 61-63 לחולון.

 

הרבו לקלוע לחולון:

נועם להט 11, חיים יצחקיאן ועידן חכמון 10

הרבו לקלוע לירושלים:

אילון ששון 20, יובל שניידרמן 13, טל בן עטר 8

 

מכבי ראשל"צ איציק – הפועל באר שבע/ב"ש 66-93

מכבי ראשל"צ רושמת ניצחון ביתי עם חלוקת נקודות יפה בין כל שחקני הקבוצה.

ראשל"צ פתחה היטב את הרבע הראשון עם שלשות של טל פלד וליאור ברקוביץ. מנגד איתי בן חמו סחב את האורחים על גבו. איתן בורג ועידו רוימי יצרו בריחה עבור הכתומים שעומר גוטסמן מב"ש חותם את תוצאת הרבע 15-21 לראשל"צ.

ברבע השני הכתומים עולים לדו ספרתי עם שלשות של עומר חממה ובורג. חממה ממשיך ללהוט וביחד עם פלד מריצים את הכתומים שמנגד בן חמו וחן קראוניק קולעים עבור ב"ש ובמחצית 29-45 לראשל"צ.

הרבע השלישי היה נטול הגנות. רועי ויגודמן ויוגב עובדיה נכנסו לעניינים בראשל"צ כשטל פלד ובורג ממשיכים לספק נקודות מנגד בן חמו היה ספק הנקודות העיקרי שלב"ש ובתום הרבע 53-73 לראשל"צ.

ברבע האחרון ראשל"צ מגדילים את הפער בזכות אפיק שפיר ובורג שקראוניק ושתי שלשות של יניר שמעוני עושים נקודות לאורחים ובסיום 66-93 לראשל"צ.

 

הרבו לקלוע לראשל"צ:

ליאור ברקוביץ 17, איתן בורג 16, טל פלד 14, אפיק שפיר 10

הרבו לקלוע להפועל ב"ש:

איתי בן חמו 22, יניר שמעוני 15, חן קראוניק 13

 

אליצור יבנה – מכבי תל אביב טדי

מכבי ת"א רושמת ניצחון חוץ על אליצור יבנה ושומרת על מקומה בצמרת.

ברבע הראשון מכבי ת"א עולים ליתרון עם דקות טובות של נדב סהר שהגיע למשחק אחרי שקיבל דקות משמעותיות במשחק של הבוגרים באילת. מנגד עילי אלגרבלי ולירן אזולאי מגיבים עם שלשות. הראל רינסקי בדקות טובות עבור הצהובים שמנגד אופק לוי עושה את העבודה ליבנה ובתום הרבע הראשון 20-14 למכבי ת"א.

ברבע השני האורחים עולים לדו ספרתי עם מטח שלשות של נדב ינקוביץ, יובל לוין ורינסקי ונקודות בצבע של אטיאס. אופק לוי, מנגד, ניסה להחזיר את יבנה למשחק ובמחצית 45-30 למכבי ת"א.

ברבע השלישי שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות כשיבנה בראשות עוז חולי ואופק לוי נוגסת בפער שרינסקי ממשיך לעשות את העבודה ובתום הרבע השלישי 56-46 למכבי ת"א.

ברבע האחרון מכבי ת"א שוב בורחת בזכות נדב סהר ויובל לוין ובסיום 70-56 למכבי ת"א.

 

הרבו לקלוע ליבנה:

עוז חולי 21, אופק לוי 12, יהונתן דלל 11

הרבו לקלוע למכבי ת"א:

הראל רינסקי 20, יובל לוין 16, נדב סהר 13

 

ע.ל.ה יהוד – הפועל נס ציונה רוטנש 83-75

נס ציונה רושמת ניצחון חוץ חשוב והיא נצמדת להפועל ירושלים במאבק על הכרטיס הרביעי לפלייאוף.

נס ציונה פתחו היטב את המשחק בראשות אופיר גולדשטיין ושקד ג'רסי מנגד הצמד יואב אולסקה ועומר פלח עם נקודות למקומיים. תומר אברמוביץ, טל זהביאן וגולדשטיין מריצים את האורחים שמנגד שחף שטיינברג עם שתי שלשות וסל שדה שומר את המקומיים בתמונה ובתום הרבע הראשון 26-19 לנס ציונה

ברבע השני המקומיים נוגסים מעט בהפרש. שתי שלשות של בר משולמי ונקודות של תומר נגרי מול שתי שלשות של איתי הירש ונקודות של גולדשטיין, גיל שראבי ולהב אקרמן ובמחצית 42-47 לנס ציונה.

הרבע השלישי היה שייך לנס ציונה. גולדשטיין וזהביאן מעלים אותה לדו ספרתי כשהאורחים לא מתקשים לייצר נקודות ובתום הרבע השלישי 69-53 לנס ציונה.

הרבע האחרון היה שייך למקומיים. הקבוצה העיקשת מיהוד מנסה לחזור אט אט למשחק בראשות משולמי עם שלשות, נגר ואולסקה בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. סיומת טובה של גולדשטיין ששומר על היתרון של נס ציונה, ובסיום 83-75 לנס ציונה.

הרבו לקלוע ליהוד:

יואב אולסקה 16, תומר נגר 14, בר משולמי 11

הרבו לקלוע לנס ציונה:

אופיר גולדשטיין 25, טל זהביאן ולהב אקרמן 11, שקד ג'רסי 10

 

מכבי רחובות עומר – הפועל תל אביב 83-71