ליגת העל לנוער, מחזור 4: הפסד ראשון העונה לרמה"ש; מכבי ראשל"צ נותרה הקבוצה היחידה עם מאזן מושלם

משחקי המחזור ה-4 בליגת העל לנוער הותירו קבוצה אחת בלבד בלתי מנוצחת בתום 4 משחקים, אחרי שרמה"ש ספגה הפסד ראשון העונה וכך למעשה אין אף קבוצה מושלמת במחוז הצפוני.

מחוז צפון

גלבוע/מעיינות כובשת את המקום הראשון בטבלה אחרי ניצחון על רמת השרון, ובכך מנחילה לה הפסד ראשון העונה. טבלת המחוז צפופה כשאף קבוצה ללא הפסד.

טבלת הליגה

מס' קבוצה נק'

1. הפועל גלבוע מעיינות 7

2. א.ס.רמת השרון עלומים 7

3. הפועל נעם עמק הגליל 6

4. הפועל כפר סבא אביב 6

5. מכבי רעננה עירוני 6

6. מכבי חיפה אסי 5 (משחק חסר)

7. הפועל עמק חפר 5 (משחק חסר)

8. מכבי פתח תקוה נחמן 5

9. הפועל ניר נהריה 4 (משחק חסר)

10. הפועל גליל עליון צפת 3 (משחק חסר)

תוצאות המשחקים

א.ס.רמת השרון עלומים הפועל גלבוע מעיינות 70-57

שתי הקבוצות הגיעו עם סגלים מלאים לאולם היפה בקריית יערים.

100 צופים ראו פתיחה מקומית טובה, כשדרורי, שביט ודביר עולים ראשונים על לוח הנקודות. האורחים מגלבוע מעיינות התקשו להיכנס למשחק שהרוטציה העמוקה (10 שחקנים) כבר מתרחשת ברבע הראשון שממן, נדב לוי, כוכבי ותורגמן משאירים אותה דבוקים לחבורה של קנטור ובסיום הרבע הראשון 14-16 רמת השרון .

המקומיים ברבע השני המשיכו להתרכז בהגנה בדביר אוחנה ולא נתנו לו לנשום (ארטמן) . קרת שינה סגנון הגנה אך המקומיים היו מוכנים והמשיכו להעניש, בעיקר ארטמן שלהט מחוץ לקשת עם 3 שלשות במספר דקות, והמקומיים כבר מטפסים ל+7 .קרת לא לקח פסק זמן וסמך על בחוריו, כשסגל נכנס סוף סוף לעניינים אחרי רבע ראשון לא טוב ומאזן את התוצאה שבסיום המחצית הראשונה ממן עם שלשה והיתרון במחצית עובר לגלבוע/מעיינות 33-36 .

ברבע השלישי ההגנה של גלבוע/מעיינות התחדדה והמקומיים לא הצליחו להסתדר איתה והם פותחים מצוין את המחצית השנייה בעיקר הודות ליכולת טובה של תורגמן בהתקפה והאורחים עולים ליתרון 8. בדקות האלה היה לגלבוע מעיינות אפשרות לעלות מספר פעמים לדו ספרתי אבל קבלת החלטות לא טובה וטעויות בסיסיות (איבודי כדור,8 שניות מעבר חצי, נגיעה בקווי החוץ ועוד) השאירה את המקומיים במשחק. עד סיום הרבע לא ניצלה גלבוע מעיינות את החולשה בהתקפה של רמת השרון ונענשה על כך כשדבוש, שלום וקליין דואגים לכפות שוויון בסיום הרבע 48-48 .

ברבע האחרון המותחן נמשך. סגל וכוכבי העלו את האורחים ליתרון 52-48 .דבוש בדקות טובות איזן עם 4 משלו. סגל העלה שוב את היתרון 54-52 , מנגד שלשה גדולה של דביר הפכה את התוצאה ל54-55 , לא לפני ששתי הקבוצות לא הצליחו מספר דקות לעשות נקודות. זומרפלד בסל החשוב במשחק החזיר את היתרון לגלבוע/מעיינות מהפינה מחצי מרחק 56-55 . עידו סגל להט על המגרש עם שלשה, לאחר מכן אסיסט לממן שנשלח אל הקו ודייק באחת ואחר כך נקודות מהקו, ושלשת ענק נוספת שהעלתה את גלבוע/מעיינות ל+11 (66-55) 2 וחצי דקות לסיום שמשם המקומיים כבר לא חזרו ובסיום 70-57 גלבוע מעיינות .

הרבו לקלוע לרמת השרון :

ארטמן, קליין – 9 כ"א, דבוש-8, דרורי וגילאי דותן -6 כ"א ,דביר-5

קלעו לגלבוע מעיינות :

עידו סגל -21 נק' (9 כ"ח , 4 אס'), יובל כוכבי -13 נק' (4 כ"ח , 4 אס' , 4 חט'), בן ממן -13 נק' (7 כ"ח), ירין תורגמן -11 נק' (7 כ"ח), נבו זומרפלד– 6 נק' (5 כ"ח 3 אס'), נדב לוי, דביר אוחנה, אודי אונה -2 כ"א.

הפועל כפר סבא אביב מכבי פתח תקוה נחמן 74-91

שתי קבוצות שחולמות פלייאוף נפגשו לקרב ישיר שבסיומו המקומיים מכפ"ס מנצחים בזכות רבע שלישי משכנע והם משתלבים בצמרת הטבלה.

הרבע הראשון היה צמוד. עילי שאול ועומר שדה הובילו את המקומיים בפתיחת הרבע, מנגד היו אלה גיא בכר וברק וולף. המקומיים נשלחו לקו בסיום הרבע שהם קולעים בקור רוח, מנגד בכר המשיך לספק נקודות ביחד עם איתי וידר ובסיום הרבע הראשון 22-23 לכפר סבא.

ברבע השני, האורחים מפ"ת נוטלים את ההובלה. בראשות גיא בכר. שגיא זילברשלג וניר שפר דואגים להשאיר את המקומיים במשחק ובמחצית 39-42 למכבי פ"ת.

לרבע השלישי עלו המקומיים כמו לוע מתוך תותח. כשהם שוטפים את המגרש ועובדים היטב בהגנה. שלשות של פריצקי ושפר נתנו את האות. כששאול ונדב יפת מספקים נקודות. שלשה של עומר שדה חותמת רבע חלומי של 10-26 ובסיומו 52-65 לכפ"ס.

ברבע האחרון המקומיים מגדילים את היתרון. פריצקי וזילברשלג עם נקודות עבור המקומיים. מנגד וידר, וולף ובכר ניסו להחזיר את האורחים לתמונה אבל מבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. שדה עם שלשה שישית במשחק חתם את תוצאת המשחק 74-91 לכפ"ס.

הרבו לקלוע לכפר סבא:

עומר שדה 20 (6 שלשות), עילי שאול 19, רועי פריצקי 15, שגיא זילברשלג 10

הרבו לקלוע למכבי פ"ת:

גיא בכר 28, איתי וידר 15, ברק וולף 9

הפועל נעם עמק הגליל מכבי רעננה עירוני 65-66

משחק דרמטי ומותח מסתיים בניצחון ביתי חשוב להפועל נעם עמק הגליל.

הרבע הראשון היה צמוד. כהן וטום סיגטי עם שלשות למקומיים מול שתי שלשות של יהל מלמד. אמרי שוסהיים בדקות טובות עבור המקומיים , אבל מנגד איתמר רוט מגיב עם שתי שלשות והרבע מסתיים 18-18.

ברבע השני המקומיים ברבע מצויין של יהל פלג נוטלים את ההובלה, שמנגד רעננה מסתמכת על השלשות של נדב סיבוני, איתמר רוט ויונתן מושקוביץ ובמחצית 33-35 לעמק.

הרבע השני המשיך להיות צמוד.טום סיגסטי החזיק את המקומיים במשחק שמנגד סיבוני ומושקוביץ לא נותנים לעמק לברוח ובתום הרבע 48-50 לעמק.

ברבע האחרון סל רדף סל. סיגסטי המשיך להיות המוציא לפועל בקרב העמק וסיבוני את רוט ברעננה. סיגנטי עם 2 מהקו והתוצאה בסיום 65-66 לעמק.

הרבו לקלוע להפועל נעם עמק הגליל:

טום סיגטי 19, אוהד דקל 15, עומרי שוסהיים 11

הרבו לקלוע למכבי רעננה:

איתמר רוט 20, נדב סיבוני 16, יהל מלמד 15, יונתן מושקוביץ 10

הפועל גליל עליון צפת הפועל עמק חפר (יתקיים ביום שלישי 19.11)

הפועל ניר נהריה מכבי אסי חיפה (יתקיים ביום רביעי 20.11)

מחוז דרום

מכבי ראשל"צ שומרת על הפסגה עם מאזן מושלם. מרכז הטבלה צפוף ובתחתית מכבי רחובות והפועל באר שבע / ב"ש שמחפשות ניצחון בכורה.

טבלת הליגה

מס' קבוצה נק'

1. מכבי ראשלצ איציק 8

2. מכבי תל אביב טדי 7

3. הפועל ירושלים עזרא 7

4. הפועל תל אביב 7

5. אליצור יבנה 6

6. הפועל נ.צ רוטשטיין 5 (משחק חסר)

7. הפועל יורם חולון 5

8. ע.ל.ה יהוד 4 (משחק חסר)

9. מכבי רחובות עומר 4

10. הפועל באר שבע/ב"ש 4

תוצאות המשחקים

הפועל תל אביב מכבי רחובות עומר 59-74

הפועל ת"א רושמת ניצחון ביתי על רחובות לאחר ערב התקפי לא טוב ומשחק קשה וצמוד בחלקו. האדומים של ערן גמזו פתחו בסערה. דניאל הלל, סל ועבירה של אליעד טל מול מול נקודות של ירין נהלי. אריאל לחוביץ עם דקות טובות ושתי שלשות של אורי צ'צ'יק ולחוביץ חותמות רבע טוב לאדומים 13-22.

ברבע השני שתי הקבוצות מתקשות לייצר נקודות. שחר לזר עם הנקודות למקומיים בתוספת שלשות של לחוביץ וצ'צ'יק שהאורחים לא נותנים להם לברוח כששגב הלוי עם שתי שלשות משלו ובמחצית 28-38 להפועל ת"א.

הרבע השלישי היה כולו מכבי רחובות שמנצחת 12-21 ברבע. ירון נהלי ברבע מצוין ביחד עם מתן קליין והאורחים נוגסים בהפרש. אמיתי רותם שומר על היתרון ובתום הרבע צמוד והלוח מורה 49-50 להפועל ת"א.

ברבע האחרון התהפכו היוצרות והאדומים חוזרים לשלוט במשחק. הטריו הילל, אליעד טל ולזר בהתקפה, ומנגד הם מחזיקים את האורחים על 10 נק' ברבע ובסיום ניצחון 59-74 להפועל ת"א.

הרבו לקלוע להפועל ת"א:

שחר לזר 15, אליעד טל 12, אריאל לחוביץ ודניאל הילל 11

הרבו לקלוע למכבי רחובות:

ירון נהלי 21, מתן קליין, סתו פוקס ושגב הלוי 8

הפועל באר שבע/ב"ש מכבי ראשל"צ איציק 103-60

מכבי ראשון לציון רושמת ניצחון חוץ מרשים על הפועל ב"ש והיא היחידה בליגת העל לנוער ללא הפסד.

כבר למן הפתיחה בלטו פערי הרמות בין שתי הקבוצות שהאורחת מראשל"צ ללא הפסד מול המקומיים מב"ש ללא ניצחון. אפק שפיר פתח היטב עבור האורחים , בהמשך מטח שלשות מבית היוצר של רועי ויגודמן ובסיום הרבע הראשון 14-32 למכבי ראשל"צ.

ברבע השני חניכיו של רועי קארש לא עוצרים. הפעם תורו של עומר חממה עם מטח שלשות משלו וביחד עם ויגודמן מספקים את הנקודות לאורחים. מנגד חן קראוניק ואיתי בן חמו עלו על הלוח אצל המקומיים ובמחצית 33-63 למכבי ראשל"צ.

ברבע השלישי האורחים הורידו הילוך. קראוניק עם רבע טוב למקומיים הוריד במעט את ההפרש. עידו רוימי וטל פלד קלעו עבור האורחים ובתום הרבע 50-85 למכבי ראשל"צ.

ברבע אחרון ראשל"צ השאירו את המקומיים על 10 בלבד , כשטל פלד ועידו רוימי עם שלשות ובתום המשחק ניצחון מוחץ 60-103 לראשל"צ.

הרבו לקלוע להפועל ב"ש:

חן קראוניק 16, איתי בן חמו 14, עומר גוטסמן 9

הרבו לקלוע למכבי ראשל"צ:

רועי ויגודמן 22 (6 שלשות), עומר חממה 19 (6 שלשות), טל פלד ואפק שפיר 9

מכבי תל אביב טדי אליצור יבנה 72-81

הפועל ירושלים עזרא הפועל יורם חולון 79-87

הפועל נס ציונה רוטנש ע.ל.ה יהוד (יתקיים ביום רביעי 20.11)