ליגת העל לנוער, מחזור 6: מכבי ראשל"צ עם ניצחון שישי; עמק חפר ניצחה ברמה"ש

מאת אילון סלוס

המחזור ה-6 בליגת העל לנוער נערך השבוע, וכרגיל היו לא מעט תוצאות מרתקות ומשחקים מעניינים וביניהם משחק אחד שהביא למהפך בפסגת המחוז הצפוני.

מחוז צפון

צפוף ומותח במחוז צפון כשעמק חפר מנצחת את רמת השרון ועולה לראש הטבלה. אחריה 5 קבוצות עם אותו מספר נקודות. בתחתית 3 קבוצות שייאבקו נגד הירידה.

טבלת הליגה

מס'         קבוצה                            נק'

  1. הפועל עמק חפר 11
  2. הפועל כפר סבא אביב 10
  3. מכבי רעננה עירוני 10
  4. הפועל נעם עמק הגליל 10
  5. הפועל גלבוע מעיינות 10
  6. מכבי חיפה אסי                 10
  7. א.ס.רמת השרון עלומים 9
  8. הפועל ניר נהריה 7
  9. מכבי פתח תקוה נחמן 7
  10. הפועל גליל עליון צפת 6 

תוצאות המשחקים

הפועל כפר סבא אביב – מכבי אסי חיפה 89-98 (אחרי שתי הארכות)

מפגש הצמרת המסקרן בין הפועל כפ"ס למכבי חיפה הבטיח וקיים והוא מסתיים בניצחון ביתי של כפ"ס דרמטי לאחר שתי הארכות, והיא עולה לראש הטבלה.

הרבע הראשון היה שקול. שגיא זילברשלג היה המוציא לפועל של כפ"ס עם שתי שלשות ועוד 4 אישיות, ביחד עם רועי פריצקי, מנגד בקרב האורחים מחיפה היו אלה דניאל נג'ר ועומר סבן, ובתום הרבע 19-21 לכפ"ס.

ברבע השני האורחים מעיר הכרמל עולים ליתרון והופכים את הקערה. נג'ר פתח נפלא את הרבע כשהוא מתבל עם שתי שלשות. מנגד הצמד פריצקי את זילברשלג מגיב עם שלשות משלו. האורחים ממשיכים במטח שלשות של איתמר כץ, עומר סבן ותום פוקס שמובילים את מכבי חיפה ליתרון 37-41 במחצית.

הרבע השלישי היה כולו כפ"ס שרצה בהתקפה והחזיקה את האורחים מחיפה על 13 ברבע. ניר שפר המקומי היה אמון על המהפך. עומר שדה בדקות טובות הוביל את כפ"ס לבריחה עם שתי שלשות ונקודות מהקו ובתום הרבע 54-63 לכפ"ס.

האורחים מחיפה לא ויתרו וברבע האחרון לא נתנו לכפ"ס לייצר נקודות, כשמקסים פוקסמן ודניאל נג'ר מחזירים אותם למשחק דרך ההתקפה ובתום המועד החוקי 71-71.

ההארכה הראשונה היתה צמודה כסל רודף סל. ההארכה החלה בדו קרב פרטי בין ניר שפר מכפ"ס לדניאל נג'ר מחיפה. עילי שאול עם שלשה וסל מול שלשה של יובל גרינברג ונקודה מהקו של אילי חן והקבוצות הולכות להארכה שנייה 85-85.

ההארכה השנייה הייתה כולה כפ"ס עם שלשה של עומר שדה ודקות טובות של האקס פקטור בהארכה, רום צבר שמנגד חיפה מותשת ומסיימת את ההארכה השנייה עם 4 נק' בלבד ובסיום 89-98 להפועל כפ"ס במשחק נפלא לשתי הקבוצות.

 

הרבו לקלוע להפועל כפ"ס:

רועי פריצקי – 24, עומר שדה 20, שגיא זילברשלג – 17 , ניר שפר 16, עילי שאול – 10

הרבו לקלוע למכבי חיפה:

דניאל נג'ר – 32, עומר סבן 13

א.ס. רמת השרון עלומים – הפועל עמק חפר 80-69

במשחק ששודר בשידור ישיר בערוץ הספורט מנצחת עמק חפר החוץ את רמת השרון וכובשת את המקום הראשון במחוז, זאת לאחר שפיגרה ברוב שלבי המשחק.

רמת השרון פתחו את המשחק בסערה. אדם קליין והראל שלום עם שתי שלשות מובילים אותה ליתרון 5-17. 4 שלשות רצופות של ים בן שבת מחזירים את האורחים למשחק. שלום ואלון גילאי דותן מגיבים עם שלשות משלהם ובתום הרבע הראשון 18-26 לרמת השרון.

האורחים מעמק חפר חוזרים למשחק בפתיחת הרבע השני. אדם ישראל, יהונתן לוי ונועם יעקב דואגים לשוויון 30-30. ים בן שבת ממשיך ללהוט עם נקודות מהקו ושלשה נוספת ואיתו אדם ישראלסתם מהקו שרושם מהפך ובמחצית 40-41 לעמק חפר.

ברבע השלישי המקומיים שוב נוטלים את היתרון עם מטח של 4 שלשות מבית היוצר של אדם קליין (2), גיא ארטמן ואמרי שביט בדרך ליתרון 46-52 למקומיים. עמית שני ואדם ישראל נוגסים ביתרון אבל נקודות של שביט ושלשה של לירוי אובזילר ובתום הרבע 53-57 לרמת השרון.

פתיחת הרבע הרביעי היתה כולה עמק חפר בראשות ים בן שבת וניתאי רוזנברג כשהיא מחזירה את היתרון 65-67. מכאן היתה רק קבוצה אחת על הפרקט, עמק חפר שהעלימה את יריבתה. סל ועבירה של אדם ישראלסתם וסיומת טובה של אריאל אייזק משלימים ריצת 0-13 בדרך ליתרון הגבוה שלה במשחק 65-80. שלשה של אדם קליין המקומי חותמת את תוצאת המשחק 69-80 לעמק חפר.

קלעו לרמת השרון:

אדם קליין 26 (5 ריב', 4 אס', 5 חס', מדד 26), אמרי שביט 12 (4 אס'), הראל שלום 11, גיא ארטמן 9 (8 ריב'), אלון גילאי דותן 8 (4 אס', 4 ריב'), לירוי אובזילר 3

קלעו לעמק חפר:

ים בן שבת 22 (8 ריב', מדד 23), אדם ישראלסתם 15 , ניתאי רוזנברג 14 (9 ריב'),שהם גת 6 (7 ריב', 4 אס'), עידו שלו 5 (4 ריב', 5 אס'), אריאל אייזק, נועם יעקב ויהונתן לוי (9 ריב') 4,  עמית שני, חי ממן וניר גל 2

 

מכבי פתח תקוה נחמן – הפועל גלבוע מעיינות 84-80

גלבוע מעיינות הגיעה למחזור ה-6 עייפה וחסרה כשהיא משחקת שלושה משחקים בשישה ימים כשהם חסרים את נבו זומרפלד וניר נגלר.

 

גלבוע/מעיינות פתחו הייטב את המשחק כשהם עולים ליתרון 11-0 ו15-2 עם נקודות של עידו סגל, דביר אוחנה ובן ממן והמארחים אינם נוטלים פסק זמן. וירניק הוציא מההלם את המארחים עם 7 נקודות משלו אבל יובל כוכבי, אוחנה, רז אינהורן וממן המשיכו לשלוט במשחק כשהקבוצה המקומית מעלה קשיחות ובסיום הרבע הראשון 28-18 לגלבוע מעיינות.

 

ברבע השני אורן רוקח העלה את גלבוע/מעיינות ליתרון 30-18 . עידו סגל נפצע בברכו בצורה לא טובה ונאנק מכאבים דקות ארוכות עד שפונה מהמגרש וסיים את המשחק כבר אחרי 11 דקות. הפציעה השאירה את השחקנים באדום מספר דקות בהלם , והמקומיים ניצלו זאת והורידו מהר מאוד לחד ספרתי והמשיכו להתקרב כשגלבוע/מעיינות לא מצליחים להגיב לקשיחות המרובה של המקומיים. ממן, אוחנה וכוכבי הצליחו במספר פעולות לקראת סיום המחצית להשאיר את היתרון לאורחים ובסיום המחצית הראשונה 44-40 גלבוע מעיינות.

 

ברבע השלישי נדב לוי ברבע מצויין עבור גלבוע/מעיינות עם 7 נקודות אישיות שלנו מעלה אותה ליתרון 52-41 . דווקא אז ממן ספג את השלישית והרביעית שלו בזה אחר זה והמקומיים בעיקר הצמד בכר ווירניק התקרבו לאדומים שוב עד מינוס 2 בלבד כשכוכבי עם סל חשוב מוריד אותה בסיום הרבע השלישי בתוצאה 62-66 לגלבוע מעיינות.

 

בתחילת הרבע הרביעי ממן חזר וספג מהר מאוד את החמישית והותיר את הקבוצה בלעדיו לאחר משחק טוב מאוד שלו לדקות ההכרעה. המקומיים ראו כי טוב ופשוט הידקו את החגורות ולחצו על כל המגרש כשגלבוע/מעיינות לא מצליחים להתמודד עם הקשיחות המקומית שעושה מהפך ראשון במשחק ועולה ליתרון 69-68, 4 דקות לסיום. פיינגולד העלה בפאול וסל ל72-69 אך אוחנה בסל חשוב בריבאונד התקפה מוריד ל72-71 לאם המושבות. הכחולים לא עצרו והמשיכו את המומנטום עם שלשה גדולה של וירניק ועוד נקודה מהקו של וידר והחניכים של יערן ביתרון שיא 71-76 כאשר נותרו 2 וחצי דקות לסיום המשחק. החבורה באדום גילתה אופי והחלה לחפש את הטבעת פנימה וסחטה את העבירות המיוחלות כשכוכבי, תורגמן ואונה מחזירים את היתרון 79-77 בריצת 8-1 תוך דקה וחצי. ביתרון 2 לאדומים כאשר נותרה דקה לסיום יצאה פתח תקווה להתקפה ונשלחה לקו ודייקה רק באחת  (79-78). תורגמן בסל מהפינה העלה ל81-78 . פלג בסל משלו צימק ל81-80 חצי דקה לסיום. כוכבי מהעבר השני העלה ל83-80 כאשר נותרו 17 שניות לסיום ופסק זמן מקומי עם כדור מהצד. ההתקפה של הכחולים לא צלחה וכוכבי נשלח אל הקו וסגר עניין 84-80 בסיום לגלבוע/מעיינות.

 

 

קלעו לגלבוע מעיינות :

 

יובל כוכבי -24 נק', דביר אוחנה -19,בן ממן -16,נדב לוי -7,ירין תורגמן -6 ,עידו סגל -5, אורן רוקח-3, אודי אונה -2 , רז אינהורן -2

 

הרבו לקלוע למכבי פתח תקווה :

 

יובל וירניק- 28, גיא בכר-23, טל פיינגולד- 10 

הפועל נעם עמק הגליל – הפועל גליל עליון צפת 69-84

עמק הגליל מנצחת בדרבי את גליל עליון והיא נצמדת לחבורת הצמרת.

הפתיחה היתה שייכת למקומיים. בראשות טום סיגטי ויהל פלג שמובילים אותה ליתרון 12-19 בתום הרבע הראשון.

ברבע השני המקומיים מגדילים את הפער לדו ספרתי. הצמד פלג וסיגטי ממשיכים ללהוט בתוספת שלשות של ארז ביבר ויהל ליבוביץ ודקות טובות של אוהד דקל שמנגד עידן קריפס מנסה להחזיר את גליל למשחק ובמחצית 29-45 לעמק הגליל.

ברבע השלישי המקומיים שומרים על היתרון. שלשות של פלד וליבוביץ ונקודות של אדם שרבקוף ורום כהן. עדי אדרי, שקד פלג וירדן זלנבאבא ניסו למזער נזקים בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי ובסיום הרבע השלישי 47-75.

ברבע האחרון האורחים מצמצמים מעט את הפער בראשות אדרי וגיל סרוסי אבל עומר שוסהיים ודקל לא נותנים להם להתקרב ובסיום 69-84 לעמק הגליל.

הרבו לקלוע לעמק הגליל:

אוהד דקל 18, יהל פלג וטום סיגטי 13, רום כהן ועמרי שוסהיים 9

 

הרבו לקלוע לגליל עליון:

עדי אדרי 20, גיל סרוסי 15, עידן קריפס 9

הפועל ניר נהריה – מכבי רעננה עירוני 88-75

מכבי עירוני יורם רעננה חיפשה לרשום ניצחון חוץ ראשון מאז מחזור הפתיחה בגלבוע, כשהתארחה אצל העולה החדשה עירוני ניר נהריה, שהגיעה עם 3 הפסדים רצופים.

המשחק היה שקול למן הפתיחה, כאשר יהל מלמד לוקח את האורחים על הכתפיים ברבע הראשון, בעוד שלשות של חנא עבד ויד חמה של רביב שולמן איפשרו ללבנים לאזן ל-22-22 בתום הרבע הראשון.

פנינת השרון ירתה גם היא מחוץ לקשת בפתיחת הרבע השני, כשמלמד ואיתמר רוט מנסים להוביל בריחה, אבל תומר הרשקוביץ ובר מיכאלוב מנעו זאת. סיום טוב של המחצית הראשונה מצד יונתן מושקוביץ ורועי גורלנד סידר לקבוצתו של רון נוה יתרון 44-40 בהפסקה.

נהריה לא התכוונה לוותר וראתה את אלדר יעקב צולף 10 נקודות אישיות רצופות למול סלים של מושקוביץ בכדי להפוך את התוצאה ל-53-54. רעננה איבדה את הראש וראתה את עידו סופר ואת עבד ממשיכים קדימה עד ל-59-63 בסיום הרבע השלישי.

מושקוביץ היה האיש של הכחולים בפתיחת הרבע האחרון עם 8 נקודות אישיות רצופות, אך שולמן שמר את המקומיים ביתרון קטן. מלמד הצטרף למושקוביץ ויחד עם שלשה של רוט החזירו את קבוצתם ליתרון. למארחת נגמר האוויר ומלמד ומושקוביץ ניצלו זאת בכדי להבטיח ניצחון לרעננה 88-75 בסיום.

 

מחוז דרום

מכבי ראשל"צ שומרת על הפסגה עם מאזן מושלם ואחריה בחבורת הצמרת: מכבי ת"א, הפועל ת"א והפועל ירושלים. מרכז הטבלה צפוף ובתחתית הפועל באר שבע/ב"ש רושמת ניצחון בכורה דרמטי ומכבי רחובות שמחפשת ניצחון בכורה.

טבלת הליגה

  1. מכבי ראשלצ איציק 12
  2. מכבי תל אביב טדי 11
  3. הפועל תל אביב 11
  4. הפועל ירושלים עזרא 11
  5. הפועל נ.צ רוטשטיין 9
  6. אליצור יבנה 8
  7. הפועל יורם חולון 8
  8. ע.ל.ה יהוד             7
  9. הפועל באר שבע/ב"ש 7
  10. מכבי רחובות עומר 6

 

תוצאות המשחקים

הפועל תל אביב – ע.ל.ה יהוד 74-96

הפועל תל אביב מנצחת את יהוד שמחזיקה מעמד רבע אחד ונכנעת לריצה של באדומים ברבע השני.

הרבע הראשון היה שקול. אליעד טל הוביל את המקומיים בפתיחה מול דקות טובות של יואב אולסקה. 4 רצופות של אופק גול וסל של גל דגן מול 5 רצופות של תומר נגר קבעו את תוצאת הרבע 20-23 להפועל ת"א.

ברבע השני האדומים עבדו היטב משני צידי המגרש. שחר לזר ואליעד טל היו אמונים על הנקודות בתוספת שלשה ונקודות מהקו של עידו ברגמן שמנגד יהוד מתקשה לייצר סלי שדה (2 בלבד ברבע) ומסתמכת על נקודות מהקו של שחף שטיינברג ותומר נגר ובמחצית 33-50 להפועל ת"א.

ברבע השלישי החבורה העיקשת מיהוד לא מוותרת ומנסה לחזור למשחק. שטיינברג עם 8 רצופות. דניאל הילל ואיתן דלויה לא נותנים ליהוד להתקרב. עומר פלח האורח עם 4 רצופות חותם את תוצאת הרבע השלישי 52-66 הפועל ת"א.

ברבע האחרון האדומים לוחצים על הדוושה וסוגרים עניין ברבע התקפי של שתי הקבוצות. לזר וטל ממשיכים את היכולת הטובה בתוספת שלשות של אופק גול, דניאל הילל ויואקים וויואנג שמנגד אולסקה ופלח היו ספקי הנקודות של האורחת ובסיום ניצחון משכנע 74-96 להפועל ת"א

 

הרבו לקלוע להפועל ת"א

שחר לזר 26, אליעד טל 21, דניאל הילל 13, אופק גול 9, אמיתי רותם 8

הרבו לקלוע ליהוד:

יואב אולסקה 21, תומר נגר 14, עומר פלח ושחף שטיינברג 11

 

מכבי ראשל"צ איציק – הפועל יורם חולון 72-89

מכבי ראשל"צ ממשיכה לשמור על מאזן מושלם בכל הגזרות ומנצחת בבית את הפועל חולון.

הרבע הראשון היה נטול הגנות. רועי ויגודמן פתח את המשחק טוב למקומיים ומנגד היו אלה אדוארד גיטמן וטל אופיר. ליאור ברקוביץ ועידו רוימי סיפקו נקודות לראשל"צ בדרך ליתרון 21-27 בתום הרבע הראשון.

ברבע השני ראשל"צ מגדילים את הפער בזכות נקודות של ליאור ברקוביץ ויוגב עובדיה וסיומת טובה של טל פלד. מנגד גיטמן ניסה להזחיר את האורחים למשחק ובמחצית 38-49 ראשל"צ.

ברבע השלישי המקומיים סגרו את הסיפור. רוימי, אפק שפיר וברקוביץ רצו כל הדרך ליתרון 52-70 בסיום הרבע השלישי.

טל פלד עם רבע נהדר הוביל את המקומיים. מנגד גיטמן המשיך להיות המוציא לפועל ביחד עם עמית ניניו ואלמוג ניסמזון ובסיום 72-89 לראשל"צ.

 

הרבו לקלוע לראשל"צ:

טל פלד 19, ליאור ברקוביץ 17, יוגב עובדיה 12, עידו רוימי 11 , איתן בורג ואפיק שפיר 10

הרבו לקלוע להפועל חולון:

אדי גיטמן 28, אלמוג ניסמזון 14, טל אופיר 10

 

הפועל באר שבע/ב"ש – מכבי רחובות עומר 74-77

ניצחון בכורה העונה להפועל באר שבע/ב"ש על יריבתה בתחתית מכבי רחובות.

הרבע הראשון היה צמוד. רחובות עולה ליתרון בזכות ירון גהלי, סתו פוקס ואיתן ינאי. מנגד עומר גוטסמן ושחר שמאי משאירים את המקומיים בתמונה 15-18 לרחובות בתום הרבע.

ברבע השני רחובות ממשיכה לשמור על היתרון הקטן שלה. ינאי המשיך להיות המוציא לפועל שמנגד איתי בן חמו לוהט בקרב ב"ש ובמחצית 32-36 לרחובות.

ברבע השלישי התקשו הקבוצות לייצר נקודות והפער נשמר. הצמד סתו פוקס ואיתן ינאי שומרים על היתרון של האורחת מרחובות. חן קראוניק נכנס לפעולה אצל המקומיים ובתום הרבע השלישי 49-52 לרחובות.

ברבע האחרון ב"ש רושמת מהפך בראשות תאיר ביטן, חן קראוניק ושחר שמאי מנגד היו אלה  פוקס וגהלי. הסיומת היה דו קרב פרטי בין שגב הלוי מרחובות עם שלשה ושתיים מהקו מול 4 רצופות בקור רוח מהקו של איתי בן חמו ובסיום ניצחון ראשון ודרמטי לב"ש 74-77.

 

הרבו לקלוע להפועל באר שבע/ב"ש:

חן קראוניק 24, איתי בן חמו 23, שחר שמאי 15

הרבו לקלוע למכבי רחובות:

סתיו פוקס 23, איתן ינאי 14, ירון גהלי 13, שגב הלוי 12

 

הפועל ירושלים עזרא – אליצור יבנה 71-74

הפועל נס ציונה רוטנש – מכבי תל אביב טדי 82-74