ליגת העל לנוער, מחזור 8: ניצחון לכפ"ס על רעננה; ראשל"צ עדיין בלתי מנוצחת

מאת אילון סלוס

כמה נקודות מפרידות בין המקום הראשון למקום השביעי במחוז הצפוני? והאם מכבי ראשל"צ ממשיכה לשמור על מאזן מושלם במחוז הדרומי? סיכום משחקי המחזור ה-8 בליגת העל לנוער.

מחוז צפון

צפוף ומותח במחוז צפון כשרק שתי נקודות מפרידות בין מקום 1 למקום 7. הפועל כפ"ס מנצחת במפגש צמרת את רעננה ודוחקת אותה מחבורת הצמרת. גלבוע/מעיינות ורמת השרון במיני משבר מאבדות גובה, ובתחתית, גליל עליון צפת, נהריה ומכבי פ"ת שנאבקות נגד הירידה.

טבלת הליגה

מס'       קבוצה                                           נק'

  1. הפועל כפר סבא אביב 14
  2. הפועל נעם עמק הגליל 14
  3. מכבי חיפה אסי 14
  4. מכבי רעננה עירוני 13
  5. הפועל עמק חפר 12 (משחק חסר)
  6. הפועל גלבוע מעיינות 12
  7. א.ס.רמת השרון עלומים 12
  8. הפועל גליל עליון צפת 9
  9. הפועל ניר נהריה 9
  10. מכבי פתח תקוה נחמן 8 (משחק חסר)

 

הפועל גלבוע מעיינות – מכבי אסי חיפה 72-58

ערב חנוכה הפגיש שתי קבוצות בכיוונים שונים. הירוקים שעושים עד כה עונה נהדרת עם מאזן חיובי 2-5 וגלבוע/מעיינות שנמצאת במשבר עמוק ואחרי 2 הפסדים רצופים ונמצאת במאזן חיובי 3-4 רוצה להיצמד לחבורת הצמרת ולא להיגרר לקבוצות התחתית. בחצי הראשון שתי הקבוצות לא מצליחות למצוא את הטבעת. מי שעשו את זה היו דביר אוחנה ואלון מורגנשטרן עבור המקומיים ומנגד אילי חן הוביל את הירוקים, ובסיום הרבע הראשון 15-13 למכבי חיפה. ברבע השני , שתי הקבוצות המשיכו להפגין משחק שלא התעלה לרמה גבוהה כשהם מתקשים לייצר מהלכי כדורסל ולא מוצאים את הטבעת. בן ממן עם נקודות עבור המקומיים ומנגד פוקסמן שמר את חיפה במשחק ובמחצית שוויון 26-26 . ברבע השלישי הירוקים התחילו לפגוע והכניעו את הגנת הדאבל אפים של המקומיים במטווח שלשות עומר סבן (3) ומקסים פוקסמן ויצרו לעצמם יתרון משמעותי ראשון שרק יכולת טובה של אוחנה הורידה את גלבוע/מעיינות בסיום הרבע השלישי בתוצאה 50-47 לירוקים. ברבע האחרון גלבוע/מעיינות נכשלה בכל משימה הגנתית והגנת הדאבל אפים שלה העמידה את איתמר כץ פעם אחר פעם מחוץ לקשת חופשי והוא דייק (חיפה קלעו 9 שלשות בחצי השני) פעם אחר פעם שההפרש כבר מגיע ל+18 וגלבוע/מעיינות מרימה ידיים ובסיום 58-72 למכבי חיפה.

הרבו לקלוע לגלבוע מעיינות: דביר אוחנה 21, בן ממן 15, אלון מורגנשטרן 10

הרבו לקלוע למכבי חיפה: דניאל נג'ר 18, עומר סבן 15, איתמר כץ 12 (4 שלשות ברבע האחרון), מקסים פוקסמן 11

הפועל נעם עמק הגליל – הפועל ניר נהריה 65-106

עמק הגליל מנצחת בבית בקלילות את נהריה ושומרת על מקומה בצמרת הגבוהה. רבע הראשון היה צמוד. טום סיגטי, עומרי שוסהיים ורום כהן הובילו את העמק , שהאורחים המפתיעים מנהריה לא מוותרים על המשחק בעזרת עידו סופר ותומר הרשקוביץ ובתום הרבע הראשון 13-16 לעמק הגליל. הרבע השני היה כבר אופרה אחרת שהעמק ברבע התקפי של 30 נקודות יוצרים בריחה לדו ספרתי. סיגטי המשיך את היכולת הטובה שלו מהרבע הראשון כשאוהד דקל מצטרף אליו בתוספת סיומת טובה של רום כהן. אצל האורחים שלשות של רביד שולמן ועידו סופר לא הספיקו ובמחצית 33-46 לעמק. ברבע השלישי העמק המשיכו ללחוץ על הדוושה, כשכל שחקני הקבוצה שותפים לחגיגה, והקבוצה גם עברה לשמור כשהיא מחזיקה את האורחים על 10 בלבד ובתום הרבע 43-72 מהדהד לעמק. הרבע האחרון היה משוחרר ונטול הגנות. רום כהן ורותם גורן שחזר אחרי פציעה ארוכה היו שם עבור העמק בפתיחת הרבע מול דקות טובות של נבו בן אבו האורח. סיומת טובה של יהל ליבוביץ ובסיום ניצחון 65-106 לעמק.

הרבו לקלוע לעמק הגליל: רום כהן 24, טום סיגטי 16, יהל ליבוביץ 12, עומרי שוסהיים 10

הרבו לקלוע לנהריה: עידו סופר 18, אלדר יעקב, נבו בן אבו ורביד שולמן 9

הפועל כפר סבא אביב – מכבי רעננה עירוני 68-75

הפועל כפ"ס ממשיכה במסע הקסם שלה כשהיא מנצחת יריבה שלה לצמרת מכבי רעננה. הרבע הראשון היה צמוד מאוד. עומר שגב ושלשה של שגיב גורמן פתחו את המשחק לכפ"ס, מנגד יונתן מושקוביץ עם 7 רצופות. רועי פריצקי עם 4 משלו וסל ועבירה של שגיב גורמן ועומר שדה עבור כפ"ס שמנגד איתמר רוט ויהל מלמד מעניקים יתרון ברבע לרעננה 17-18. ברבע השני המקומיים הופכים את הקערה ועולים ליתרון בראשות רועי פריצקי, שגיא זילברשלג וניר שפר שתי שלשות של מושקוביץ והוסיף נקודות מהקו ובמחצית 35-38 לכפ"ס. ברבע השלישי המקומיים עולים ליתרון דו ספרתי. פריצקי ושפר סוחפים אותה ליתרון משמעותי מנגד מושקוביץ מנסה להשאיר את רעננה במרחק סביר. דקות טובות של פריצקי ושדה חותמים את תוצאת הרבע 47-63 לכפ"ס. ברבע האחרון האורחים הגיעו למשחק כשהם יוצרים ריצה משלהם. מטח שלשות של מושקוביץ (2) ורוט (2) מצמצמים את הפער בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. פריצקי מכפ"ס במשחק מצויין קולע את הנקודה ה-30 שלו במשחק שסיומת טובה של חואקין גוטמן לא עוזרת ובסיום 68-75 לכפ"ס. 

הרבו לקלוע לכפ"ס: רועי פריצקי 30, עומר שדה 16, ניר שפר 9, שגיא זילברשלג 8

הרבו לקלוע לרעננה: יונתן מושקוביץ 25, איתמר רוט 13. 

א.ס. רמת השרון עלומים – הפועל גליל עליון צפת 74-79

מכבי פתח תקוה נחמן – הפועל עמק חפר (נדחה ליום חמישי 26.12)

מחוז דרום

מכבי ראשל"צ שומרת על הפסגה עם מאזן מושלם ואחריה בחבורת הצמרת: הפועל ת"א, מכבי ת"א והפועל ירושלים. מרכז הטבלה צפוף ובתחתית שתי קבוצות בדרך לירידה: מכבי רחובות והפועל באר שבע / ב"ש .

טבלת הליגה

מס'       קבוצה                                         נק'

  1. מכבי ראשלצ איציק 16
  2. הפועל תל אביב 15
  3. מכבי תל אביב טדי 14
  4. הפועל ירושלים עזרא 13
  5. הפועל נ.צ רוטשטיין 12
  6. אליצור יבנה 11
  7. הפועל יורם חולון 11
  8. ע.ל.ה יהוד 11
  9. הפועל באר שבע/ב"ש 9
  10. מכבי רחובות עומר 8

 

הפועל ירושלים עזרא – מכבי תל אביב טדי 73-57

מכבי ת"א מתאוששת מההפסד בדרבי ומנצחת בחוץ את הפועל ירושלים במשחק ששודר בשידור ישיר בערוץ הספורט. מכבי ת"א פתחו היטב את המשחק. עמית אהרוני, נדב סהר, ויונתן אטיאס בתוספת שלשה של נדב ינקוביץ מול סל אילון ששון 2-9 למכבי. הצהובים המשיכו לרוץ בראשות נדב סהר, שזכה לדקות משחק בליגת העל ביום ראשון, שמריץ אותם כל הדרך ליתרון 10-27 בתום הרבע האשון. ברבע השני הצהובים לא עוצרים באדום. סהר ממשיך ללהוט וביחד עם שלשה של לוין מול דקות טובות של יואב שטרית. אטיאס עם 2/2 מהקו משלים ריצת 0-15 בדרך ליתרון שיא של 30 הפרש 12-42. שלשה של סהר ונקודות של רינסקי חותמות את תוצאת המחצית 19-47 למכבי ת"א. ברבע השלישי הפער נשמר. יואב שטרית המקומי פתח את הרבע עם 6 רצופות מנגד אטיאס הגיב והלוח מורה 27-53. אטיאס המשיך את המומנטום ובתום הרבע השלישי 34-59. הרבע האחרון היה על מי מנוחות. הצמד אטיאס וסהר המשיל להיות המוציא לפועל אצל האורחים שאצל המקומיים היו אלה ששון, אפל ושטרית ובסיום 57-73 למכבי ת"א.

הרבו לקלוע להפועל ירושלים: יואב שטרית (6 ריב') ואילון ששון (12 ריב') 15, יובל שניידרמן (8 אס' ו-6 ריב') 10, רוי ג'וסלה 6, אור כהן 5, אלון אפל (8 ריב') 4, רון דואניס 2.

הרבו למכבי ת"א: נדב סהר (9 ריב', 5 אס', 7 חס', סחט 10 עבירות, מדד 29) 26, יונתן אטיאס (17 ריב') 19, נדב ינקוביץ 10, הראל רינסקי (8 ריב', 5 אס') 8, יובל לוין ועמית אהרוני 5.

הפועל נס ציונה רוטנש – הפועל תל אביב 79-77

משחק הצמרת בין נס ציונה להפועל ת"א היה מותח וצמוד לכל אורכו שהאדומים בקאמבק מדהים בסיום המשחק רושמים ניצחון חוץ חשוב והם נצמדים לחבורת הצמרת. פתיחת המשחק היתה כולה נס ציונה. המקומיים בראשות אופיר גולדשטיין (11 נק' ברבע) ותומר אברמוביץ (10 נק' ברבע) שטפו את המגרש שהם מותירים את האדומים ללא מענה שרק שחר לזר משאיר אותם במשחק ובתום הרבע הראשון 16-24 לנס ציונה. ברבע השני האדומים סגרו את הפער. לזר המשיך ללהוט כשאופק גול ועידו ברגמן מצטרפים אליו ואורי צ'צ'יק משלים 4 שלשות רצופות של הפועל ת"א. מנגד גולדשטיין המשיך להיות המוציא לפועל של נס ציונה ובמחצית 41-44 לנס ציונה. ברבע השלישי שוב נס ציונה יוצרים בריחה כשתתי הקבוצות מתקשות לייצר נקודות ולמצוא את הטבעת. גולדשטיין שוב סיפר נקודות ושתי שלשות של אברמוביץ סימנו את הבריחה של נס ציונה. אריאל לחוביץ החזיר את האדומים למשחק ובתום הרבע השלישי 53-61 לנס ציונה. הרבע הרביעי היה מותח ומעניין. המקומיים עם נקודות של טל זהביאן, אברמוביץ וגולדשטיין מול סל ושלשה של אליעד טל. נס ציונה עולים מעם שלשה נוספת ליתרון מבטיח 69-77 דקה וחצי לסיום. אבל מכאן האדומים בקאמבק מרשים רושמים ריצה מדהימה של 0-10 עם 5 רצופות של לזר, שלשה של אליעד טל והלוח מורה 77-77. שחר לזר, גיבור המשחק נשלח אל הקו וקובר בקור רוח 2/2 בדרך לניצחון 77-79 להפועל ת"א. 

הרבו לקלוע לנס ציונה: אופיר גולדשטיין 31, תומר אברמוביץ 27

הרבו לקלוע להפועל ת"א: שחר לזר 32, אמיתי רותם 8

מכבי ראשל"צ איציק – אליצור יבנה 58-90

ניצחון ביתי למכבי ראשל"צ שממשיכה לשמור על מאזן מושלם בכל הגזרות. הרבע הראשון היה למרבה ההפתעה צמוד. יוגב עובדיה ואפק שפיר הובילו את המקומיים שמנגד טוהר אמסלם ולירן אזולאי לא מוותרים על המשחק ובתום הרבע 13-15 לראשל"צ. הרבע השני היה כבר סאגה אחרת שעל המגרש היתה קבוצה אחת בלבד: מכבי ראשל"צ שעבדה היטב משני צידי המגרש. אפק שפיר, עידו רוימי וליאור ברקוביץ פתחו היטב את הרבע עבור המקומיים. מנגד עוז חולי עם נקודות משלו. דקות טובות של עומר חממה וטל פלד מול 4 רצופות של ארז כהן ובמחצית 23-48 לראשל"צ. ברבע השלישי המקומיים שומרים על היתרון הגבוה שלהם. פלד וויגודמן אחראים לספק נקודות שאצל האורחים היו אלה יהונתן דלאל ולירן אזולאי ובתום הרבע השלישי 45-71 ראשל"צ. ברבע האחרון שוב המקומיים שוטפים את המגרש ומותירים את האורחים מיבנה חסרי אונים. עידו רוימי ביחד עם איתן בורג חותמים את תוצאת המשחק 58-90 לראשל"צ.

הרבו לקלוע למכבי ראשל"צ: טל פלד 17, עידוי רוימי 15, רועי ויגודמן 12, אפק שפיר 11

הרבו לקלוע לאליצור יבנה: לירן אזולאי 16, עוז חולי 13, ארז כהן 8

הפועל באר שבע/ב"ש – ע.ל.ה יהוד 75-66

ניצחון חוץ חשוב ליהוד על ב"ש והיא יוצאת מהאיזור המסוכן של הירידה לליגה השנייה. הרבע הראשון היה צמוד. איתי בן חמו עם 7 הראשונות של ב"ש מנגד תומר נגר האורח לא נתן לב"ש לברוח. דקות טובות של חן קראוניק המקומי וסל נוסף של בן חמו ובתום הרבע יתרון 17-18 לב"ש. ברבע השני המקומיים הגדילו את הפער. שתי שלשות וסל שדה של אריאל אלבז שבר משולמי מגיב עם שלשה משלו. נקודות של בן חמו ועמית פוגל שמנגד יואב אולסקה נגס בפער ובמחצית 32-35 לב"ש. הרבע השלישי היה במעמד צד אחד. שהאורחים עבדו היטב בהתקפה והחזיקו את המקומיים על 7 נק' בלבד. תומר נגר, אולסקה, קראוניק ובר משולמי הריצו את האורחים ליתרון דו ספרתי 32-42 בתום הרבע. ברבע האחרון המקומיים ניסו לחזור למשחק בראשות בן חמו ואלבז. אבל נדב מינסקי ועומר פלח שמרו על היתרון ובסיום 66-75 ליהוד.

הפועל יורם חולון – מכבי רחובות עומר 66-72