ליגת העל לנוער – משחקי השלמה

מחוז צפון:
מחזור אחד לסיום, ותמונת הבית העליון כמעט הושלמה כשחמש קבוצות הבטיחו מקומן בבית העליון: הפועל עמק יזרעאל (0-10), גליל עליון צפת (2-8), אליצור נתניה (4-7 ומשחק עודף), הפועל גלבוע מעיינות ועירוני רעננה (3-7)

הקרב על הכרטיס האחרון פתוח ומעניין בין שלוש קבוצות: בני הרצליה (6-5 ומשחק עודף), מכבי אסי חיפה (5-5). ומכבי הוד השרון (6-4).
להוד השרון יתרון במאבק פנימי אחרי שניצחו את בני הרצליה 62-57 ואת מכבי אסי חיפה 46-50. להרצליה יתרון במקרה של שוויון מול מכבי אסי חיפה לאחר שניצחה אותה 62-78.
כל התרחישים למחזור האחרון:
מכבי אסי חיפה תעלה לבית העליון אם תנצח את הפועל גליל עליון צפת בבית.
הוד השרון תעלה לבית העליון אם תנצח את הפועל גלבוע/מעיינות בחוץ בתוספת הפסד של מכבי אסי חיפה.
בני הרצליה תעלה לבית העליון רק במקרה שמכבי אסי חיפה והוד השרון יפסידו במשחקיהן

בתחתית 4 קבוצות שתשחקנה בבית התחתון: והפועל כפר סבא אביב (7-3), אליצור קרית אתא, הפועל קרית טבעון (8-2), ומכבי חיפה צעירים (9-1)

תוצאות המשחקים:
הפועל גליל עליון צפת – הפועל גלבוע מעיינות 63-65
(מתוך אתר גלבוע/מעיינות)
מחזור אחד לפני סיום הבית המוקדם נפגשו שתי הקבוצות הצפוניות שכבר הבטיחו את עלייתן לבית העליון שהקבוצה שתנצח ידעה שתסיים במקום השני בוודאות ללא קשר לתוצאה שתשיג במחזור האחרון.
הקבוצה המקומית חסרה את יותם ישראלי.גלבוע/מעיינות חסרה את הרכז דניאל כהן ואת יותם חנוכי.
פתיחת המשחק הייתה לא טובה בשתי הקבוצות שאיבדו כדור אחרי כדור שמהלכים פשוטים לא צולחים וכל סל מגיע אחרי מאמצים גדולים . לקראת סוף הרבע הראשון ,עמית ראובן בדקות טובות מוריד את גלבוע/מעיינות ביתרון 14-15 .
הרבע השני המשיך להיות במתכונת הרבע הראשון ששני הצדדים עם הגנות חזקות מקשים מאוד על היכולת ההתקפית הרגילה שהראשונים לצאת מהבצורת היו אלה המקומיים שבעזרת יותם אלון, ירושלמי ודהן יוצרים מומנטום ראשון במשחק ובסיום המחצית הראשונה 27-33 לגליל עליון.
גם ברבע השלישי הגליל המשיכו להיות ביתרון שהם מנצלים חולשה יוצאת דופן בהתקפה של 3 שחקנים שבדרך כלל מסיימים דו ספרתי (ברסון חיון ופריבר) ועולים ליתרון דו ספרתי ראשון. ננקין השאיר את האדומים מגלבוע/מעיינות בחיים ולא נתן למקומיים לברוח יותר מדיי ובסיום הרבע השלישי 46-56 לגליל עליון.
ברבע הרביעי גליל כבר עולים ליתרון +12 עם דקות איכותיות יותר בהתקפה שבגלבוע/מעיינות רק ננקין וראובן ולוי מצליחים להשאיר אותנו במרחק שפוי. לקראת אמצע הרבע הרביעי שהיה נראה שהמשחק גמור התעורר איתי מושקוביץ הצעיר ובבליץ מכל טווח כופה שוויון 60-60 שלוש וחצי דקות לסיום. פסק זמן מקומי החזיר התקפה וסל חשוב של דהן (60-62) . עמית ראובן כפה שוב שוויון (62-62) וקרוב לדקה וחצי אחרי השוויון שתי הקבוצות פשוט לא מצאו את הטבעת עם החטאות לא אופייניות ואיבודי כדור. ננקין נשלח אל הקו דקה לסיום והעלה את גלבוע/מעיינות ליתרון 63-62 אחרי הרבה מאוד זמן. המקומיים יוצאים להתקפה ומקבלים שריקה ל-3 זריקות של ירושלמי שמדייק רק באחת (63-63) . 34 שניות לסיום גלבוע/מעיינות יוצאים להתקפה על כל הקופה אך זריקה לא טובה מרחוק מחזירה את הכדור למקומיים שירושלמי לוקח אחריות הולך לטבעת וקובר סל מנצח 3.2 שניות לסיום. פסק זמן של ליאור קרת. גלבוע/גליל מוציאים את הכדור מהצד לתרגיל אחרון. הכדור מגיע למושקוביץ שלוקח זריקה מעבר לקשת הפוגעת בטבעת הקדמית וקובעת ניצחון לגליל עליון.
הרבו לקלוע לגלבוע/מעיינות : אייל ננקין -15, עמית ראובן, אביאל לוי-14 כ"א, איתי מושקוביץ -13

הפועל עמק יזרעאל – מכבי אסי חיפה 78-90
מכבי רעננה עירוני – הפועל כפר סבא אביב 76-78
מכבי הוד השרון – מכבי רעננה עירוני 63-57 (משחק ממחזור 9)
מכבי עירוני יורם רעננה הגיעה להתארח במוצאי-שבת אצל מכבי הוד-השרון אחרי שרשמה שני הפסדי ליגה רצופים. המקומיים, שידעו שרק ניצחון ישאיר אותם בתמונת הבית העליון הוליכו 6-7 בפתיחה עם נקודות של אלירן חדד, לפני שעומר פולג ומייקל בריסקר קבעו 15-12 בתום הרבע הראשון. קבוצתו של רון נוה המשיכה להוליך בפער קטן גם בדקות הבאות, כששלשות של פולג ובריסקר נותנים לכחולים אויר לנשימה מול סלים של אמיר זילברמן ונועם ניסנוב. בריסקר סחט עבירות וסער את המחצית הראשונה עם 7 נקודות מקו-העונשין בדרך ל-32-29. פתיחת המחצית השנייה היתה שייכת לשחקניו של חי דוידי, שהיו ראשונים לכל כדור ונהנו משתי שלשות של ניר פינקלשטיין בדרך למהפך, כשעל הלוח 35-40. דניאל רון ועילאי פורמן צימקו ל-41-43 בתום הרבע השלישי. המומנטום נשאר של הלבנים, כשפינקלשטיין, ניסנוב וחדד בשלשה הגדילו את הפער ל-46-51. רעננה, שידעה שניצחון שלה יבטיח לה את ההעפלה לבית העליון, לא אמרה נואש, כשאיתי רם ופולג מצמקים ל-51-54. הדקות הבאות היו שייכות לבריסקר, שעם שלשה ונקודות מהקו איזן ל-57-57. האורחים השיגו עצירות ובצד השני היה זה בריסקר עם 4 מ-4 מהעונשין בדרך ל-61-57. הוד-השרון החטיאה ויריבתה חתמה ניצחון 63-57 יקר בדרך להשגת המטרה.
מחזור אחרון:
אליצור עירוני נתניה – בני הרצליה 70-84
מכבי רעננה עירוני – אליצור קרית אתא
הפועל כפר סבא אביב – הפועל עמק יזרעאל
הפועל קרית טבעון – מכבי חיפה צעירים
הפועל גלבוע מעיינות – מכבי הוד השרון
מכבי אסי חיפה – הפועל גליל עליון צפת
מחוז דרום:

מחזור אחד לסיום העונה הסדירה ותמונת ששת העולות לבית העליון הושלמה: מכבי ת"א טדי (0-10), הפועל נס ציונה איתי (1-9), הפועל ירושלים דני (2-8), הפועל ת"א (3-7), מכבי ראשל"צ איציק ומכבי עופר ראשל"צ (4-6)
במחזור האחרון צפויים לנו מפגשים ראש בראש בין ששת הראשונות על מאבקי מיקום ועמדה טובה לקראת משחקי הבית העליון. כל התוצאות מהליגה הסדירה נגררות לבית העליון.
גם תמונת הבית התחתון הושלמה כשבמחזור האחרון מאבקים בין הקבוצות על המיקום: הפועל גן יבנה/אשדוד (6-4), אליצור יבנה (7-3), עירוני אהרון ר"ג (7-3), הפועל ירושלים יובל (7-2), הפועל ברנר (9-1) ומכבי רחובות עומר (0-10).

תוצאות המשחקים:
מכבי עופר ראשל"צ – הפועל גן יבנה/אשדוד 78-83
מכבי ראשל"צ איציק – מכבי ת"א טדי 98-59

מחזור אחרון:
מכבי ת"א טדי – הפועל ירושלים דני
הפועל ת"א – הפועל נס ציונה איתי
מכבי ראשל"צ איציק – מכבי עופר ראשל"צ
עירוני אהרון ר"ג – הפועל ירושלים יובל
הפועל ברנר – הפועל גן יבנה/אשדוד
מכבי רחובות עומר – אליצור יבנה
ביום שני הבא יתקיימו משחקי שלב שמינית גמר גביע המדינה לנוער:

בני הרצליה – הפועל קרית טבעון
הפועל יובל ירושלים – מכבי הוד השרון
מכבי רעננה עירוני – מכבי ראשל"צ איציק
הפועל ת"א – הפועל גליל עליון\צפת
א.ס רמה"ש – מכבי ת"א טדי
הפועל יורם חולון – מכבי חיפה צעירים
מכבי פ"ת/ אליצור נתניה – הפועל ירושלים דני
הפועל גלבוע מעיינות – מכבי חיפה אסי (נדחה ליום שלישי 17.1)

רבע גמר גביע המדינה לנערים– המשחקים יתקיימו ב-22.1

הפועל אבי חולון – א.ס אשקלון
הפועל כפר סבא תמר – עירוני ר"ג
אליצור נתניה – מכבי יאיר ראשל"צ
מכבי יהושע ת"א – מכבי רעננה