ליובין: הרצון הוא תמיד לפתוח חזק ואז להגביר

נבחרת ישראל קמה הבוקר שמחה מהניצחון אבל גם מאד דרוכה לקראת המשחק הערב מול פינלנד. הנבחרת עשתה אימון בוקר קל באולם במונפלייה עם דגשים ספציפים לקראת הנבחרת הפינית ובעיקר שחרור. עוזר המאמן ליאור ליובין דיבר עם התקשורת.

"אנחנו קצת מכירים את פינלנד, ראינו אותם בהכנה ואנחנו יודעים שמדובר בקבוצה מצוינת", אמר, "הם עשו יורובאסקט מצוין בפעם הקודמת. הם נתנו משחק גדול. אנחנו שמים את הניצחון מאחורינו והפוקוס הוא על פינלנד בערך דקה אחרי שהסתיים המשחק הראשון".

על הסגנון של פינלנד לעומת רוסיה: "זה סגנון אחר וזו קבוצה חזקה מאוד. מה שדומה בינם לבין רוסיה זה רמת הקליעה, אבל זו קבוצה אחרת, הם מאוד מחוברים ומשחקים הרבה שנים ביחד. צריך לראות איך המשחק התפתח. ידענו שמול רוסיה נוכל לשחק יותר עם פורוורדים, אבל כל משחק באליפות יכול להתפתח אחרת ואי אפשר לדעת אם נשחק שוב בהרכב נמוך".

על כוכב פינלנד פטרי קופונן: "קופונן שחקן ברמה גבוהה מאוד, אבל עיקר הכוח של פינלנד הוא הקבוצתיות שלה. לא הייתה אנחת רווחה אחרי הניצחון, לא היה עלינו עול, אלא פשוט שמחנו. זה ניצחון שמחבר ועושה טוב לקבוצה".

על העובדה שפינלנד מגיעה למשחק אחרי מנוחה של פחות מ-18 שעות: "אני רוצה לקוות שלעייפות שלהם תהיה משמעות ושזה יעבוד לטובתנו. יש רגעים שהסיטואציה בונה אותך ואני חושב שזה מחלחל לשחקנים. אנחנו מפקסים את השחקנים וחלק מהשחקנים כבר היו במעמדים כאלו ויודעים להתנתק מהמשחק של אתמול. כדאי מאוד שנפתח טוב. עשינו אתמול התאמות שעזרו לנו לחזור למשחק. נקווה שנקפוץ עליהם מהרגע הראשון. הבית מאוד מאוזן. אפילו צרפת הסתבכה מאוד. זה בית שווה כוחות ואני חושב שהוא יהיה שווה וצמוד עד הסוף".

עוזר המאמן ליאור ליובין התייחס הבוקר לניצחון אתמול ובעיקר לקראת המשחק הערב מול הפינים

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Sunday, September 6, 2015

"אני חושב שמגיע פה הרבה קרדיט לצוות המקצועי, התכוננו למשהו בשבוע האחרון ואני חושב שהצוות המקצועי התאים את עצמו. הם הבינו שמה שעשינו לא עובד", התייחס ליאור אליהו להתאמות ההגנתיות במחצית. "הרוסים קלעו 8 שלשות במחצית הראשונה והיינו צריכים להתאים את עצמנו. עברנו להגנת חילופים ואני נותן את הקרדיט לגארדים שקיבלו שחקנים גבוהים למטה ונתנו פיצוצים ונלחמו, עשו פאולים ולא נתנו סלים קלים. הפיצוצים זה כל הכיף, זה חלק מהעניין. זו האליפות ואף אחד לא נותן לשני לנצח. אנחנו פוצצנו וגם הם פוצצו, אבל אנחנו ניצחנו".

על משחק הפורוורדים לצד כספי וכדיר אמר: "אתה אף פעם לא יודע מי ישחק. אתמול בעצם כל הסנטרים לא שיחקו – דיאור מעט מאוד, יניב ורוברט, אבל אין מה לעשות. התאמנו את עצמנו לסיטואציה ואני בטוח שהם עוד ישחקו ויקבלו את הדקות שלהם. זו אליפות ל-12 שחקני סגל".

רביב לימונד התייחס לשלשה החשובה שקלע והייתה הראשונה של ישראל במשחק: "די הסתכלנו על כל הפרסומים האחרונים וגיחכנו בינינו לבין עצמנו. ידענו כל הזמן שאנחנו יודעים לקלוע מבחוץ. אבל זה לא משנה, העיקר שניצחנו במשחק הראשון נבחרת כזו קשה. זה נתן לנו 'וייב' להמשך ו'בוסט' ואני מקווה שננצל את זה. אני חושב שזה באמת היה תהליך, עבדנו קשה. זה לא קל לחבר נבחרת בתקופה כזו קצרה ואני שמח שזה התחבר בזמן הנכון".

מאמן נבחרת פינלנד הנריק דיטמן אמר אחרי ההפסד אתמול ולקראת המשחק מול ישראל: "כבר היינו די קרובים לניצחון, ועבדנו קשה בשבילו, אבל עכשיו נשקיע את כל המאמצים כדי להשיג מול ישראל את הניצחון הראשון שלנו ביורובאסקט", הבהיר דטמן, שניתח: "ישראל היא יריבה מאוד פיזית, אחת שאפשר אפילו להגיד עליה שהיא יריב אכזרי. אנחנו חייבים לשמור על הריכז במשחק מולה, ולא להיות עצבניים, אחרת המשחק יילך לנו לאיבוד".

אתמול באליפות אירופה:

מעבר למשחק של ישראל, נערכו אתמול עוד שני משחקים בבית א' ושניהם היו צמודים. במשחק המוקדם ניצחה פולין את בוסניה 64-68 אחרי דרמה גדולה בדקות הסיום. במשחק המרכזי גברה צרפת המארחת על פינלנד 87-97 לאחר הארכה. הנה שני התקצירים:

תוצאות יתר המשחקים:

בבית ב' ניצחה גרמניה את איסלנד 65-71 כשנוביצקי ושרודר קולעים 15 נק' כ"א. סרביה וספרד, שתי נבחרות שמועמדות לזהב, נתנו משחק לפנתיאון בסופו סרביה ניצחה 70-80 כשנמניה ביילצה, הMVP של היורוליג בעונה שעברה מפגיז 24 נקודות. במשחק השלישי בבית ניצחה טורקיה את איטליה 87-89 אחרי קאמבק אדיר של האיטלקים ברבע האחרון, שלא הספיק לניצחון.

תקציר גרמניה – איסלנד

תקציר סרביה – ספרד

תקציר טורקיה – איטליה

בבית ג' התחוללה ההפתעה הגדולה של היום הראשון כשהולנד האנונימית גברה 72-73 על גאורגיה בדרמה של השניות האחרונות. יוון גברה על מקדוניה 65-85 ובמשחק המרכזי קרואטיה ניצחה את סלובניה 73-80 כשקרונוסלאב סימון מפגיז 20 נקודות, לוקה זוריץ' מוסיף 17 ומריו הזוניה קולע 13 נקודות.

תקציר הולנד – גאורגיה

תקציר יוון  – מקדוניה

תקציר קרואטיה – סלובניה

בבית ד' צ'כיה של ננו גינזבורג הביסה 57-80 את אסטוניה החלשה, לטביה המאחרת גברה על בלגיה 67-78 ובמשחק צמוד נוסף ניצחה ליטא את אוקראינה 68-69.

תקציר צ'כיה – אסטוניה

תקציר לטביה – בלגיה

תקציר ליטא – אוקראינה

ולסיום, קבלו את 5 המהלכים הגדולים של היום הראשון באליפות אירופה. הנבחרת שלנו לא כאן, אבל רודי פרננדז ומריו הזוניה כן.