לירז אריאלי: "אף אחד בליגה לא אוהב לשחק נגדנו"

 

על החיבור עם ברק פלג, הטיפים מעמית בן דוד, המפגשים מול אחיו טמיר, ההצלחה של מכבי חיפה והשאיפה לחזור לליגת העל במקום שייתן לו את הבמה להיות שחקן משמעותי. לירז אריאלי נהנה מהחיים ברעננה

את הפתעת המחזור ה-15 בלאומית ניפקה מכבי רעננה שגברה על גליל/גלבוע, 75-84. אחד המצטיינים של רעננה היה לירז אריאלי (23), שהולך והופך לשחקן משמעותי מאוד במערך של ברק פלג. אריאלי תפר 17 נקודות מול קבוצת ההגנה השנייה בטיבה בליגה עם 4 שלשות מוצלחות מתוך 5 זריקות, ויחד עם חבריו הוכיח שרעננה היא קבוצה שכדאי לספור אותה במאבקי הצמרת העונה.

לירז, זה היה המשחק הכי טוב שלך העונה?

"היו לי כבר משחקים טובים העונה, אבל אין ספק שזה אחד הטובים. אולי בגלל שזה היה מול קבוצה שהיא אחת מהשתיים או השלוש הטובות בליגה, אז אפשר להגיד שכן. אני שמח שזה הגיע בתיזמון הזה. הרגשתי טוב, היו לי כמה שלשות פנויות שנכנסו, ובעיקר בחצי השני החשוב הרגשתי שאני נכנס טוב למשחק ואני שמח שניצחנו".

נמשיך לראות ממך את אותה יכולת בהמשך העונה?

"כל משחק אני מצפה מעצמי מחדש לתת תפוקה. אני תמיד רוצה לתרום לקבוצה שלי כמה שיותר, ומקווה שאוכל לשמור על אותה רמה בהמשך העונה".

הניצחון הזה היה הצהרת כוונות של מכבי רעננה?

"בתור קבוצה אנחנו מצפים מעצמנו ליותר ממה שהצגנו בתחילת העונה. פתחנו פחות טוב, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ותמיד שואפים גבוה. מבחינה אנושית, ויצא לי להיות חלק מהמון קבוצות, זו קבוצה מדהימה. כיף לנו להיות אחד עם השני. מן הסתם, לוקח זמן להתחבר, ולנו לקח קצת יותר מדי זמן. בגלל זה פתחנו חלש, ועכשיו אנחנו משתפרים כל הזמן".

אתם יכולים ללכת עד הסוף השנה ולעלות ליגה?

"אנחנו לא חושבים על זה כרגע. רוצים לשחק את הכדורסל שלנו, ואם נמשיך להתקדם ולהשתפר, אני בטוח שנהיה איום משמעותי עבור כל קבוצה".

בוא נפשט את זה, יש 4 קבוצות שמסומנות כרגע כחזקות בליגה, מכבי רעננה נופלת מהקבוצות האלה?

"במשחקים מולן ניצחנו 2 והפסדנו 3. כרגע אנחנו לא בין 4 הגדולות, אבל אני חושב שאף אחד לא אוהב לשחק נגדנו, וזה טוב בשבילנו".

איך החיבור שלכם עם ברק פלג? כמו שאמרת, הפתיחה הייתה פחות טובה, אבל עכשיו עושה רושם שהבנתם את הראש שלו.

"ברק הוא מאמן שחווה והיה במעמדים האלה כשחקן. אני חושב שאנחנו משחקים את מה שמאפיין את ברק. אנחנו קבוצה מאוד קשוחה ששומרת טוב, ורואים את טביעת האצבע של ברק במשחק שלנו".

השבוע סגרתם חשבון עם הקבוצה ששלחה אותו הביתה.

"כן, אני בטוח שזה גרם לו לחייך קצת, וגם אנחנו כקבוצה חטפנו שם בראש חבילה במשחק הראשון, וזאת הייתה סוג של סגירת חשבון קטנה".

איך זה לשחק לצידו של שחקן עתיר ניסיון כמו עמית בן דוד?

"תענוג. עמית מביא איתו טונות של ניסיון ומנהיגות. הוא בנאדם מדהים שמוביל אותנו ומחבר את הקבוצה. הוא תחרותי בצורה יוצאת דופן, לא יצא לי לפגוש יותר מדי אנשים כאלה. כיף להיות חבר לקבוצה שלו וחבר שלו בכללי. אם יש מישהו לקחת ממנו דוגמה ולהקשיב לו, זה עמית. כיף לשחק לצידו".

אחיך טמיר משחק בב"ש שעושה עונה טובה מאוד. במשחק הראשון קיבלת ממנו בראש ברעננה. הוא ירד עליך אחרי המשחק?

"ככה בקטנה, הכל ברוח טובה בינינו, לפחות עד שזה מגיע למגרש. אני מחכה להחזיר לו במשחק הבא בינינו ב'קונכיה'".

הוא זורק לך טיפים בתור האח הגדול?

"ברור, מאז שאני ילד קטן הוא עוזר לי ואני מקשיב לעצות שלו. זה כבר שנים ככה, זה חלק מאיתנו".

מתי נראה את שניכם בליגת העל?

"נקווה שכמה שיותר מהר. נקווה שדברים יילכו לכיוון שלנו, אבל אי אפשר לדעת איך הדברים יתפתחו".

גדלת ושיחקת במכבי חיפה. התיכנון הוא לחזור הביתה ולהיות שחקן משמעותי בחיפה?

"אני אהיה כנה. אני רוצה להגיע למקום שבו יעריכו אותי, מקום שייתנו לי לשחק ולהשפיע על הקבוצה. אם זה יהיה בחיפה? אני אשמח על אחת כמה וכמה. בסופו של דבר הרצון הוא לשחק במקום שמעריכים אותך ונותנים לך גב".