הערב: חצאי גמר גביע המדינה – המדריך המלא לשבוע הגביע

שבוע גביע המדינה יפתח היום עם משחקי חצי הגמר שיחלו בשעה 18:45 בהיכל מנורה מבטחים. הנה כל מה שחשוב לדעת.

המשחקים:

18:45 – מכבי ראשל"צ – מכבי אשדוד

21:15 – מכבי ת"א – נס ציונה

משחק הגמר  יערך ביום חמישי הקרוב, ה-18 לחודש בשעה 21:00.

השידורים:

טלויזיה: שני משחקי חצי הגמר וגם משחק הגמר יועברו בשידור ישיר בערוץ הספורט, אפיק 55, וגם בספורט5 HD. השידור יחל בשעה 16:00 עם תכנית מיוחדת של "מגרש פתוח" ישירות מהיכל מנורה מבטחים.
רדיו: שני משחקי חצי הגמר וגם משחק הגמר יועברו בשידור ישיר גם ברשת ב' של קול ישראל (95.5 FM) וגם בגלי צה"ל (96.6 FM).
רדיו סלולרי: כל המשחקים יועברו בשידור רדיו גם באפליקציות של גל"צ ורשת ב'.

סטטיסטיקה:

אם אתם מול המחשב או הסלולר, תוכלו לעקוב LIVE אחרי הסטטיסטיקה המתעדכנת כאן באתר איגוד הכדורסל.

חדשות אחרונות:

מכבי ת"א תופיע למשחק חצי הגמר ללא בריאן רנדל ודווין סמית' הפצועים, כמו גם דראגן בנדר שלא נרשם לסגל המשחק.
עירוני נס ציונה תופיע ללא טל דן הפצוע. בנוסף, יהיו אלו המשחקים האחרונים של דיימון סימפסון בקבוצה, אשר יעבור בשבוע הבא לאסטודיאנטס הספרדית.
מכבי אשדוד תופיע למשחק ללא הזר החדש שלה, ג'ראד הומאן.
במכבי ראשל"צ כולם כשירים וזמינים למשחק.

הדרך לחצי הגמר

את שני הנצחונות שלה השיגה מכבי ראשל”צ במשחקי חוץ. ברבע הגמר גברו הכתומים על בני הרצליה אחרי מותחן מרתק במיוחד, 77-78 . בשמינית הגמר ניצחו שרון דרוקר ושות’ בחוץ את אילת 83-89. יריבתה מכבי אשדוד, חלפה על פני קרית גת ברבע הגמר 79-91, בשמינית היא ניצחה את בחוץ את הפועל כפ”ס 80-86, ואילו בסיבוב הראשון גברה על קרית אתא 67-75.

גם מכבי ת”א שיחקה את שני המשחקים שלה חוץ. ברבע הגמר ניצחה את מכבי חיפה רוממה אחרי שחזרה מהקבר עם קאמבק מדהים, 70-73. בשמינית הגמר ניצחה מחזיקת הגביע בגן נר את גליל/גלבוע 61-83. יריבתה, נס ציונה, שיחקה בחוץ את כל 3 המשחקים שלה עד חצי הגמר. ברבע הגמר ניצחה נס ציונה את  את הפועל ר”ג/גבעתיים 79-91. בשמינית הגמר חלפה על פני מגדל העמק 71-86, ואילו בסיבוב הראשון גברה על 76-89.

מסביב:

את ההמנון, שירת התקווה, תשיר בערב חצאי הגמר הילדה לורן יודיצקי בת ה-10, בוגרת תכנית הריאלטי "בית הספר למוזיקה" של קשת בערוץ 2. ההמנון ינוגן בהפסקה בין של משחקי חצי הגמר.
את ההמנון במשחק הגמר תשיר הזמרת יובל דיין, גם היא בוגרת תכנית הריאלטי "THE VOICE" אשר הוציאה בשנה האחרונה את אלבומה הראשון שנחל הצלחה מסחררת. דיין תשיר לצידו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיעניק בסיום הגמר את גביע המדינה למנצחת.

אורח כבוד במשחק הגמר ב-18.2 יהיה קאמיל נובאק מזכ"ל פיב"א וזאת במסגרת הידוק היחסים בין איגוד הכדורסל לפיב"א, אחרי שישראל קיבלה גם את אירוח משחקי אליפות אירופה 2017 בארץ ומתמודדת בימים אלו על אירוח אליפות העולם עד גיל 19 בירושלים.

בערב חצאי הגמר יאמץ איגוד הכדורסל את האגודה לסוכרת נעורים שחודש פברואר הוא חודש ההתרמה שלה ולמחרת משחקי חצי הגמר ב-16.2 יכול יום ההתרמה הרשמי אז יצאו תלמידים מבתי ספר בכל רחבי הארץ להתרים אזרחים בבתים. האיגוד יתרום לאגודה 200 כרטיסים בחינם ויפרסם את הדרכים לתרום במהלך הערב כולו.

במהלך פסקי הזמן תופיע להקת המעודדות של איגוד הכדורסל.

אוהדים וכרטיסים:

כמעט כל הכרטיסים לאירוע נמכרו, נשארו כמה מאות כרטיסים ולכן הקופות יפתחו הערב לפני המשחק הראשון.

אוהדי מכבי ת"א ישבו בשערים 6-7-8.|

אוהדי נס ציונה ישבו בשערים 9-10-11.

אוהדי מכבי ראשל"צ ישבו בשערים 3-4-5.

אוהדי מכבי אשדוד ישבו בשערים 12-1-2.

מכירת הכרטיסים לגמר תחל ביום שלישי בבוקר דרך אתר לאן ודרך שתי הקבוצות שיעפילו למשחק הגמר.

קבוצות:

מכבי ת"א היא הקבוצה היחידה מבין כל הקבוצות שהעפילו לחצי הגמר שזכתה בו בעבר והיא עשתה את זה 42 פעמים, הכי הרבה בהיסטוריית הכדורסל הישראלי. הקבוצה גם זכתה בגביע המדינה 6 פעמים ברציפות וזכיה נוספת תהיה השביעית ברציפות. הרצף הכי גדול שלה הוא 9 זכיות רצופות, בין 1998 ל-2006.

מכבי אשדוד העפילה פעמיים לחצי גמר גביע המדינה (2011, 2013) אך מעולם לא עלתה לגמר.

מכבי ראשל"צ העפילה פעמיים למשחק הגמר (1992, 2012) אך מעולם לא זכתה בגביע. לראשל"צ יש עוד 4 הופעות בחצי הגמר (1991, 2000, 2005, 2014) בהן היא הודחה.

לעירוני נס ציונה תהיה זו הופעה ראשונה בהיסטוריה במעמד חצי הגמר.

שחקנים:

מבין כל השחקנים שיופיעו במעמד חצי הגמר, גיא פניני מחזיק בשיא הזכיות עם 6 זכיות, מתוכן 5 רצופות עם מכבי ת"א ועוד אחת עם הפועל ירושלים ב-2008.
אחריו ברשימה יוגב אוחיון ודווין סמית', שניהם עם 4 זכיות בגביע המדינה עם מכבי ת"א. בריאן רנדל ממכבי ת"א זכה פעם אחת בגביע, בשנה שעברה.
חוץ מפניני, מי שמחזיק בגביע המדינה עם שתי קבוצות שונות הוא יהוא אורלנד ממכבי אשדוד, שזכה עם הפועל ירושלים ב-2008 ועם הפועל חולון ב-2009.
גם לראשל"צ יש נציג עם גביע וזה אבי בן שימול, שזכה בגביע המדינה ב-2004 עם מכבי ת"א למרות שלא שיחק אפילו שניה אחת.

מאמנים:

מבין כל מאמני חצי הגמר, צביקה שרף הוא המאמן עם מספר הזכיות הגדול ביותר בגביע המדינה. לצביקה יש שישה גביעי מדינה, כולם עם מכבי ת"א.
שרון דרוקר ועופר ברקוביץ' עדיין מחפשים את זכייתם הראשונה, בדיוק כמו ז'אן טבק, שאמנם זכה בגביע 3 פעמים בתור שחקן אך עדיין לא הניף תואר כמאמן ראשי.

אולם:

זו הפעם ה-41 שגמר גביע המדינה נערך באולם מנורה מבטחים ביד אליהו. הוא נערך שם ב-1964, 1965, 1972, 1975 עד 1999 ושוב מ-2003 ועד 2014. בשנה שעברה נערך הגמר לראשונה בפיס ארנה בירושלים, ובמשך השנים נדד הגמר לאולמות כמו עין שרה בנהריה, רוממה בחיפה, האולם באשקלון, אולם אוסישקין (פעמיים) ואולם הפחים בחולון אשר אירח את הגמר לא פחות מ-5 פעמים. בעבר  נערך הגמר גם באולמות פתוחים כמו בלומפילד, מגרש הפועל ביפו, מגרש אוריון, מגרש נעמן והמגרש בגבעתיים.

קישורים:

את חידון גביע המדינה שלנו כבר עשיתם?

ציטוטים ממסיבת העיתונאים כבר קראתם?

את שיתוף הפעולה החדש עם אל על כבר ראיתם?

את הראיון הנהדר עם טל קפרלס כבר שיננתם?