מחזור 13 בארצית: הפועל חיפה לא עוצרת, מכבי בת ים מפסידה במפתיע

אתמול התקיים המחזור ה-13 בליגה הארצית שפתח את משחקי הסיבוב השני לאחר פגרה של שבוע בסיום הסיבוב הראשון. בצפון שומרת הפועל חיפה על מאזן מושלם, ורשמה את הניצחון ה-13 שלה העונה. בדרום נפתח הסיבוב בהפתעה גדולה כאשר המוליכה מכבי בת ים הפסידה בבית למכבי פ"ת, וירדה למקום השני. למקום הראשון העפילה אליצור רמלה אחרי ניצחון קל מול תל כביר.

צפון

השדים האדומים מחיפה ממשיכים את הריצה שלהם לעבר הכרטיס לליגה הלאומית. הקבוצה של שקד שוהם המשיכה בדיוק מהמקום בו יצאה לפגרה, וחלפה על פני משוכה גבוהה – משחק חוץ מול הפועל עכו השלישית בטבלה, 83-96. מאמן חיפה, שקד שוהם: "משחק ברמה גבוהה מאוד של שתי הקבוצות. לשמחתי, ברבע השלישי ידענו להעלות הילוך בהגנה ולעצור את עכו ששיחקה נפלא. בסיום הרבע הולכנו ב-23 הפרש, ולמעשה הרבע הרביעי היה לפרוטוקול".

בשאר המשחקים נשר ניצחה בביתה את צפת, 61-77, והישוותה את המאזן שלה לזה של צפת – 7 נצחונות ו-6 הפסדים. מכבי חדרה עם ניצחון 6 העונה, גברה בחוץ על עמק חפר, 63-76. קרית מוצקין עם ניצחון 7 העונה גברה בחוץ על כוכב יאיר, 70-85. האחרונה בטבלה, חוף השרון, נוצחה על ידי אקדמיית וינגייט, 55-67.

דרום

הסיבוב השני נפתח עם הפתעה גדולה כאשר המוליכה מכבי בת ים נוצחה בביתה על ידי מכבי פ"ת, 84-93. היה זה הפסדה שני העונה של בת ים, וכעת היא במקום השני, דולקת אחרי הראשונה, אליצור רמלה. מאמן בת ים, דרור בריגר: "שיחקנו רך מדי, בלי הגנה בכלל. קילנו 30 נקודות יותר מהממוצע שלנו, מה שאומר שבראש לא הגענו בכלל למשחק, ועל זה צריך לחשוב היטב. כל הכבוד לפ"ת ששיחקו מחויבים, נלחמו, היו ראשונים לכדורים וקלעו מצוין. נצטרך להבין בדרל הקשה איך חוזרים לבסיס ההגנתי שלנו".

רמלה של אבי סוכר פתחה את הסיבוב ברגל ימין, וגברה בחוץ על האחרונה בטבלה מכבי תל כביר, 86-104. שחקניו של סוכר חלפו בקלילות יחסית על פני תל כביר החלשה, וקיבלו בונוס נאה בדמות העפלה למקום הראשון לראשונה העונה.

בשאר המשחקים מכבי רחובות גמלה לקרית אונו שהפתיעה אותו בביתה בסיבוב הראשון, וניצחה 86-92. גבעת שמואל השיגה ניצחון 3 העונה כאשר גברה בביתה כל מכבי שוהם, 59-66. חל אילות גברה על מעלה אדומים, 72-78, והישוותה את המאזן שלה לזה האורחים – 6 נצחונות ו-6 הפסדים.