מחזור 4 בארצית: בת ים בנוקאאוט על רחובות, חיפה ממשיכה לדרוס

 

משחקי המחזור ה-4 בארצית הביאו איתם כמה וכמה תוצאות מעניינות. אם בצפון הפועל חיפה ממשיכה לשייט ומנצחת בקלות את כל היריבות שלה עד עכשיו, ובית"ר כפר יונה הולכת והופכת לסוס השחור של הליגה עם 4 מ-4, הרי שבדרום שלחו דרור בריגר וחניכיו במכבי בתם ים מסר ברור לליגה, כאשר הביסו את יריבתם לצמרת, מכבי רחובות. גם אליצור רצלה ממשיכה לנצח, ושומרת גם היא, כמו בת ים, על מאזן מושלם. בשבוע הבא אחת מהן תיאלץ להיפרד מהספרה אפס בטור ההפסדים כאשר השתיים ייפגשו למשחק סופר מסקרן. שימו לב גם לקרית אונו המפתיעה של ניר מטלון שסגרה ניצחון שלישי העונה. גם בצפון צפוי מפגש פסגה לוהט בשבוע הבא, כאשר הפועל חיפה תארח את עמק יזרעאל, כשהאורחים של עודד הנדלר עם שלושה נצחונות רצופים לאחר הפסד במחזור הפתיחה.

 

דרום

משחק העונה הראשון הפגיש את מכבי בת ים של דרור בריגר מול מכבי רחובות של נועם אורן. האורחים שכבר נוצחו במפתיע העונה על ידי קרית אונו, ידעו שהפסד נוסף ירחיק אותם נכון מהפסגה, אבל זה לא עניין את בריגר ושות' שמתחילת העונה מפגינים הגנת ברזל שמביאה להם נצחונות מרשימים. גם הפעם זה היה הסיפור, כאשר בת ים החזיקה את רחובות על 66 נקודות בלבד, ומנגד סגרה ערב התקפי טוב בהנהגתם של ישראל שיינפלד הותיק ששלט באזור הצבע ותרם 23 נקודות ושי קרביוב גם הוא עם 23 נקודות. ברחובות היחידים שהופיעו היו גור פורת עם 15 נקודות, וינעם אירם עם 11. בסיום נוקאאוט של בת ים, 66-85.

דרור בריגר, מאמן בת ים: "ניצחנו בדרך שלנו – הגנה חזקה וקשוחה, שחקנים מחויבים. ההבדל במשחק הזה היה משמעת טקטית נכונה בהתקפה ולכן גם קלענו 85 נקודות". נועם אורן, מאמן רחובות: "אתמול הבנו שנכון לנקודת הזמן הזו אנחנו ממש לא איפה שרצינו להיות. נשב, נעשה חושבים וביחד נוציא את העגלה מהבוץ. חוזקה של קבוצה נמדד ברגיעם שהכל קשה ושום דבר לא הולך. אנחנו עוד נגרום להרבה ספקנים לאכול את הכובע".

בת ים מול רחובות. עוד הצגה של בריגר ושות' # צילום: מתוך דף הפייסבוק של המועדון
בת ים מול רחובות. עוד הצגה של בריגר ושות' # צילום: מתוך דף הפייסבוק של המועדון

אליצור רמלה של אבי סוכר, שתארח את בת ים בשבוע הבא, לא התקשתה לסגור ניצחון שלישי העונה מול הפועל לוד שלא הצליחה לתת פייט של ממש. ניהול משחק מצוין של עומר וינטר בתוספת תרומה קבועה של הצמד ברנדי את קאר הביאו לרמלה ניצחון מרשים. בסיום 66-90 לרמלאים. אבי סוכר, מאמן רמלה: "משחק טוב שלנו. התכוננו טוב ללוד, והשחקנים הגיעו עם הבנה של חשיבות המשחק. לוד קבוצה טובה שעוד תעשה צרות להרבה קבוצות בליגה. הבוקר הראש שלנו כבר במשחק הבא מול בת ים".

עירוני שיקו קרית אונו המפתיעה ממשיכה לעשות חיל, והחבורה של ניר מטלון כבר עם ניצחון שלישי העונה, הפעם בחוץ על גבעת שמואל, 65-76. ניר מטלון, מאמן אונו: "שיחקנו עם המון סבלנות והקרה, גם כשהמשחק היה צמוד. אריאל תשובה נכנס והביא איתו התלהבות שדחפה אותנו לניצחון חשוב באולם בכלל לא קל".

בשאר המשחקים רשמה מכבי שוהם ניצחון שני העונה כשגברה על מעלה אדומים 68-82. מכבי פ"ת הפסידה בבית לבאר טוביה 56-72, ובמשחק המוקדם ניצחה חבל אילות את תל כביר 70-103.

 

צפון

האדומים מחיפה ממשיכים להרשים עם ניצחון רביעי ב-4 מחזורים, והפעם טיאטאו בקלות בחוץ את עמק חפר 57-84. שחקניו של שקד שוהם לחצו על הגז החל מהדקה הראשונה, ולא הותירו סיכוי של ממש למארחים. בתחילת החצי השני ברחה חיפה ל-20 הפרש ומשם כבר החל גארבג'-טיים אחד ארוך שאיפשר לשוהם לתת דקות משמעותיות גם לשחקניו הצעירים. שקד שוהם, מאמן חיפה: "משחק הגנתי טוב שלנו הוביל לכך שהמשחק היה בשליטה שלנו מהתחלה ועד הסוף. כל הכבוד לאוהדים שלנו שמול אולם מלא באוהדים של עמק חפר, דחפו אותנו ללא הרף".

האוהדים האדומים חוגגים # צילום: אלעזר פינקוביץ', מתוך דף הפייסבוק של המועדון
האוהדים האדומים חוגגים # צילום: אלעזר פינקוביץ', מתוך דף הפייסבוק של המועדון

אם במקרה של חיפה, היא סומנה בתחילת העונה כקבוצה שהולכת עד הסוף הרי שבית"ר כפר יונה היא ללא ספק הפתעת העונה עד כה. החבורה של דן ג'י יצאה למשחק חוץ קשה קרית מוצקין וחזרה עם ניצחון 72-75 בהנהגתם של עומרי שלף עם 21 נקודות, ישראל ישי עם 19 ואילן ברקוביץ' הותיק עם 16. דן ג'י , מאמן כפר יונה: "החבר'ה נתנו משחק הקרבה נהדר, אני גאה בהם. זה ניצחון מתוק מאוד, בעיקר לאור העובדה שהגענו למשחק בלי 3 שחקני רוטציה חשובים. היה קשה להתמודד עם הגודל של מוצקין, בעיקר אלמוג ברק. אנחנו מצליחים לקבל החלטות טובות במצבי לחץ וכשהקבוצה נמצאת עם הגב לקיר".

קבוצה נוספת שנמצאת בתקופה טובה היא עמק יזרעאל של עודד הנדלר. הקבוצה מהעמק סגרה ניצחון שלישי העונה כאשר גברה בקלות על חוף השרון 59-92. האורחים החזיקו מעמד 20 דקות וירדו למחצית בפיגור מחיק, 30-43. חצי שני מצוין של המארחים לא הותיר סיכוי לחוף השרון שהניפה דגל לבן. בלטו בעמק: יבגני ליוטרין עם 23 נקודות, קורן ז'ורנו עם 16, גל ויוינטה עם 11 ועופר דיגמל עם 10. בחוף השרון ניתן לציין את אור עידה עם 13 נקודות, תומר שניג ונמרוד אורן עם 11 כ"א. עודד הנדלר, מאמן העמק: "ניצחון חשוב. פתחנו טוב וממושמע. אני מרגיש שיש שיפור בקבוצה. בשבוע הבא משחק עונה!".

גם אליצור כוכב יאיר יכולה לסמן לעצמה פתיחת עונה טובה עם ניצחון שלישי העונה, העם בבית מול צפת 70-76.

בשאר המשחקים נשר נוצחה בביתה על ידי הפועל עכו 67-73. לב השרון רשמה ניצחון ראשון העונה כשגברה על מכבי חדרה 75-76.