מחר במחזור ה-18 בלאומית: המוליכה ב"ש מארחת את גליל עליון, רעננה תארח את כפ"ס

משחקי המחזור ה-18 בליגה הלאומית ייערכו מחר בערב, ובמוקד המחזור הדרבי השרוני בין השנייה בטבלה מכבי רעננה לשלישית בטבלה הפועל כפ"ס. המוליכה הפועל ב"ש תארח את גליל עליון, ותנסה לשמור על המקום הראשון למשך שבוע נוסף.

הפועל ב"ש (1) – גליל עליון (12) (19:00)
אולם: ב"ש
בסיבוב הקודם: 68-75 לב"ש
הדרומיים נמצאים בתקופה מצוינת, וינסו להמשיך לשמור על המקום הראשון ולרשום ניצחון 8 ברציפות. האורחים מצידם ינסו לעקוץ ולהפתיע ולהימנע מהפסד 8 ב-10 המחזורים האחרונים.
קרית אתא (9) – נס ציונה (5) (19:00)
אולם: רמז, קרית אתא
בסיבוב הקודם: 69-70 לאתא
משחק בין שתי קבוצות שהמילה יציבות לא נמצאת בלקסיקון שלהן העונה. לצד נצחונות נאים, המארחים ספגו הפסדים לא צפויים, והם תלויים בעיקר ביכולתו של הזר המצוין, סירדומיניק פוינטר. הכתומים מנס ציונה מצידם רוצים להתחיל ברצף נצחונות לקראת הישורת האחרונה של הליגה הסדירה.
הפועל ר"ג/גבעתיים (4) – מגדל העמק (6) (19:00)
אולם: זיסמן, ר"ג
בסיבוב הקודם: 71-96 למגדל העמק
המארחים חוזרים הביתה אחרי הפסד בכפ"ס שהגיע לאחר תקופה נהדרת שהדביקה את הקבוצה לצמרת הגבוהה. החבורה של מתן חרוש יודעת שאם היא רוצה להמשיך להיות פקטור משמעותי בצמרת, היא חייבת לנצח בבית את הצפוניים. האורחים מגיעים לזיסמן אחרי 5 הפסדים ב-8 המשחקים האחרונים, ומקווים להמשיך לנצח אחרי הניצחון במחזור האחרון על מכבי רחובות.
הפועל עפולה (11) – הפועל חיפה (10) (19:00)
אולם: היכל הספורט עפולה
בסיבוב הקודם: 92-102 לחיפה
מפגש בין שתי קבוצות עם מאזן זהה ושלילי – 7 נצחונות ו-10 הפסדים. שתי הקבוצות יודעות שניצחון יוכל לקרב אותן להתברגות בשמינייה הראשונה, ואילו הפסד עלול לדרדר אותן יותר כלפי מטה. עפולה לא יציבה וכל תוצאה אפשרית במשחקיה, ואילו חיפה פחות טובה משמעותית במשחקי החוץ שלה.
מכבי רעננה (2) – הפועל כפ"ס (3) (19:30)
אולם: מטרווסט רעננה
בסיבוב הקודם: 54-85 לרעננה
אחרי שבסיבוב הקודם רעננה הגיעה לכפ"ס והתפוצצה על המקומיים, הפעם החבורה של ברק פלג תארח את השכנים לקרב צמרת נוסף, בניסיון לרשום ניצחון כפול על החבורה של ברק דמיציאן. כפ"ס מצידה מגיעה למפגש אחרי ניצחון ביתי בקרב צמרת מול הפועל ר"ג/גבעתיים, וניצחון ברעננה יהפוך אותה למועמדת רצינית ללכת עד הסוף השנה.
רמה"ש (13) – עירוני ר"ג (14) (19:30)
אולם: אורנים רמה"ש
בסיבוב הקודם: 78-86 לרמה"ש
מפגש בין שתי הקבוצות הכי חלשות בליגה, שמחפשות ניצחון בנרות שאולי יוציא אותן לדרך חדשה. המארחים, שהניצחון האחרון שלהם הושג בדיוק לפני סיבוב שלם על אותה עירוני ר"ג, ומאז סוחבים רצף של 12 הפסדים, ינסו לשבור את הרצף ולגרד ניצחון אחרי תקופה כל כך ארוכה. האורחים יודעים שהפסד לרמה"ש עלול להקטין למינימום את הסיכויים שלהם להישאר בליגה, ולא רוצים לאפשר לרמה"ש לחזור להריח ניצחון.
מכבי רחובות (8) – הוד השרון (7) (19:30)
אולם: קציר, רחובות
בסיבוב הקודם: 83-94 להוד השרון
מפגש בין שתי קבוצות במאזן זהה – 9 נצחונות ו-8 הפסדים. המארחים עם 3 הפסדים ב-5 המחזורים האחרונים, הוכיחו כי השנה קשה מאוד לנצח באולם הביתי, למרות שספגו שני הפסדי בית בשני משחקי הבית האחרונים שלהם מול כפ"ס ונס ציונה. האורחים בתקופה מצוינת, ורשמו 5 נצחונות ב-6 המשחקים האחרונים.