מייקל בריסקר: "לא הופתענו מהניצחון"

סיבוב א' של גביע המדינה הגיע אמש לסיומו עם המשחק האחרון שהניב את הפתעת הסיבוב כאשר מכבי רעננה מהלאומית גברה על גלבוע/גליל מליגת העל, הדיחה אותה והעפילה לשלב הבא.

אחד מגיבורי הניצחון של רעננה היה מייקל בריסקר, בנו של מרק – שחקן העבר של מכבי ת"א. בריסקר ג'וניור הוביל את קלעי רעננה עם ערב מצוין של 20 נקודות, וסחף את פנינת השרון לניצחון המפתיע.

מייקל, הופתעת מהניצחון שלכם אתמול? אתם קבוצת הלאומית היחידה שהצליחה להדיח קבוצה מליגת העל.

"האמת היא שגם בשנה שעברה עשינו את זה, לא הופתענו מהניצחון כי אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים לנצח כל קבוצה, אם נגיע ונשחק כקבוצה באינטנסיביות שלנו ולפי הכללים של ברק".

אתם מסתערים על הגביע או שזה סתם קוריוז נחמד והראש שלכם רק בליגה?

"כמובן שהמטרה היא להגיע כמה שיותר רחוק בגביע המדינה, אבל המטרה שלנו היא להישאר בריאים ולהתמקד בליגה".

איזו קבוצה נבנתה השנה ברעננה ביחס לעונה שעברה? התחזקתם? נחלשתם?

"נבנתה קבוצה הרבה יותר צעירה מזאת של השנה שעברה, ואנחנו חסרים את גלעד קרני שנותן המון ניסיון ובגרות לקבוצה. יש לנו את אותו אופי כל שנה שזה אומר לשחק ביחד, להיות פייטרים ולשמור על צניעות".

בעונה שעברה הייתם הפתעת העונה בליגה הסדירה, סיימתם את העונה ראשונים ואז עפתם בסיבוב הראשון בפלייאוף. השנה יש לכם חלומות עלייה?

"עדיין אין חלומות משום סוג, זאת רק תחילת עונה, אנחנו עדיין עובדים קשה באימונים כדי להתחבר כמה שיותר ואנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להגיע גבוה, אם נשחק כמו ששיחקנו בשני המשחקים האחרונים".

בקיץ הקרוב אתה אמור להיות בורג חשוב בנבחרת העתודה. מחכה לזה?

"כן, אני תמיד אוהב לשחק בשביל נבחרת ישראל, זאת גאווה גדולה בשבילי. זה היה חסר לי מאוד בקיץ שעבר, כשבסופו של דבר לא נסעתי עם העתודה. אני חושב שיש לי המון מה לתת לנבחרת בקיץ הקרוב".

רק שאריאל בית הלחמי, מאמן נבחרת העתודה, לא יבוא טעון עליך אחרי מה שעשית לקבוצה שלו אתמול.

(צוחק) "אני מקווה שלא. אני אשמח מאוד לשחק בשבילו הקיץ".

באופן אישי, היית אמור לצאת לשחק במכללה הקיץ, למה זה לא יצא לפועל בסופו של דבר?

"התחלתי את כל התהליך מאוחר, ולקראת הסוף זה כבר היה מאוחר מדי, כי גם התגייסתי לצה"ל. אבל אני שמח שנשארתי לשחק כאן ברעננה בבית, אצל ברק פלג וכל הצוות של רעננה, שפשוט נותן במה לצעירים של המחלקה באופן מדהים".

אי אפשר בלי מילה על אבא שלך, שיאמן השנה בליגה הארצית. איזה סוג של מאמן הוא?

"אבא שלי מאמן מצוין, רוב הדברים שאני עושה הוא זה שלימד אותי או שראיתי אותו עושה אותם. מבחינה מקצועית הוא העלה קבוצה מליגה א׳ לליגת ארצית, ואני אישית חושב שהוא כבר מוכן לאמן בליגה לאומית, יש לו מלא ניסיון. הוא רק מחכה להזדמנות לאמן בליגות הגבוהות בארץ".

אני מניח שהחלום שלכם הוא לשתף פעולה ביחד כמאמן ושחקן?

"זה יכול להיות נחמד, אבל אבא שלי רק רוצה שאמשיך לעבוד קשה ולהתקדם, אם זה תחתיו או אצל מאמן אחר".

לסיום, השנה נראה אותך דומיננטי לראשונה בקבוצת בוגרים כמו שקרה במשחק הגביע?

"אני מקבל מלא ביטחון מברק, מהשחקנים בקבוצה ומכל הצוות ברעננה. אני מאמין שאוכל להיות גורם חשוב בקבוצה. בגדול, אני רק מראה את התוצאות של העבודה הקשה, כשאני עולה על הפרקט".