מיקי ברקוביץ' בהיכל התהילה של פיב"א

מיקי ברקוביץ', גדול שחקני הכדורסל בישראל נבחר להיכל התהילה של פיב"א ויוצג שם בטקס שיתקיים שבמשרדי פיב"א ליד ז'נבה ב-30 בספטמבר.

במכתב שהגיע היום לברקוביץ' עצמו ולאיגוד הכדורסל, כותב פאטריק באומן מזכ"ל פיב"א העולמי בין השאר למיקי: "נבחרת בזכות הישגיך הגדולים כשחקן, כחבר נבחרת ישראל שזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בשנת 1979 ומדליית הזהב במשחקי אסיה, בזכות הישגיך כשחקן מקצועי ובזכות העובדה שעזרת לכדורסל במדינתך לצמוח הן ברמה הארצית והן ברמה הבינלאומית".

היכל התהילה של פיב"א נפתח ב-2007 וכולל עד היום 213 שחקנים, מאמנים, שופטים ואחרים שתרמו לענף. ברקוביץ' יהיה השחקן הישראלי הראשון שיכנס להיכל התהילה ובסך הכל הישראלי השני אחרי נח קליגר.

בין השמות הגדולים של היכל התהילה אפשר למצוא את בני דורו של ברקוביץ' – זוראן סלאבניץ', אוסקר שמידט, חואן אנטוניו סאן אפיפניו, דראז'ן פטרוביץ', דינו מנגין, פיירלואיג'י מרזורטי, דראגן קיצ'נוביץ', סרגיי ואלכסנדר בלוב" ניקי גאליס, ולאדה דיבאץ', ארווידאס סאבוניס, ולדימיר טקאצ'נקו, וגם שחקנים מדורות אחרים כמו אנתואן ריגודו, פאנאיוטיס פאסולאס ופרננדו מרטין.

מבין האמריקאים נכנסו להיכל התהילה מייקל ג'ורדן, דיויד רובינסון, ביל ראסל ואוסקר רוברטסון.

יחד עם ברקוביץ' יכנסו להיכל התהילה במחזור זה גם שאקיל אוניל, טוני קוקוץ', פרו קמרון (ניו זילנד), ראיזה מויאנוביץ' (בוסניה), ואלדיס וולטרס (לטביה) והמאמן דושאן איבקוביץ'. בנוסף, להיכל התהילה במחזור זה תיכנס גם כל קבוצת הדרים טים של ארה"ב לאולימפיאדה ברצלונה ב-1992. כל הנבחרים, 8 במספר, נבחרו מתוך רשימה של 50 מועמדים בלבד.