מסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל; קטש: "החלון הזה משמעותי כדי להתקדם במפעל"

הערב התקיימה מסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל בכדורסל לקראת צמד המשחקים הקרוב במוקדמות גביע העולם, מול בריטניה ביום שישי ומול אסטוניה ביום שני, בהשתתפותם של יו"ר הועדה המקצועית עמוס פרישמן, מאמן הנבחרת עודד קטש ושני השחקנים – גל מקל ורביב לימונד.

קטש: "מחכה לנו חלון לא פשוט. משחקים קשים. מאוד משמעותי. מאוד חשוב להביא את התוצאות ולעשות את הטוב ביותר. הפקנו לקחים מסוימים מהחלון הקודם. אני והצוות יודעים יותר טוב לאן הולכים ואיזה קשיים יש. נאלצנו להתמודד עם פציעות. ניסינו לגבש את הצוות הטוב ביותר. הניסיון של רביב לימונד וגיא פניני יעזור לנו. הם זומנו בגלל הכושר שלהם ולא כהפקת לקחים מהחלון הקודם. עמית שמחון? זו החלטה מקצועית. אני מעריך אותו. אין לי משהו אישי נגד עמית שמחון".

קטש הוסיף: "כולם מכירים את הכדורסל הישראלי יותר מיומיים ואפשר להבין כמה קשה לשלב את השחקנים הצעירים, היינו שמחים אם היו יותר שחקנים צעירים שידפקו על הדלת של הנבחרת ויהיו יותר אופציות. היו כמה שחקנים שהם גיבוי ואני צריך שחקנים עם ניסיון, יש שני מתאזרחים שחזרו מפציעות והכושר שלהם לא 100 אחוז. בר טימור ועוז בלייזר בחוץ בגלל פציעות, אבל זה לא אומר שאין חשיבה קדימה. החלון הזה משמעותי כדי להתקדם במפעל”.

פרישמן: "אנחנו מתחילים את ההכנות לקמפיין השני. ג'ייק כהן מצטרף אלינו לאימונים. נשחרר אותו למשחק של מכבי תל אביב ואז הוא יצטרף אלינו בשבת וייצא למשחק חוץ. אנחנו עושים מאמצים להביא את השחקנים מבלי לפגוע במכבי תל אביב. זה הדבר הטוב שיכולנו לעשות. לקמפיין הזה ביקשנו את יובל זוסמן וג'ייק כהן. לא רצינו לפגוע בקריירה של ג'ייק כהן. ניסינו להביא לקמפיין הזה את מיטב השחקנים בכושר הטוב ביותר.".

מקל: "תמיד כיף לבוא לארץ. השיטה החדשה משנה את הרוטינה של העונה. הברייק הזה הוא כיף. היה לי סופשבוע עמוס של גביע ספרדי. מבואס מהמשחק שהיה לנו בחצי הגמר. לי אישית יש תקופה טובה ואני מחכה לתרום לנבחרת ולעשות דברים טובים. הכדורסל בספרד שונה ממה שיש בארץ, חלוקת הדקות, המהירות. אני מאוד אוהב לשחק תחת עודד ובכמה ימים מאוד בודדים אנחנו צריכים להתאים את המשחק שלנו לדרישות של עודד. הנבחרת שלנו מאוד חזקה, אבל גם בבריטניה יש שחקנים שאני מכיר מהליגה הספרדית. דברים השתנו שם והם קשוחים מאוד, הם רצים כבר שנים ביחד. מחכה לנו משחק קשה".

לימונד: "כיף גדול ללבוש את המדים הלאומיים. אני שמח שאחרי הפציעה שעברתי, הזדמן עבורי לחזור לסגל. אני מקווה שנעשה את התוצאות הרצויות. אני מקווה שתהיה האווירה כמו במשחקים של הפועל תל אביב. הרגשתי בקמפיין הקודם שאני חייב לטפל בעצמי ולחזור מהפציעה כדי לעזור יותר בעתיד. אני תמיד משאיר דלת פתוחה לנבחרת, האמנתי שאחזור ואני שמח שזה קרה".