מעלות אלופה בצפון. רגעים של הכרעות בליגה א'

מאת: אודי בורנשטיין

הפועל מעלות היא אלופת הצפון ואליצור מכבי אשקלון היא אלופת הדרום. דרמה בשבוע הבא במחוז הדרום נגד הירידה, כל התרחישים בכתבה הבאה.

 

מחוז צפון:

המחוז הצפוני סגור כולו לעונה זו כאשר הפועל מעלות היא אלופת המחוז הצפוני אחרי ניצחון על הפועל גוש זבולון 60 -44. בעקבות ההפסד ירדה רשמית גוש זבולון לליגה ב'.
הפועל עמק הירדן ניצחה את מכבי כרמיאל 82 -53 והבטיחה את מקומה בפלייאוף העלייה לליגה הארצית.
הפועל תרשיחא הפסידה למכבי נצרת 82- 73 אך שמרה על המקום השלישי בטבלה.
מכבי חיפה עתודה ניצחה את הפועל נצרת אורטודוקוס 85 – 52 והיא תסיים בחלקו העליון של הטבלה.

מכבי קריית ביאליק גברה על הפועל עראבה 91 – 71 והיא מסיימת את עונתה במרכז הטבלה.

הפועל מגידו חתמה את משחקי הבית לעונה זו עם ניצחון 81 -78 על הפועל נצרת עילית.
עלתה לארצית: הפועל מעלות
תשחק במשחקי המבחן: הפועל עמק הירדן
ירדו לליגה ב’: הפועל גוש זבולון, הפועל עראבה והפועל נצרת אורטודוקסים.
מחוז שרון:
במחוז השרון עדיין לא הוכרעה זהות העלייה אך נראה כי מוליכת הטבלה, אליצור ע.נתניה צפון בדרך הבטוחה אחרי שהביסה את השלישית בטבלה, א.ס. רמה"ש כוכבים 88- 58.

סגנית המוליכה, הפועל ג’ת גברה על הפועל זכרון/מעגן מיכאל 94- 78 ותאחל לאותה זכרון לגבור על נתניה בשבוע הבא.
מכבי רעננה יאיר ניצחה בקושי את היורדת מכבי פרדס חנה 65- 59 ובזכות הניצחון שמרה על המקום הרביעי בטבלה.
הפועל אחווה חיפה ניצחה את מכבי נתניה 91 – 71 ותסיים את העונה במקום השביעי.
אליצור גבעתיים ניצחה את בית"ר ת"א/נווה אליעזר 83- 48 אחרי תצוגת כדורסל מצוינת בנווה אליעזר שכללה לא פחות מ 15 שלשות. בעקבות הניצחון גבעתיים מבטיחה עונה נוספת בליגה א' ואת המקום התשיעי בטבלה. בית"ר מהעבר השני תסיים את העונה הזו במקום השמיני בטבלה וגם היא, כמו גבעתיים, תשחק בעונה הבאה בליגה. א'.

מי שירדה, בעקבות ניצחונה של גבעתיים היא מכבי בנץ הוד השרון, שלמרות שניצחה את הפועל טירה 66- 53 לא תהיה בעונה הבאה במחוז השרון.

משחקים מרכזיים במחזור הבא:
בצמרת: נתניה תתארח בזכרון, ג'ת בטירה
בדרך לארצית: אליצור עירוני נתניה צפון.
בדרך למבחנים: הפועל ג’ת.
ירדו לליגה ב’: מכבי בנץ הוד השרון, הפועל טירה ומכבי פרדס חנה.
מחוז מרכז:
אחרי שכבר במחזור שעבר נקבעה העולה והעולה למבחנים הפוקוס השבוע במחוז המרכז היה בתחתית כאשר מכבי גני תקווה אירחה את מכבי בית דגן. גני תקווה ידעו שניצחון משמעו, הישארות עונה נוספת בליגה א' והפסד יכול בסיטואציה מסוימת לשלוח אותם בחזרה לב'. בתום משחק מותח ניצחה גני תקווה 53 – 51. שלחה את בית דגן למקום ה – 11 תסיים ככל הנראה והשאירה את עצמה בליגה, אחרי שתסיים את העונה הזו במקום התשיעי.
הפועל נס ציונה איתי תיפרד מליגה א' אחרי שנתיים, הקבוצה הפסידה השבוע להפועל נען/גזר בתוצאה 70- 56.

במשחקים אחרים: האלופה ממודיעין גברה על מ.ס. הד"ג עמישב פ"ת 88- 77. הפועל נצר ניצחה את מכבי גדרה 91 – 52. אליצור ג.ש/בר אילן ניצחה את הפועל ת"א עודפים 61- 57 ואליצור רמת גן ניצחה את אליצור חשמונאים 62- 44.
עלתה לארצית: הפועל חבל מודיעין
תשחק במשחקי המבחן: הפועל נצר סירני
ירדו לליגה ב’: הפועל נס ציונה איתי, מכבי בית דגן ואליצור חשמונאים
מחוז דרום:
אליצור מכבי אשקלון הבטיחה את עלייתה באופן רשמי לליגה הארצית אחרי ניצחון על הפועל ירושלים פסגת זאב 80- 68. אשקלון, אשר ניצחה פעמיים את מרחבים/מבועים, שבמקום השני, יכולה להרשות לעצמה להפסיד במחזור הבא ועדיין תזכה באליפות.
הפועל מרחבים/מבועים ניצחה את הפועל אשדוד 97 -52 והיא תשחק במשחקי המבחן.
כעת, הפוקוס במחוז הדרומי עבר לתחתית שם 4 קבוצות מנסות להימנע מהמקום העשירי שמוריד ליגה. מכבי באר שבע גברה על אס"א ירושלים 71- 70. ב"ש במקום השלישי, ירושלים, בשמיני, מרחק נקודה בלבד מירידה.

הפועל ירושלים מרכז ניצחה את א.ס.אשקלון 84 – 65 וגם היא עם 9 ניצחונות ורחוקה נקודה מהמקום העשירי.

בקרב ישיר נגד הירידה ניצחה מכבי דימונה את בית"ר ירושלים 67- 59. בעקבות הניצחון דימונה עקפה את בית"ר ועלתה למקום התשיעי. בית"ר, שרק העונה ירדה מהליגה הארצית יכולה למצוא את עצמה יורדת 2 ליגות תוך שנתיים.

במשחק שלא קבע דבר ניצחה הפועל ב"ש אסא את הפועל אשכול 66-59.

משחקים מרכזיים בשבוע הבא:
בתחתית: בית”ר ירושלים תתארח אצל הפועל ב"ש אסא שניצחון לא יבטיח לה הישארות, דימונה, תנצח ככל הנראה את הפועל אשדוד, מהמקום האחרון בביתה. אס"א ירושלים והפועל ירושלים מרכז יפגשו ראש בראש כאשר גם במקרה של הפסד אס"א ירושלים תישאר בליגה, שכן גברה פעמיים גם על מכבי דימונה וגם על בית"ר ירושלים.

תרחישים למחזור הסיום (מה צריך לקרות כדי שכל קבוצה תישאר בליגה):

  1. אס"א ירושלים – במצב הטוב ביותר, הפסד להפועל ירושלים מרכז וכל קומבינציה אפשרית של 2 הקבוצות האחרות (ירושלים ודימונה) ישאיר את אס"א ירושלים בליגה שכן גברה על שתיהן פעמיים. אס"א הבטיחה רשמית את מקומה בליגה א' גם בשנה הבאה.
  2. בית"ר ירושלים – ניצחון של בית"ר ירושלים הוא הכרחי אם היא רוצה לנסות לשרוד. ניצחון של בית"ר, יחד עם הפסד של דימונה ישאיר את בית"ר ירושלים בליגה. ניצחון של בית"ר יחד עם הפסד של הפועל ירושלים מרכז וניצחון של מכבי דימונה ייצור בית משולש בין הקבוצות כאשר בית"ר גברה על ירושלים מרכז פעמיים והפסידה פעמיים לדימונה. הפועל הפסידה פעמיים לבית"ר והפסידה פעם אחת לדימונה ופעם אחת ניצחה אותה. משמעות הדבר: בבית פנימי של 3 קבוצות: בית"ר עם 2 ניצחונות ו 2 הפסדים, דימונה עם 3 ניצחונות ו הפסד בודד וירושלים עם 3 הפסדים וניצחון בודד ובמצב הזה ירושלים תישאר בליגה.
  3. מכבי דימונה – ניצחון של דימונה הוא לא הכרחי במחזור הקרוב אם בית"ר תפסיד. הפסד של בית"ר ודימונה נשארת בליגה. הפסד של דימונה וניצחון של בית"ר יוריד את דימונה לליגה ב'. ניצחון של אס"א ירושלים, יחד עם ניצחונות של דימונה ובית"ר ייצור בית משולש בו דימונה ראשונה וגם כך יכולה הקבוצה לשרוד. גם במקרה של ניצחון של הפועל ירושלים מרכז יווצר בית משולש (בהנחה שבית"ר ודימונה מנצחות) ואז אס"א תהיה עם 4 ניצחונות, דימונה עם 2 ניצחונות ו 2 הפסדים ובית"ר עם מאזן של 0 ניצחונות ו 4 הפסדים. שורה תחתונה. ניצחון של דימונה מבטיח לה באופן סופי עונה נוספת בליגה א'.
  4. הפועל ירושלים מרכז – ניצחון של הפועל ירושלים מרכז על אס"א יבטיח לה באופן סופי את ההישארות. הפסד לאס"א ירושלים יחד עם הפסד של דימונה/בית"ר ירושלים גם יבטיח לה הישארות בליגה. במידה ותפסיד לאס"א ירושלים וגם בית"ר ירושלים וגם דימונה ינצחו תמצא עצמה הפועל ירושלים מרכז בליגה ב'.

עלתה לארצית: אליצור מכבי אשקלון
תשחק במשחקי המבחן: הפועל מרחבים/מבועים
בדרך לליגה ב’: בית"ר ירושלים
ירדו לליגה ב’: הפועל אשכול והפועל אשדוד
אתם רוצים לשתף אותנו בתוצאות השבועיות שלכם. להעביר תוצאות רבעים, קלעים וכמובן לשלוח לנו תמונות מהמשחקים. אתם מוזמנים להעביר לכתובת מייל oudybornshtein@gmail.com מיד בסיום המשחק שלכם בשבוע הבא. אנחנו מחכים לסיקור המשחקים והתמונות שלכם