מרקוביץ': "ליד סטנלי ברנדי אני ילד"

 

על הניצחון בסדרה מול בת ים, על המשחק לצידו של סטנלי ברנדי, על 4 העליות שלו, על האפשרות שיחזור לשחק בליגה הלאומית ועל החוויה שצפויה לחובבי הכדורסל הישראלי בקיץ הקרוב. ארז מרקוביץ' סוגר עונה

בעוד חודש וחצי ארז מרקוביץ יחגוג יום הולדת 39. קשיש במושגי כדורסל? לא כשלצידך בקבוצה משחק סטנלי ברנדי שסוגר 50 בנובמבר. שני אלה שלטו העונה בצבע של אליצור יבנה והוליכו את הקבוצה של אוהד יתום לעלייה חזרה לליגה הלאומית אחרי עונה אחת בלבד בארצית.

מרקוביץ' הפך בשנים האחרונות לקבלן עליות כאשר בעונה שעברה עשה את זה עם מכבי רחובות, והשנה עלייה נוספת, הפעם במדי אליצור יבנה, למרות שהקבוצה הגיעה לגמר הפלייאוף מול מכבי בת ים בלי יתרון הביתיות לאחר שדורגה שנייה בסיום הליגה הסדירה.

מרקוביץ': "הייתה לנו עונה מאוד מעניינת. עברנו הרבה עליות וירידות, אבל הגענו לשיא בזמן הנכון, בכושר הנכון, מצב הפיזי הנכון ועובדה שהשגנו את המטרה בסופו של דבר".

הופתעת מהניצחון שלכם בסדרת הגמר על בת ים?

"לא, אני אף פעם לא מופתע כשקבוצה שלי מנצחת. אני אף פעם לא מגיע כאנדרדוג בשום סיטואציה, אז בטח שלא במשחק האחרון מול בת ים".

למרות שסיימתם את הליגה במקום השני?

"לפני שנה סיימתי במקום השלישי עם מכבי רחובות, וגם אז עלינו ליגה. העובדה שיש פלייאוף בארצית הופכת את העונה להרבה יותר מעניינת, ואין סיכוי שאתה גומר אותה מוקדם. פעם, לפני שהיה פלייאוף, היית מפסיד משחק אחד או שניים ונגמרה העונה. עכשיו יש פלייאוף, הביתיות היא אלמנט חשוב, אבל היא לא משהו שאי אפשר להתגבר עליו, כמו ששמתם לב גם השנה וגם בשנה שעברה".

גם פיגרתם 1:0 בסדרה, הכל היה נגדכם.

"זה נכון, האמת היא שגילינו הרבה אופי השנה. היו חבר'ה צעירים ומבוגרים, והצעירים עשו קפיצה מדהימה במהלך השנה והיה ממש כיף לראות את זה".

הפכת לבאנקר של עליות?

"חמסה חמסה, האמת היא שיש לי כבר 4 עליות, וזה בהחלט מכובד. זה אולי נראה קל, אבל לכל עונה יש את הקשיים שלה ואני מאוד שמח שיוצא לי בקריירה להיות חלק מקבוצות מנצחות".

יש עדיין התרגשות במשחקים כאלה או שבשבילך זה כבר עניין שבשגרה?

"ביום שאפסיק להתרגש, אפסיק לשחק כדורסל. גם עכשיו לפני המשחקים בגמר הפלייאוף בצהריים היו לי פרפרים בבטן וחיכיתי שהמשחק יגיע. כל פעם מחדש זה נותן לי את הדרייב. ביום שלא ארגיש ככה, אני אדע שאני צריך להפסיק".

איך זה לשחק לצידו של אגדת כדורסל כמו סטנלי ברנדי?

"האמת היא שהייתה חוויה מדהימה השנה לשחק איתו יחד. איך שהוא שומר על עצמו ועובד באימונים זה משהו מדהים. ממש דוגמה אמיתית. הלוואי עליי להיראות בגילי כמו שהוא נראה בגילו. יציא לי טוב לשחק לידו, כי אומרים שלידו אני ילד שרק עלה מהנוער. עשינו משחקים טובים ביחד למרות שכולם אמרו שזה לא מתאים ושלא נסתדר ביחד, אבל הוכחנו לכולם שזה אפשרי. חיפינו אחד על השני, כשהוא נפצע אני שיחקתי וכשאני נפצעתי הוא שיחק. בכלל, הייתה חוויה לשחק עם כולם. חבר'ה מדהימים אחד אחד, מהשחקן הראשון עד האחרון. וזה המפתח לעלות ליגה, החיבור הזה בינינו. כשיש אנשים טובים וכולם שמים את האגו בצד לטובת הקבוצה. אני שמח שזה נגמר כמו שזה נגמר".

לאליצור יבנה יהיה מה למכור בליגה לאומית לדעתך?

"זה מועדון נהדר שהיה לי כיף מאוד לשחק לשחק בו אחרי שעזבתי את רחובות שהיית בית חם עבורי. יבנה מתנהלת ברמה מאוד גבוהה, הכל מאוד מסודר, תמיד שומרים על אנרגיות חיוביות, גם כשקצת פחות הלך לנו. אני מאוד שמח בשביל המועדון הזה שהם חזרו ללאומית, ולדעתי הם יוכלו לתקוע יתד בליגה הלאומית ולא להילחם נגד הירידה".

כמו שנראית השנה, עושה רושם שיש לך עוד הרבה שנים לשחק.

"כל שנה אני אומר שאני חי משנה לשנה, אבל כשאתה משחק ליד סטנלי יש לאן לשאוף. נראה מה יהיה, אני גם לא שולל על הסף לשחק בליגה הלאומית בשנה הבאה. נראה איך זה יסתדר עם העבודה שלי במשרד התיווך שלי. בשנים האחרונות זה מה שמנע ממני לשחק בלאומית, ואם אמצא משהו שמסתדר לי עם העבודה, יש סיכוי טוב שאשחק בלאומית".

תגיע למשחקי נבחרת ישראל באוגוסט? אליפות אירופה בארץ.

"שמע, זה באמת חלום. יגיעו לכאן שמות גדולים, וזאת תהיה חוויה לכל אוהד כדורסל. בטוח שגם אני אעקוב אחרי הנבחרת מקרוב. צפויה לכולם חתיכת חווית כדורסל".