נבחרת הנוער יוצאת לאליפות אירופה. דניאל גוט: המטרה מדליה

בעוד כמה שעות, אחרי שהתאמנה הבוקר, תמריא נבחרת הנוער לאיסטנבול ומשם תמשיך לסמסון, שם תתחיל אליפות אירופה ביום שישי הקרוב. לנבחרת מצפה בית מוקדם לא קל. ביום שישי בוסניה, אלופת אירופה לקדטים, עם הכוכב הגדול דזנן מוסא בשעה 13:00 שעון ישראל, בשבת לטביה בשעה 15:15 וביום ראשון ליטא בשעה 13:00. כל המשחקים ישודרו באתר איגוד הכדורסל וערוץ הספורט. שתי הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר והאחרונות יאבקו על ההישארות בדרג א'. חלק גדול מהנבחרות כבר הגיעו לסמסון בתחילת השבוע כדי לקיים שם מחנות אן. הבוסנים שיחקו אתמול נגד טורקיה החזקה והפסידו 79-71.
האליפות יוצאת לדרך כשבקע הקולות שדרשו לבטלה או להעתיק מקום בגלל המצב הביטחוני בטורקיה, הפיגוע באיסטנבול בשבוע שעבר וחשש הורים ממדינות שונות. ספרד וסלובניה פרסמו מכתבים שמבקשים מפיב"א לא לקיים את המשחקים כעת. אתמול הגיע ארצה לביקור בזק מזכ"ל פיב"א אירופה קמיל נובאק שנפגש עם ראשי איגוד הכדורסל היו"ר עמירם הלוי והמנכ"ל יעקב בן שושן. נובאק סיפר שקיים שיחות טלפון עם חורחה גרבאחוסה נשיא ההתאחדות הספרדים וראשו נסטרוביץ', מזכ"ל ההתאחדות הסלובנית ואמר להם שאין שום כוונה לשנות את מועד המשחקים או מקומם ושהוא לא חושב שסמסון פחות בטוחה מכל מקום אחרי באירופה כיום.
הנבחרת יוצאת לאליפות עם אבטחה מתוגברת מאוד, אבל גם עם הרבה ציפיות עליהן דיבר המאמן דניאל גוט: "אנחנו יוצאים בתחושה טובה וביטחון שאנחנו מסוגלים לעשות דברים יפים. אלו חברה שהוכיחו את עצמם באליפויות קודמות ועלו דרג. אנחנו כמובן רוצים קודם כל להישאר בדרג א', אבל המטרה העיקרית היא לחזור הביתה עם מדליה. אני מאמין שיש לנו לא רק שחקני כדורסל טוב אלא חומר אנושי מדהים שמאוד מסתדר עם סגנון המשחק והאופי שנרצה להציג שם. ההכנה הייתה מצויינת, לא אידיאלית אבל מצויינת, העמידו לרשותנו את כל מה שאנחנו צריכים ונשאר לנו עכשיו לעשות את העבודה".
גוט הבטיח שהנבחרת תהיה מנותקת ולא תעסוק כלל בנושאים הביטחונים שיסבבו אותו אלא רק מרוכזת במטרה.
הסגל: מיכאל מושקוביץ' (קפטן), עמית אבו, גיל בני, יונתן רבינוביץ', מייקל בריסקר, תומר זלמנסון, יובל זוסמן, טום ספיר, ברק אוריון, מירון רווינה, תומר לוינסון, רון נקרשביץ'. לנבחרת מצטרף קורן ג'ורנו שהחלים ממחלת הסרטן ואיגוד הכדורסל החליט לשלוח אותו יחד עם הנבחרת. מאמן דניאל גוט, עוזרים עדי עמוס ואדיר עמר, מאמן כושר אבי קובלסקי, פיזיותרפיסט גדי ריבובסקי, מנהל נבחרת חזי הוכמן.