נבחרת הנוער: ניצחון רביעי ומאזן של 0-4; הביסה את רומניה 55-89, והבטיחה את המקום הראשון בבית המוקדם

נבחרת הנוער של ישראל הבטיחה את העפלתה לרבע גמר אליפות אירופה מהמקום הראשון בבית, אחרי שהביסה את רומניה 55-89 במשחק חד צדדי ועלתה למאזן 0-4 באליפות. מחר (18:15) תתמודד ישראל במשחק לפרוטוקול בלבד מול אזרבייג'אן וביום שישי בשעה 20:30 תשחק ברבע הגמר מול הנבחרת שתסיים שניה בבית D, שם יש קרב בין בלגיה, מקדוניה, שוויץ' ודנמרק, אחרי שאסטוניה המארחת כבר הבטיחה את המקום הראשון.

ישראל פתחה טוב ועלתה ליתרון אבל רומניה שיחקה מהר וטוב בהתקפה ושמרה על משחק צמוד. אופר מלכה עם מהלך מצוין של סל ועבירה ומיד לאחר מכן שלשה במעבר, קבעו 17-23 לישראל בסיום הרבע הראשון.

ישראל שמרה את הרומנים בלי נקודות במשך 4 דקות ומלכה בשלשה נוספת קבע 21-30. אביבי בדקות גדולות קלע 5 רצופות וישראל פתחה פער של 22-39, 5 דקות להפסקה. שלשה של לוינסון העלתה את היתרון ל22 הפרש ובהפסקה 31-51 לישראל.

פערי היכולת בין הנבחרת לא נתנו לרומניה סיכוי לקאמבק ולמעשה המשחק הסתיים כבר במחצית. ישראל שמרה על היתרון לאורך כל הרבע השלישי וניסתה להכניס את עמית עבו למשחק, אחרי שסיים את המחצית הראשונה ללא נקודות אך ללא הצלחה. היתרון כבר נסק עד 44-71 בסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון נתן אברהמי דקות לשחקני הספסל ובסיום 55-89 לישראל.

קלעו לישראל: מלכה 16, פורת 14 _8 ריב'), לוינסון 12, אביבי 10, רינגוואלד 9, אדם 9, אמיר 9, קרביץ 7, חנוכי 3. עבו, צ'יציאשווילי ודרוקר שיחקו ולא קלעו.

אברהמי: "אנחנו מובילים את הטורניר באסיסטים"

המאמן שרון אברהמי אמר בסיום: "ניצחון נהדר שלנו מול קבוצה שהיתה עם הפסד אחד עד עכשיו. הצוות יואב שמיר וערן ששון הכינו איתי את הקבוצה מצוין. המשחק הקבוצתי ניצח את המשחק, יחד עם ההגנה. אנחנו מובילים את הטורניר באסיסטים, היום מסרנו 24 אסיסטים וזה המפתח. אנחנו שמחים על הבטחת המקום הראשון ועם הפנים לרבע גמר".

הפסד לנבחרת הקדטים מול הולנד

נבחרת הקדטים של ישראל שיחקה היום בהולנד את המשחק הראשון מבין שלושה מול נבחרת הולנד, כהכנה לאליפות אירופה שתתקיים בהמשך החודש. הנבחרת הפסידה 75-65, דני אבדיה בלט אצל ישראל עם 24 נקודות, רזיאל חיון קלע 14, עמית אהרוני 8 ויובל אדוסי 4 נקודות. מחר יתקיים המשחק השני.