נבחרת העתודה: ניצחון ראשון באליפות אירופה; גברה על איטליה

נבחרת ישראל השיגה הערב ניצחון ראשון באליפות אירופה לעתודה בהיכל קבוצת שלמה אחרי 75-85 נהדר על נבחרת איטליה.

המשחק היה הפכפך, היתרון עבר מקבוצה לקבוצה, אבל בסופו של דבר ים מדר ודני אבדיה במשחק נהדר עם תרומה גדולה של יותם חנוכי ברבע השני דאגו שהניצחון יישאר בבית. מחר תתמודד ישראל מול אוקראינה בשעה 20:30 במשחק האחרון בבית המוקדם.

ישראל פתחה בהססנות ואיפשרה לקארוסו להוליך את איטליה ליתרון 2-10 בפתיחה. ים מדר ויאיר קרביץ שמרו את ישראל בתמונה ויחד עם הגנה חזקה ישראל ירדה בפיגור 19-18 בסיום הרבע הראשון, אחרי שלשה על הבאזר של דני אבדיה.

כניסתו של יותם חנוכי למגרש שינתה את המשחק, הוא קלע 11 נקודות רצופות כדי להוליך את ישראל ליתרון 32-40, 2 דקות להפסקה. ההגנה של ישראל המשיכה להיות נהדרת, עמית זיס ותומר פורת נלחמו, ולקראת ההפסקה דני אבדיה ויאיר קרביץ קברו עוד שלשות כדי לקבוע 34-48 במחצית, הפרש שיא אחרי רבע שני אדיר.

איטליה פתחה את הרבע השלישי עם שלוש שלשות רצופות שהקטינו את היתרון לחד ספרתי אחרי 5 דקות. ישראל נתקעה בהתקפה, האיטלקים חזרו למשחק צמוד וים מדר עם סל בהתקפה האחרונה ברבע השאיר את היתרון ישראלי, 55-58.

שתי שלשות של סטפאניני החזירו את היתרון לאיטליה בפתיחת הרבע האחרון, אבל ים מדר תפס פיקוד ושתי שלשות משלו החזירו את היתרון לישראל, 67-69, 5 דקות לסיום. דני אבדיה עם חסימה בהגנה ושני מהלכי התקפה גדולים קבע 73-77 לישראל כשנותרו 2 וחצי דקות לסיום.

נועם אביבי ודני אבדיה מהקו העלו את ישראל ל-8 נקודות הפרש דקה וחצי לסיום, והמלחמה הזו הספיקה כדי לנצח את המשחק. ים מדר עוד הוסיף נקודות בסיום וקבע 75-85 לישראל.

קלעו לישראל: ים מדר 20 (8 אס'), דני אבדיה 17 (8 ריב', 7 אס'), יותם חנוכי 16, יאיר קרביץ 12, נועם אביבי 7, עידן אלבר 6, עמית זיס 4, רז אדם 3.