נבחרת העתודה של ישראל, אלופת אירופה לשנת 2018, נחתה בנתב"ג עם גביע אירופה

אלופת אירופה, נבחרת העתודה של ישראל, נחתה היום אחה"צ בנתב"ג, הציגה את גביע אירופה וקיימה מסיבת עיתונאים מיוחדת בקבלת הפנים של התקשורת ושל שרת הספורט מירי רגב.

מאמן הנבחרת אריאל בית הלחמי אמר: "אני רוצה להודות לאיגוד הכדורסל על התמיכה, לבנק הפועלים, לפיני גרשון ועמוס פרישמן על ההזדמנות שנתנו לי לאמן את הנבחרת הזו. להורים של השחקנים על התמיכה ועל זה שגידלתם את החבורה הזו לתפארת. לצוות שלי – שרון, יואב, גדי וחזי – אתם החלק הכי חשוב בנבחרת הזו. בזכותכם עשינו את מה שעשינו.

זו אליפות של אנשים ויותר מהכל זו אליפות של החבורה הנהדרת של השחקנים. הכל מגיע להם, אנחנו היינו בצד רק לתמוך ולעזור אבל בסופו של דבר החבר'ה האלו כתבו את הסיפור של החיים שלהם. אמרנו עליהם שהזמן בא והולך, ומה שהיה אתמול נשכח אבל מה שהם עשו אתמול אנחנו נזכור עוד המון שנים.

אלוהים בירך אותי בשחקנים המדהימים האלה ואפשר ללמוד מהם על הדרך שהם עשו ועל החיים. החבורה הזו היתה עם חוסן מנטלי אדיר שלא רואים בד"כ ואני מזכיר לכולם את ההפסד הראשון שלנו באליפות. בלכידות ובראש החזק שלהם השחקנים יצאו מזה ואפשר ללמוד שמכל דבר רע אפשר להוציא גם דברים טובים, אם אתה מאמין.

הנבחרת הראתה ששיתוף הפעולה והכבוד ההדדי שהם הרעיפו אחד על השני שווה יותר מכל הכוכבים שהיו בנבחרות האחרות, הנבחרת הראתה דרך מעוררת כבוד וסחטה המון מחמאות על הרוח, על הלחימה, האנרגיות והרצון שהיה לנו יותר מכולם.

הנבחרת לימדה שכשרוצים הכל אפשרי. מי שהיה שם יודע שלא היינו הכי מוכשרים אבל רצינו את זה הרבה יתר מהכל. הנבחרת שיחקה בתשוקה ובהתלהבות שהיינו רוצים לראות מכל אדם שחי במדינה הזו ונפל בחלקי המזל הגדול להיות שם כשהדבר הזה קרה. אני נרגש מכל החוויה שעברנו, מהברכה לאמן את השחקנים ולהיות עם הצוות שלי בשבועיים האלה אני רצה להגיד שוב תודה לכולם על הכל.

אמרתי לאורך כל הדרך, העבודה שלי היתה הכי קלה בחיים. הדבר הכי חזק היה פה הכוח והראש. החבר'ה היו חזקים מנטלית ובראש ולכן לא היינו צריכים לדבר יותר מדי. השחקנים עשו את זה לבד, אנחנו רק תמכנו".

גיל בני, קפטן נבחרת ישראל: "אני עדיין לא מעכל, יקח לנו זמן. אני רוצה להגיד לכל הצוות המדהים הזה ולכל השחקנים שהם אחים בשבילי, אני אוהב אתכם".

יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי: "זו היתה חוויה בלתי רגילה. בלי משפחה תומכת אי אפשר להיות ספורטאי, אז תודה להורים, לצוות התומך של איגוד הכדורסל. רבים מאד מאוהבי הכדורסל גאים ושמחים ממה שהצלחתם לעשות. אני מאד מקווה שדווקא בתקופה רגישה זו שמעמד השחקן הישראלי נמצא בספק – אתם התשובה. אני מקווה שנדע, כולם ביחד – האוהדים ומי שקובע את המדיניות, נדע למנף את האליפות הזו ולהחזיר את הכדורסל הישראלי לישראלים".

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים: "אנחנו בבנק הפועלים גאים להיות חלק קטן מהמסע הזו, הוא כיוון בדיוק לאותם ערכים שדיברנו עליהם כשהצטרפנו. כבוד לאריאל ולשחקנים. כשצפינו במשחק ראינו את כל מה שאנחנו מאמינים בו – יכולת, נחישות, לחימה, אגו בצד. כבר ב-2 הדקות הראשונות ראו שעליתם עם נחישות והכנה מנטלית, לי זה היה ברור שתיקחו את האליפות. אנחנו נהיה איתכם בהמשך המסע ואני שמח להעניק לשחקנים תשורה קטנה על סך 5000 ש"ח וסמארטפון לכל שחקן וחבר בצוות המקצועי. נמשיך אתכם לאורך כל הדרך".

עמוס פרישמן, יו"ר הועדה המקצועית באיגוד הכדורסל: "אני מלא גאווה ומתרגש. המאמן זכה באליפות אירופה והוא יושב פה ומדבר בשיא הצניעות, זה תענוג ומרגש ושאפו. הקרדיט מגיע לשחקנים ויצרתם בעיה גדולה כי נבחרת העתודה בשנה הבאה בצרות. לטפס מקום אחד גבוה אי אפשר ולשמור על הכתר זה מאד קשה. אתם לא קולטים מה עשיתם, נכנסתם לספרי ההיסטוריה ואתם שם. ההצלחה הזו של הנבחרת זה תהליך ארוך טווח, זה לא התחיל אתמול, תודה ענקית לפיני גרשון שעושה עבודה מדהימה בליווי כל הנבחרות. זה מגיע לפיני ולכל האיגוד".