ניב שמולי מסכם עונה עם סוף כתום בליגה הלאומית

ניב שמולי, מי שמסקר מקרוב מכולם את הליגה הלאומית, מסכם את העונה, את העלייה של נס ציונה, ההפסד של באר שבע ושאר האירועים שהפכו את עונת 2016/17 לכל כך מרתקת.

זאת הייתה העונה הכי לא צפויה שסיפקה לנו הליגה הלאומית בשנים האחרונות. אולי זה גם מסביר מדוע הגמר נגמר איך שנגמר. לצד הסוויפ המרשים של נס ציונה, ראוי לציין כי הפועל ב"ש לא הייתה רחוקה. בדיוק כמו שנס ציונה ניצחה בסוויפ, כך גם הפועל ב"ש יכלה לעשות זאת. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שאצל הכתומים שיחקו לא מעט שחקנים שכבר עלו לליגת העל, ומנגד רוב שחקני הפועל ב"ש רק הגיעו למעמד הגמר ולא מעבר לכך כשעבור ג'ורדן לואיס זהו גמר רביעי ברציפות שמסתיים ללא עלייה. במידה מסוימת, הסטטיסטיקה נשמרה.

MOLD1754
יהיה זה חטא לדבר רק על סדרת הגמר. הליגה של העונה הוכיחה שגם בתקציבים נמוכים אפשר לעשות דברים יפים. מוזמנים לשאול את מכבי הוד"ש, הפועל כפ"ס, הפועל גליל עליון ואפילו הפועל מגדל העמק שבשלבים די מתקדמים של העונה הייתה בצמרת ואף היה נראה שתיכנס לפלייאוף העליון. השתיים הראשונות הוכיחו ששילוב נכון בין ישראלים ותיקים לצעירים, בתוספת בינגו בדמות הזרים שווה הצלחה גם ללא תקציבי עתק.

לא נשכח גם את מכבי רחובות שבעונתה הראשונה בליגה הלאומית רשמה הישג יוצא מהכלל עם הגעה לפלייאוף, תוך תצוגות בלתי נשכחות בבית לעיני אולם מלא. הסיסמא 'יש כדורסל ברחובות' תפסה וככל שהעונה התקדמה הקהל המקומי התחבר לקבוצה שלו, גדש את האולם ויצר אווירה ביתית שלא קיימת בהרבה אולמות אחרים.
זאת הייתה עונה בה רמת הזרים עלתה מדרגה. אם לפני מספר שנים זרים כמו אדיאן יוטר, נייט מילר, בריאן אסברי וג'ף אלן היו כפרחים מוגנים, בשנים האחרונות ניתן לראות זרים שלל זרים ברמה גבוהה. זה התחיל כבר אשתקד עם ג'ייסון סיגרס ודימיטריוס טרידוול שהעלו את גלבוע/גליל לליגת העל ועם סם גיבנס הנהדר מעירוני רעננה. העונה זכינו לראות את ראשד מאדן שאשתקד הגיע לפלייאוף בליגה היוונית הראשונה והוכיח שהוא שווה ליגת על, מרכוס רלפורד כיכב נגד קבוצות יורוליג בכירות כמו ז'לגיריס קובנה ופנתנאייקוס. תוסיפו לזה את ג'ייסון וויליאמס שכבר היה בארץ ואת ג'רון בורווס מהפועל חיפה שנבחר לשחקן המצטיין בשבדיה והראה איכויות של שחקן צבע נהדר. תמשיכו בדנזל ליווינגסטון שלדעתי עוד יגיע לרמות הגבוהות ביותר באירופה ובשחקן ההתקפה הטוב ביותר שנראה פה לאחרונה, סטורם וורן, ותקבלו ליגה משופעת בזרים איכותיים שמעלים את הרמה ואת התחרויות.

tel aviv
tel aviv

ונקנח, איך לא, בישראלים. השחקנים הצעירים שלנו. ידוע כי הליגה הלאומית הינה הבמה הטובה ביותר להתקדם ולהוכיח את עצמך. כולם מודעים עכשיו לתומר גינת ויפתח זיו ונאור שרון, אבל מי שעוקב אחרי הליגה הלאומית מכיר היטב את השמות הללו. העונה זכינו ליהנות מיובל זוסמן, יבגני חולודוב, ניב משגב, גיל בני, מירון רוינה, רועי יחיא, אופק חכמון, תומר זלמנסון, תומר סדן והרשימה עוד ארוכה. הצעירים האלו, שמככבים היום בלאומית, יהיו כוכבי העתיד בליגת העל ואולי של נבחרות ישראל השונות כי הרי אף אחד לא ירים גבה אם תומר גינת יכלל בסגל נבחרת ישראל. השחקנים האלו הם הסיבה האמיתית לבוא למגרשים, הם אלה שסוחבים את הקבוצות ומבחינתי זו הליגה שלהם.