ניצחון בכורה לישראל; אדלשטיין: "צריך למנף את הניצחון, רוצים היכל מלא נגד גאורגיה"

נבחרת ישראל רשמה הערב את ניצחונה הראשון באליפות אירופה לאחר מאבק עיקש נגד גרמניה 80-82. הנבחרת פתחה טוב, אולם ברבע השלישי שוב חלה נפילה וגרמניה עלתה ליתרון מבטיח 75-59, אלא שמכאן הנבחרת יצאה לריצה נהדרת והידקה את ההגנה בדרך ליתרון 77-78. הגרמנים שוב הפכו את התוצאה, אבל הנבחרת לא התרגשה וגיא פניני קבר שלשה ענקית בסוף שעון ואח"כ מקל דייק פעם אחת מהקו וקבע 80-82. דניאל תייס קיבל הזדמנות לנצח את המשחק אבל החטיא שלשה פנויה. ריצ'ארד האוול היה יוצא מהכלל עם 23 נקודות, 9 ריבאונדים ו-7 חטיפות שהעניקו לו מדד של 36. בזכות הניצחון הערב וההפסד של גאורגיה, המשחק בין הנבחרות ביום שלישי הופך לקריטי במיוחד.

עומרי כספי: "ארז אמר לנו בפסק זמן שהיינו במצב דומה נגד בוסניה לפני שנתיים ואנחנו מנצחים את המשחק. לפעמים המזל משחק איתך, נצטרך לראות את זה במשחקים הבאים. אם אנחנו טובים בהגנה זה מאפשר לנו לרוץ. גיא פניני קלע שלשה מטורפת. במובן מסויים הרגשנו שאסור לנו לפשל ולא רצינו להיכנס לחישובים מה יקרה אם נפסיד. הכסף על השולחן וצריך לקחת אותו, לפעמים צעקות זה חלק מהמשחק. אמרתי כבר אתמול לריצ'ארד האוול שאנחנו צריכים אותו בהגנה ובהתקפה, הוא עושה עבודה אדירה".

ארז אדלשטיין: "זה ניצחון ענק שעושה הרבה אנשים שמחים. שום דבר לא בא בקלות בשבילנו. שיחקנו טוב בחלק מהמשחק. אנחנו נשארים רגועים ונבוא מוכנים ליום שלישי, כמו שאומרים בתנ"ך יום שלישי פעמיים כי טוב. אנחנו מצפים לאולם מלא נגד גאורגיה. אמרתי לשחקנים היום 'בואו נחזור להיות הקבוצה שקולעת הרבה נקודות ומהנה וצריך לנסוע קדימה', שמח שעשינו זאת. כל מילה מיותרת על ריצ'ארד האוול ואמרתי כבר שהוא זינק על כדור בדקה אחרונה במשחק אבוד, זה אומר הכל. המפתח היה לייצב את ההגנה ועשינו זאת. צריך למנף את זה בכך שהאולם יהיה מפוצץ נגד גאורגיה כי הקהל דוחף אותנו ויכול להביא אותנו לאן שאנחנו רוצים. צריך לנתח למה זה קורה לנו ברבע השלישי ויכול להיות שמחר באמצע האימון נתרגל ירידה לחדר ההלבשה, ועשיתי זאת בעבר".

גיא פניני: "אלה היו שלושה ימים ארוכים עם ציפייה להתחיל את האליפות בדרך אחרת, אבל אז המציאות הכתה בנו. זה היה משחק קשה עם הרבה עליות ומורדות אבל בסוף הראנו, ביחד עם הקהל הזה, שאנחנו יכולים לנצח את כולם בהיכל הזה. עבורי זה היה מחיוד מאד, בכלל אליפות אירופה בישראל זה הדבר הכי מיוחד וגם הסל הזה. המאמן אמר לנו שהיינו בסיטואציה דומה והפסדנו, ועכשיו בוא נעשה זאת אחרת ונוכיח שאנחנו גם יכולים. בר טימור עלה מהספסל ושינה מומנטום. ריצ'ארד האוול מחויב מהרגע הראשון והגיע מההתחלה ונתן הכל. זה לא מובן מאליו. נבחרת ישראל מדבקת לטובה, ורוב המתאזרחים נדבקים במחויבות של כולם וזה חייב להימשך. יש לי יום הולדת היום אז קיבלתי מתנה".

בר טימור שעלה מהספסל ותרם עם הגנה אדירה על שרודר ושינוי מומנטום סיפר: "זה היה כל כך קשה לנצח, כבר היינו במינוס 17 והזכירו לנו את המשחק ההוא נגד בוסניה לפני שנתיים. אני שמח שהייתי שותף אבל לא מתעסק בזה".

מנגד, בצד הגרמני נרשמה אכזבה רבה. הגרמנים הגיעו למשחק עם שני ניצחונות וכבר נגעו בניצחון השלישי, אולם יצאו מאוכזבים ממשחק שכבר היה להם ביד. ביום שלישי תפגוש גרמניה את איטליה כששתי הקבוצות במאזן זהה של שני ניצחונות לעומת הפסד אחד. דניס שרודר שוב בלט אצל הגרמנים עם 20 נקודות ו-7 אסיסטים, דניאל תייס סיים עם דאבל דאבל מרשים של 15 נקודות ו-15 ריבאונדים.

כריס פלמינג המאוכזב התייחס בסיום להפסד של נבחרתו: "כשהובלנו ביתרון דו ספרתי איבדנו את המומנטום ולא הצלחנו להוציא לפועל היטב בהתקפה. זה השפיע עלינו ופספסנו זריקות נוחות בהתקפה. אני חושב שאנחנו עושים את המיטב כדי לשלוט במה שאנחנו יכולים לשלוט בו".

ריצ׳רד האוול בעוד ערב נהדר. צילום: עודד קרני