ניצחון ראשון לנבחרת העתודה לנשים: גברה על אירלנד במשחק השני באליפות אירופה

נבחרת העתודה של ישראל השיגה את ניצחה הראשון באליפות אירופה, 50-79 מוחץ על נבחרת אירלנד. ישראל עלתה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון והגדילה אותו ככל שהמשחק התקדם עד הסיום.

הנבחרת עלתה עם ליאור הלוי, ירדן דנן, עדן רוטברג, אופיר לביא והקפטנית טל לב. ישראל פתחה מצוין, ירדן דנן צלפה 2 שלשות בדרך ליתרון מוקדם של 5-12. דקות ריצה טובות של רוטברג ושיר לוי סגרו רבע נהדר עבור ישראל עם יתרון 9-23.

ישראל נתקעה בהתקפה בפתיחת הרבע האחרון אבל למזלה שלשה של עדן רוטברג שמרה על היתרון, 16-30, חמש דקות להפסקה. היתרון המשיך לגדול ומהלך מצוין של אלי רוזנבלום קבע יתרון שיא בסיום המחצית הראשונה, 18-41.

המחצית השניה נפתחה בהתנפלות אירית קלה אבל ישראל לא נבהלה, שתי שלשות של נוגה פלג פלץ קבעו 29-51 ושמרו על היתרון הגדול של הנבחרת. פלג פלץ המשיכה לצלוף ואופיר לביא סיימה את הרבע השלישי עם יתרון 33-60 לישראל.

אירלנד פתחה את הרבע האחרון עם ריצת 0-8 של אנה קלי, השחקנית הבולטת של האיריות. 5 נקודות רצופות של שיר לוי סיכלו את נסיון הקאמבק ושלשה של ירדן דנן סגרה עניין. בסיום 50-79 לישראל

מחר בשעה 18:15 תתמודד ישראל מול בריטניה בעוד משחק שחייבים לנצח. (שידור ישיר באתר ערוץ הספורט ובפייסבוק של איגוד הכדורסל).

קלעו לישראל: רוטברג 16, דנן 11, פלג פלץ 11, שיר לוי 9, רוזנבלום 8, טל לב 5, יצחקי 4, לביא 4, הלוי 4, טולמן 3, גלילי 3, ואטורי 1.

לאירלנד: אנה קלי 19

תגובות: שירה העליון: היום שיחקנו הרבה יותר טוב

מאמנת נבחרת העתודה שירה העליון אמרה אחרי הניצחון על אירלנד: "היום בניגוד לאתמול יצרנו המשכיות במשחק, גם השחקניות שפתחו את המשחק וגם אלו שעלו מהספסל שיחקו הרבה יותר טוב ברמה האישית וזה השפיע על הכלל. שיחקנו יותר טוב, נראינו יותר טוב. עם כל הכבוד למשחק הזה, הוא נגמר והפנים שלנו קדימה למשחק מחר. יש לנו משחק סופר קשה מול בריטניה, שפחות או יותר בהרכב הזה ניצחה אותנו ב25 הפרש בשנה שעברה. אנחנו צריכות למצוא את הדרך לעשות משחק טוב ולנצח".

"אנחנו עושים סקאוט לפני כל משחק והשחקניות מגיעות מוכנות ברמה ההגנתית ליריבה, אבל לא כל הדברים תלויים בסקאוט וצריך לעשות התאמות תוך כדי המשחק. זה משהו שאנחנו מדברות עליו כדי לשדרג את המשחק שלנו ואת הנבחרת".

ירדן דנן שסיימה עם 11 נקודות ו-3 שלשות אמרה בסיום: "אתמול נראינו באמת רע אבל תיקנו את הטעויות והגענו מוכנות מקצועית ומנטלית. זה יותר אנחנו שהיינו טובות היום מאשר היריבה שהיתה חלשה. אישית היה לי אתמול קצת קשה, היום הגעתי יותר מוכנה ואני שמחה ואני מקווה שמעכשיו זה רק ירגיש ככה".