ניצחון שלישי לנבחרת העתודה לנשים: גברה על רומניה אחרי קאמבק ענק

קאמבק מהסרטים נתן לנבחרת העתודה נשים של ישראל ניצחון חשוב על רומניה במסגרת אליפות אירופה. הנבחרת היתה בפיגור של 17 נקודות באמצע הרבע השלישי אבל רצה 7-35 אדיר כדי לנצח 57-63. ישראל כעת במאזן של 3 ניצחנות והפסד אחד, תנסה לנצח מחר את בלארוס (הבלתי מנוצחת) ביותר מ-11 נקודות הפרש כדי לעלות לחצי הגמר מהמקום השני בבית או לקוות לניצחון של בריטניה על קרואטיה כדי לא להזדקק להפרש הזה אלא לנצח בלבד.

שירה העליון המשיכה עם החמישיה שעלתה מול בריטניה, כאשר רוזנבלום עולה לצד ליאור הלוי בצבע. הלוי יחד עם אופיר לביא פתחו טוב וישראל הוליכה 4-8 אחרי 5 דקות של משחק. דקות טובות של הרומניות צימקו עד 11-12 אחרי רבע ראשון צמוד.

הרומניות המשיכו את המומנטום שלהן בתחילת הרבע השני ועלו ליתרון 13-15 אחרי 3 דקות אבל הלוי המשיכה להיות הדומיננטית ביותר בהתקפה הישראלית וקבעה שיוויון. מהרגע הזה הרומניות הפגיזו מבול שלשות ופתאום משום מקום, הן פתחו יתרון דו ספרתי של 19-29 אחרי ריצת 4-15 מאד מהירה, 3 דקות להפסקה. היתרון צמח עד 19-33 בסיום המחצית הראשונה ורבע אדיר של הרומניות (7-22).

הרומניות המשיכו לצלוף שלשות מכל טווח בלי הכרה ואחרי 2 דקות ברבע השלישי היתרון כבר צמח עד 21-38. מכאן ההפרש צוצמם, שלשות של ירדן דנן וטל לב סגרו ריצת 2-11 לישראל והיתרון צומק עד 32-40 בלבד, 4 דקות לסיום הרבע השלישי. המומנטום הישראלי נמשך, ליאור הלוי צלפה מחצי מרחק עד 40-43 בלבד בסיום הרבע השלישי.

טל לב פתחה את הרבע האחרון בשלשה שקבעה שיוויון 43-43, סל שסגר ריצת 5-22 לישראל. עוד 4 נקודות רצופות של הקפטנית העלו את ישראל ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון ו-4 רצופות של פלג פלץ קבעו יתרון 45-53 לישראל, כשהקהל שהגיע לאולם בגין נתן הופעה גם הוא. שלשה של פלג פלץ מיד לאחר מכן קבעה 45-56 מדהים לישראל שסגר ריצת 7-35, חמש דקות לסיום. סל של ליאור הלוי קבע 50-60, 2 דקות לסיום ולמעשה סדר עניין עם ניצחון אדיר לישראל, 57-63.

קלעו לישראל: הלוי 16 (9 ריב'), טל לב 15, פלג פלץ 7, רוטברג 6, דנן 6, רוזנבלום 4, לביא 4, יצחקי 3 (11 אס'), ואטורי 2.

לרומניה: ארמאנו 14.

תגובות
מאמנת נבחרת העתודה שירה העליון היתה שמחה מאד אחרי הניצחון על רומניה ואמרה: "האנרגיה שהיתה בחצי השני היתה שונה לגמרי מהחצי הראשון, פתחנו מאד מרוכזות והבנות פשוט החליטו שהן מתחילות לשחק, קצת היינו רדומות בחצי הראשון אבל אני כ"כ שמחה שידענו להתעלות בחצי השני בכל הפרמטרים ואז גם משחק ההתקפה התחיל לשטוף".
המצטיינת במשחק ליאור הלוי אמרה: "במחצית ידענו שאין מצב שמפסידים, ידענו והרגשנו את זה, הכנסנו לעצמנו אנרגיות מטורפות, שירה הנחתה אותנו בצורה מדהימה בכל המחצית השניה, הזריקות שלנו התחילו להיכנס, עשינו סטופים בהגנה והכנסנו את הרומניות לחוסר בטחון. ידענו שזה יהיה צעד אחרי צעד ולא ברבע אחד ננצח את המשחק".
יערה יצחקי שמסרה 11 אסיסטים אמרה לאחר המשחק: "עלינו מהמחצית והבנו שזה הכל ההגנה שלנו. היינו רכות ונרפות מדי במחצית הראשונה, נתנו להם להגיע בקלות לטבעת. עלינו מלוע של תותח, המאמנות עשו את ההתאמות, לא לחצנו וזה הביא אותן לזריקות קשות. יצאנו למתפרצות, שיחקנו יותר קבוצתי, חדרנו פנימה והכדורים נכנסו".