ניצחון שני לנבחרת העתודה לנשים: הביסה את בריטניה במשחק השלישי באליפות אירופה

נבחרת העתודה נשים של ישראל השיגה ניצחון נהדר וחשוב על נבחרת בריטניה 50-88 במשחק השלישי באליפות אירופה ועלתה למאזן של שני ניצחונות והפסד אחד. מחר יהיה יום חופש וביום רביעי תפגוש ישראל את רומניה (18:15).

שירה העליון עשתה שינוי בחמישיה כשעלתה עם אלי רוזנבלום במקום טל לב, בצוותא עם רוטברג, לביא, הלוי ודנן.

הפתיחה היתה שייכת לירדן דנן שתוך 3 דקות ירתה 3 שלשות גדולות כדי לפתוח יתרון של 2-14 לישראל, לקול תשואות הקהל שהגיע לאולם בגין. שלשה עם עבירה יצרה מהלך של 4 נקודות לעדן רוטברג ויחד עם טל לב היתרון עלה עד 6-23 אבל מהלכים טובים של הבריטיות בסיום הרבע הראשון קבעו 12-25 בסיומו.

ישראל פתחה בטירוף גם את הרבע השני, שלשות של דנן ולב ומהלכים מצוינים של פלג פלץ קבעו כבר 12-35 אחרי 2 וחצי דקות. ליאור הלוי קבעה 14-40 אחרי אסיסט נהדר של יערה יצחקי ואת המחצית הראשונה סגרה פלג פלץ ביתרון שיא פנטסטי לישראל, 17-47.

רוזנבלום פתחה טוב גם את הרבע השלישי וקבעה 21-54 אחרי 4 דקות אבל הנבחרת נרגעה קצת ואפשרה לנורטון ולניקיטנאיטה לצמק עד 36-61 לפני ששירה העליון לקחה פסק זמן כדי לעצור את הריצה הבריטית. שלשה של יערה יצחקי שהיתה מצוינת ברבע השלישי עצרה את המומנטום הבריטי ושלשה נוספת של רוטברג סגרה את הרבע השלישי בתוצאת 39-69 לישראל.

למרות שישראל הבטיחה את הניצחון היא נלחמה גם ברבע האחרון, שלשה של טל לב שמרה על יתרון 30 הנקודות ולא נתנה לבריטיות להתקרב. עד הסיום טל לב הגדילה את היתרון וליאור הלוי חתמה את המשחק במהלך נפלא של סל ועבירה. 50-88 בסיום לישראל אחרי שלשת באזר של יעל גלילי.

קלעו לישראל: רוטברג 19 (5 חט'), רוזנבלום 15 (10 ריב'), דנן 15, טל לב 13, יצחקי 8 (6 אס'), הלוי 7 (10 ריב'), פלג פלץ 6, גלילי 3, ואטורי 2. אופיר לביא לא קלעה אבל מסרה 8 אסיסטים.

לבריטניה: ניקיטינאיטה 18, נורטון 13.

תגובות: "עבדנו בדיוק לפי תוכנית המשחק ההגנתית שלנו"

מאמנת נבחרת ישראל שירה העליון אמרה לאחר הניצחון הגדול על בריטניה: "עבדנו בדיוק לפי תכנית המשחק ההגנתית שלנו, הצלחנו לגרום לבריטניה לצאת מקצב המשחק שלהן, הגענו מאד ממושמעות טקטית ועל זה יש להוסיף את אחוזי הקליעה הטובים שלנו. שיחקנו קבוצתית מאוד וכל שחקנית שעלתה מהספסל נכנסה מצוין לשטף של המשחק ועשתה אפגרייד לרמה שלו ואני מאד שמחה".
"נבחרת בריטניה היא נבחרת מצוינת שכבר ניצחה פה פעמיים ובשנה שעברה ניצחה אותנו ב-25 הפרש. היום אנחנו גרמנו להן להראות רע. צריך לתת הרבה קרדיט להגנה של הבנות. כששומרים ככה יותר קל לצאת להתקפות מעבר ואני מקווה שנוכל לשמר את אחוזי הקליעה".
"אני לא חושבת על נושא ההפרשים ועל המשחק האחרון, יש לנו עכשיו יום חופש, הבנות צריכות מנוחה פיזית, ואנחנו צריכות להתכונן למשחק הסופר חשוב לשנו מול רומניה. שיחקנו נגדן שני משחקי אימון וזו לא נבחרת שתעשה לנו את החיים קלים. כל משחק באליפות הוא משחק קשה בפני עצמו ולכל משחק אנחנו באות עם תכנית מסוימת".
סנטרית הנבחרת אליסון רוזנבלום אמרה בסיום: "אני חושבת שזה היה המשחק הכי טוב שלנו עד עכשיו, באנו עם הרבה אנרגיות כבר בהתחלה, באנו כאנדרדוג אבל שיחקנו מאד קבוצתי וההגנה שלנו היתה טובה מאד, במיוחד בצבע מאחר והן הרבה יותר גבוהות וגדולות מאיתנו. עשינו עבודה טובה מאד היום. בקשר אלי, זה בהחלט אתגר להתמודד כל ערב מול גבוהות ברמה הזו, אבל אני שומרת על החברות של לקבוצה ואני יודעת שהם גם שמות את עצמן בשבילי ועוזרות לי מאד. אני מאד נהנית פה".