נצחונות לראשל"צ על מכבי ת"א ולירושלים על גלבוע/גליל, והן שתי העולות הנוספות לחצי גמר גביע המדינה ווינר סל

הושלמה תמונת חצי גמר גביע המדינה ווינר סל לאחר שהערב (ראשון) הצטרפו גם הפועל ירושלים ומכבי ראשל"צ להפועל חולון ולהפועל ת"א שהעפילו אתמול.

ההפתעה של משחקי רבע הגמר הגיעה בבית מכבי בראשל"צ שם גברו המקומיים על מכבי ת"א 77-88 והדיחה אותה ממעמד חצי הגמר. זה היה גם הניצחון השני של ראשל"צ על מכבי ת"א בהיסטוריית גביע המדינה, 23 שנים אחרי הפעם הראשונה. אחרי 9 שנים רצופות שהצהובים הגיעו לגמר הגביע, השנה תהיה הפעם השנייה ברציפות בה הם לא יניפו אותו.

הכתומים של גיא גודס פתחו פער של 26 נקודות בשיא הרבע השני ולא הביטו לאחור. הנסיונות של מכבי ת"א לחזור למשחק הגיעו עד 11 נקודות הפרש בלבד אבל החלטות מצוינות של קולשוב, המילטון וקמרון לונג שמרו על היתרון הדו ספרתי עד הסיום.

איגור קולשוב הצטיין אצל הכתומים עם 18 נקודות, לונג הוסיף 17 נקודות, סטיבנס קלע 12 נקודות. במכבי ת"א בלט סקוטי וילבקין שקלע 17 נקודות וגם הורחק לקראת הסיום אחרי שתי עבירות טכניות. אלכס טיוס הוסיף 12 נקודות ו-11 ריבאונדים.

 

במשחק הראשון של הערב גברה הפועל ירושלים 83-89 בחוץ על גלבוע/גליל. הירושלמים שלטו במשחק כמעט לכל אורכו בזכות אחוז מצוין מעבר לקשת אבל לרבע האחרון ירדו הקבוצות בשיוויון אחרי שלשות של יחזקאל סקוורר. התעלות של בלאט, תומאס ובראון ברבע האחרון נתנה לירושלים את הניצחון ואת הכרטיס לחצי הגמר.

ג׳יימס פלדין קלע 22 נקודות, ג׳ייקובן בראון הוסיף 21 נקודות, תמיר בלאט קלע 18 נקודות עם 6 שלשות. איאן מילר קלע 24 נקודות לגלבוע, ויטינגטון הוסיף 22 נקודות