נקבעו סדרות חצי גמר הפלייאוף בליגת העל לנוער; עמק יזרעאל מול הפועל ת"א, מכבי ת"א נגד רעננה

מאת אילון סלוס

נקבעו העולות לחצי גמר הפלייאוף בליגת העל לנוער: מחזיקת הגביע הפועל עמק יזרעאל תפגוש את הפועל ת"א והאלופה מכבי ת"א את עירוני רעננה.

הפועל ת"א ניצלה את יתרון הביתיות וניצחה בעוד משחק צמוד את גלבוע/מעיינות, עירוני רעננה מנצחת בסדרה את הפועל חולון.

 

סדרת חצי חצי הגמר תיפתח בתאריך 30.4.2018 ייערכו בשיטת הטוב מ-5 משחקים כשהקבוצות שזכו ראשונות במחוז: עמק יזרעאל ומכבי ת"א יארחו את המשחק הראשון, השלישי והחמישי (במידת הצורך). המנצחות יפגשו לסדרת הגמר שיפתח בתאריך 16.5.2018.

 

 

הפועל ת"א – הפועל גלבוע/מעיינות 87-89 (1-2 להפועל ת"א בסדרה והיא מעפילה לחצי הגמר)

הפועל ת"א מנצחת במשחק צמוד את גלבוע/מעיינות ומעפילה לחצי הגמר. גלבוע/מעיינות שהיתה מועמדת לאליפות, מסיימת את העונה מוקדם מהצפוי ומסיימת עונה מאכזבת ללא תואר ומודחת משני המפעלים כבר בשלב רבע הגמר.

האולם בתיכונט לבש אדום למשחק מספר 3 בין האחיות האדומות. האדומים מתל אביב באדום פתחו עם ים מדר, שחר עמיר, ארז בנימין, גיא עלוש ועומרי יאסו האורחים מגלבוע/מעיינות ללא יותם חנוכי אבל קיבלו בחזרה את איתר ברסון , פתחו עם איתי מושקוביץ, גלעד אונה, אמיר שפיר, איל ננקין ובניהו סרור.

ברבע הראשון קיבלנו משחק עם סקור גבוה נטול הגנות. עומרי יאסו עם 4 רצופות וים מדר שקלע מכל מצב הובילו את האדומים ליתרון, מנגד בניהו סרור ואיל ננקין החזיקו את גבלוע/מעיינות במשחק. דקות טובות של צמד "גיא" פלטין את עלוש הריצו את הפועל ת"א מנגד ברסון חוזר למגרש עם שלשה ובסיום הרבע 21-29 להפועל ת"א.

ברבע השני ההתקפות המשיכו לעבוד במשחק זורם ושוטף. שחר עמיר נכנס למשחק וביחד עם פלטין ועומר הראל העלו את האדומים מת"א לדו-ספרתי. איתי מושקוביץ ואלון מורגנשטיין סיפקו נקודות בסוף הרבע והקבוצות יורדות למחצית ביתרון 45-56 להפועל ת"א.

ברבע השלישי גלבוע/מעיינות עלו היטב למגרש, כשהם קולעים באחוזים גבוהים ואף עולים ליתרון. מושקוביץ, ננקין, אונה וברסון ירו מה-3, אבל מדר ועלוש הגיבו בנקודות משלהם. אונה, ננקין וסיומת טובה של מושוקוביץ מול נקודות של שחר לזר והפער מצטמצם בסוף הרבע השלישי 76-80 להפועל ת"א.

ברבע האחרון גלבוע/מעיינות מצליחה לחזור למשחק. מושקוביץ עם שלשה ובניהו סרור מתחת לסל מול שלשה של עומר הראל וסל ועבירה של שחר עמיר. אבל הסיומת היתה של עומר הראל עם שתי שלשות נעץ את המסמר האחרון. ברסון עם שלשה שלא הספיקה ובסיום ניצחון 92-104 להפועל ת"א.

קלעו להפועל ת"א:

ים מדר, גיא פלטין ועומר הראל (6 שלשות) – 20, שחר עמיר – 17 , גיא עלוש – 12, שחר לזר – 7, עומרי יאסו – 6, ארז בנימין 2.

קלעו לגלבוע/מעיינות:

איתי מושקוביץ – 20, גלעד אונה – 15, בניהו סרור – 14, איל ננקין – 13, איתמר ברסון – 12, אלון מורגנשטיין – 6, נטע סגל ואמיר שפיר – 5, רזיאל חיון – 2.

 

עירוני רעננה – הפועל יורם חולון 61-93 (1-2 לרעננה בסדרה והיא מעפילה לחצי הגמר)

עירוני רעננה מביסה את חולון ומעפילה לחצי הגמר שם תפגוש משוכה גבוהה בדנות האלופה, מכבי ת"א.

כבר בפתיחת המשחק הבהירו המקומיים מרעננה מי בעלי הבית במשחק. דניאל רון ואיתמר סאקס הובילו אותה ליתרון משמעותי כשגם ההגנה עובדת היטב ובתום הרבע הראשון 7-24 לרעננה.

ברבע השני ההגנה המקומי הורידה הילוך אבל ההתקפה עשתה את שלה, בעזרת שלשות של דניאל רון, יהל מלמד וגלעד מלניק, הפער לזכות המקומיים גדל, בצד השני היו אלה עילאי ברגיל ושגיא שטינמן, ובמחצית 24-47 לרעננה.

הרבע השלישי התנהל על מי מנוחות. דניאל רון המשיך ללהוט ברעננה, מנגד עמית ארבלי היה ספק הנקודות העיקרי לחולון, ובתום הרבע השלישי 41-77 לרעננה.

הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד. שלשות של מלניק ואיתי גבע מול נקודות של יונתן אמינוב. הסיום היה שייך לאופיר לדרמן מרעננה עם 4 רצופות ובסיום ניצחון 61-93 לרעננה.

קלעו לרעננה:

דניאל רון 26, איתמר סאקס 18, יהל מלמד 12, גלעד מלניק 11, איתי גבע 9, אופיר לדרמן 8, איתי רם 4, עידו פרידלנדר וגיל פרץ – 2.

קלעו לחולון:

שגיא שטינמן 19, עמית ארבלי 14, יונתן אמינוב 10, עילאי ברגיל 8, רועי מדינה ואדי גוטמן 3, ניק בניאשוילי ויובל פרידמן 2.