נקבעו 4 ממשחקי שמינית הגמר: ליטא מול יוון, צרפת נגד גרמניה, פינלנד מול איטליה וסלובניה נגד אוקראינה

ביום השביעי של משחקי היורובאסקט 2017ף שוחקו משחקי המחזור האחרון בבתים א' ו-ב'. בקרב על ראשות בית א' הביסה סלובניה  את צרפת והבטיחה לעצמה את המקום הראשון. שני הבתים מצטלבים בשלב שמינית הגמר, ואלה המשחקים שיתקיימו: ליטא נגד יוון, סלובניה מול אוקראינה, איטליה נגד פינלנד וצרפת מול גרמניה.

בית א': נצחונות לסלובניה, יוון ופינלנד 

סלובניה – צרפת 78-95

הסלובנים הוכיחו שוב שהפעם הם יכולים ללכת עד הסוף, וסיימו את הבית המוקדם במאזן מושלם 0-5. הצרפתים עם הפסד שני באליפות, אחרי ההפסד במשחק הפתיחה מול פינלנד. הסלובנים סגרו עניין ב20 הדקות הראשונות, וירדו למחצית ביתרון 35-52. החצי השני כבר היה גארבג' טיים והצרפתים לא הצליחו לנגוס יותר מדי ביתרון הסלובני. גוראן דראגיץ' עם 22 נקודות ו-8 אסיסטים שוב הצטיין אצל הסלובנים. דה קולו עם 16 נקודות לא הושיע את הצרפתים.

יוון – פולין 77-95

דו קרב ראש בראש על ההעפלה לשמינית הגמר הסתיים בניצחון יווני. פולין סיימה את חלקה באליפות. הרבע הראשון היה דווקא של הפולנים שסיימו אותו ביתרון 23-29, אבל ברבע השני השתלטו היוונים על העניינים ונטלו את ההובלה כשהם מוליכים במחצית 43-49. ברבע השלישי שוב חזרו הפולנים לעניינים, וצימקו ל-3 הפרש בלבד, אבל ריצת 10-25 של היוונים ברבע האחרון סגרה עניין. סלוקאס עם 26 נקודות, וניק קלאת'ס עם דאבל דאבל של 24 נקודות ו-10 אסיסטים הצטיינו אצל היוונים. 26 נקודות של קוליג הפולני לא עזרו.

פינלנד – איסלנד 79-83

בית ב': נצחונות לאיטליה, ליטא ואוקראינה

איטליה – גיאורגיה 69-71

מותחן ענק בהיכל. גאורגיה ידעה שהיא חייבת לנצח כדי לא להיות תלויה בישראל אבל פתחה את המשחק רע נקלעה לפיגור 29-10 ברבע הראשון. ריצת 4-20 החזירה אותם למשחק וגם כשאיטליה ברחה ליתרון דו ספרתי הגאורגים ידעו לחזור. דיקסון הנהדר החטיא שלשה וגם המצב האחרון של שרמדיני נחסם על ידי דאטומה. ניצחון גדול לאיטליה שהשאיר את גאורגיה להמתין ולקוות שישראל תנצח. 
ליטא – גרמניה 72-89
שוב הליטאים הראו את העליונות שלהם ולא התקשו לנצח את גרמניה שמסיימת את הבית במקום השני עם שלושה ניצחונות. הליטאים הבטיחו את המקום הראשון והם יחכו בשמינית הגמר ליוון במשחק מעניין. גרמניה תפגוש בשלב הבא את צרפת. יונאס ולנצ'יונאס כיכב עם 27 נקודות ו-15 ריבאונדים. מנגד, דניס שרודר קלע 26 שלא הספיקו.