סדרה ביום: עפולה נגד ר"ג, קרב רועי ברועי

מחר יצא לדרך הפלייאוף של הליגה הלאומית עם סדרות רבע הגמר. בימים הקרובים נציג את 8 הקבוצות שעלו לפלייאוף, סדרה אחרי סדרה, השמות, המספרים והמאזנים.

הסדרה הרביעית שלנו היא בין הפועל עפולה מהמקום הרביעי לעירוני ר"ג מהמקום החמישי. בסוף הסדרה הזו נדע איזה רועי רואה רחוק. רועי פרל של עפולה או רועי חגאי של ר"ג.

המפגשים הקודמים

בסיבוב הראשון 74-86 לעפולה בזיסמן

בסיבוב השני 75-79 לר"ג בעמק

 

הפועל עפולה

מאמן: רועי פרל

מאזן: 3-10

מאזן בית: 5-8

מאזן חוץ: 4-9

תוצאה ממוצעת: 77.4-84.2

מלך הסלים: קלי ביידלר 18.9 נקודות

מלך הריבאונדים: קלי ביידלר 9.3

מלך האסיסטים: זיו בן צבי 5.6

מלך החטיפות: זיו בן צבי 2.5

מלך האיבודים: מרשל מוזס 2.8

העונה הסדירה: בעופלה הצהירה לפני העונה שהפעם רוצים ללכת עד הסוף. רועי פרל הביא נדוניות יפות מאוד ממגדל העמק וצוות הזרים נראה מבטיח. אבל הכל השתמש כשברנדון בראון נטש והמשך ז'לברטו קלאבל נפצע. הזרים החדשים אחדמוכר וטב כמו בידלר, השני טוב ולא מוכר כמו מוזס והסגל נראה יציב כעת. אבל הקבוצה לא בכושר טוב, הובסה לא מזמן בבאר שבע וממש לא מזמן הפסידה בבית לר"ג היריבה בפלייאוף.

יתרונות: האולם בעפולה הוא אחד הביתיים בליגה והמאזן בהתאם. רועי פרל מאמן מנוסה ופיקח, הישראלים שלו מאוד מנוסים, בעיקר נועם מטלון שהיה כמעט בכל סרט ובטח שאיגור סימין.

חסרונות: התלות בזיו בן צבי גדולה מאוד. זה נכון שגם טסלר ובר אבן יכולים להוביל כדור, אבל יש מעט מדי שחקנים יוצרים וצמד הזרים בעמדות הפנים. לא ברור מי יוכל להתמודד עם נייט מילר כזה ישחק בעמדות הגארד.

 

עירוני ר"ג

מאמן: רועי חגאי, החליף את וליקו פרוביץ'

מאזן: 9-17

מאזן בית: 5-8

מאזן חוץ: 4-9

תוצאה ממוצעת: 81.7-83.4

מלך הסלים: נייט מילר 19.2 נקודות

מלך הריבאונדים: נייט מילר 7.3

מלך האסיסטים: נייט מילר 4.3

מלך החטיפות: נייט מילר 3.9

מלך האיבודים: שון דניאל 2.4

העונה הסדירה: אין קבוצה שעברה יותר שינויים מר"ג העונה. הפתיחה הייתה נוראית תחת פרוביץ' המאמן שלא התאים. ר"ג ניצחה רק פעמיים בששה המחזורים הראשונים והרכבת החלה. הזרים הוחלפו, חלקם יותר מפעם אחת וגם אור לאומי הצטרף. אבל אין ספק שהחזרה של עמית תמיר משמעותית מהכל ור"ג נראית היום מהחזקות בליגה עם 9 ניצחונות רצופים בסיום העונה.

יתרונות: לר"ג יש הכל. מאמן שעלה ליגה, נייט מילר, ככל הנראה הזר הטוב בליגה שגם הוא כבר עלה ליגה, עמית תמיר, שון דניאל, גארדים נהדרים כמו גל איתן ואיתי גרינבוים, הנפח של ג'מיס סמית' ויונתן לוי.

חסרונות: אולם זיסמן לא ממש ביתי ור"ג תאלץ לשחק בכל הסדרות בלי יתרון ביתיות גם באולמות קשים כמו עפולה ואולי קרית אתא ואחרים. זה לא קל בכלל. .